В Україні запустили онлайн-послугу для безробітних Фото: УНІАН
Наприкінці минулого тижня уряд запустив онлайн-послугу для безробітних. Відтепер українці можуть отримати статус безробітного та оформити допомогу в інтернеті не виходячи з дому. розбиралося, як скористатися цією послугою.
Де отримати послугу по безробіттю?
Послугу можна отримати на порталі держпослуг «Дія» через свій акаунт. Якщо ви новий користувач, необхідно пройти реєстрацію, використовуючи електронний цифровий підпис або електронну систему ідентифікації Bank ID або Mobile ID. А також ввести паспортні дані, адресу електронної пошти, місця проживання і номер телефону. Після цього в розділі послуг вибрати «Допомогу по безробіттю» і заповнити форму.
Як офіційно стати безробітним?
Після вибору послуги з'явиться онлайн-анкета, яку необхідно заповнити. Спершу система автоматично підтягне всі дані, які вже раніше вносилися на порталі. Їх потрібно перевірити і за необхідності змінити на коректні у своєму профілі. Далі вам потрібно крок за кроком відповісти на запитання щодо:
- громадянства;
- навчання;
- фермерської діяльності;
- військової служби;
- родини;
- здоров'я;
- судимості.
Чи потрібно мені надавати довідки, наприклад, про судимість чи склад сім'ї?
Ні, такі довідки надавати не потрібно. Наприклад, якщо система запитає у безробітного, чи відбував він покарання, достатньо лише відповісти: «Так» або «Ні». Але наприкінці система запитає у вас скан-копії або фотографії сторінок 1, 2, 3 та 5 вашого паспорту, документ про останній вид зайнятості та освіту.
Як обрати центр зайнятості?
Наступний крок — обрання центру зайнятості. Для початку вам необхідно обрати область, в якій буде зручно відвідати центр у разі необхідності. Після цього система покаже всі доступні центри — зокрема, його можна обрати на мапі. Безробітному також необхідно ознайомитися з правами та обов'язками й обов'язково зазначити це в анкеті.
Чи можна стати на облік у центрі зайнятості не за місцем проживання?
Так, облік осіб проводиться центром зайнятості незалежно від зареєстрованого місця проживання чи їхнього перебування. Це передбачено постановою Кабміну щодо реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу.
Як вказати картку для отримання виплат по безробіттю?
Система сама запитає у вас таку інформацію. У відповідній формі необхідно вказати IBAN соціального рахунку або його відсутність. IBAN можна подивитися в реквізитах вашого рахунку, скориставшись мобільним застосунком чи інтернет-банкінгом. Виплати по безробіттю можна отримувати щомісяця або двічі на місяць. Зручну для вас форму отримання допомоги варто зазначити в анкеті.
Що робити, якщо в мене немає соціального рахунку?
Після призначення виплат безробітному надається 10 днів для відкриття рахунку та надання його реквізитів до обраного центру зайнятості. Зазначимо, що соціальний рахунок можна відкрити в будь-якому відділені банку або через інтернет-банкінг. Але якщо у вас є банківський рахунок, на який зараховується заробітна плата, стипендія або інші соціальні виплати, відкривати окремий рахунок не потрібно.
Що робити далі?
Завантажте необхідні документи: паспорт, документ про останній вид зайнятості, документи про освіту та інші папери. Коли сформується заява, перевірте її та завантажені документи і надсилайте їх на розгляд. Після цього з безробітним зв'яжеться менеджер центру зайнятості для допомогти в пошуку роботи.
Коли мені нададуть статус безробітного та допомогу?
Реєстрація безробітних і призначення виплати тепер здійснюється з першого дня після подання заяви, а не з сьомого, як було раніше. Але після завершення карантину час розгляду заяви буде змінено, також обіцяють спростити спосіб спілкування між менеджером Служби зайнятості та безробітним.
Скільки держава сплачуватиме безробітному?
Під час карантину розмір мінімальних виплат для безробітних, без урахування заробітної плати та страхового стажу, підвищено з 650 грн до 1 тис. грн.