Facebook Pixel

ФОП онлайн — докладний гайд про відкриття та закриття бізнесу в «Діі»

Автор
Фото: pixabay/Alyibel

Фото: pixabay/Alyibel

Сервіс онлайн-реєстрації приватних підприємців почав працювати на порталі «Дія». Тепер стати підприємцем або закрити бізнес простіше. The Page знайшло відповіді на питання, які найбільше цікавлять читачів.

1

Що таке ФОП-онлайн?

З 22 квітня підприємці можуть через інтернет відкрити або закрити ФОП, а також змінити реєстраційні дані. Це можна безкоштовно зробити на порталі держпослуг «Дія». Раніше це можна було зробити на сайті Мін'юсту або обійти певну кількість держорганів.

2

Як зареєструвати ФОП?

Підприємцю потрібно пройти реєстрацію та увійти у свій акаунт на порталі «Дія», використовуючи електронний цифровий підпис. Якщо ви новий користувач, то вам також необхідно ввести паспортні дані, адресу електронної пошти та місця проживання, а також номер телефону. Після цього в розділі послуг вибрати «Відкриття ФОП» і заповнити форму. Всі дані, які ви вже раніше вносили на порталі, підтягнуться автоматично, але їх потрібно перевірити. Наприклад, дуже важливо уточнити адресу, за якою ви реєструєтесь як ФОП.

3

Як змінити адресу?

У «Дії» для цього передбачено опцію «Інша адреса», куди потрібно вносити коректні дані.

4

Як обрати КВЕД?

Під час заповнення форми підприємцю потрібно вказати код економічної діяльності (КВЕД), що відповідає напрямку його бізнесу. На сайті з'явиться форма, в яку потрібно ввести код або назву своєї діяльності. Якщо оберете останнє, то система автоматично підкаже відповідний КВЕД.

Якщо ви ще не були підприємцем чи вирішили змінити напрямок бізнесу, то вам потрібно перейти за посиланням «Приклади вибору КВЕД» і підібрати той, що найбільше підходить до роду вашої діяльності.

5

Як повідомити, що я був підприємцем раніше?

Система сама спитає вас про це. Підприємцю потрібно буде лише натиснути «Так» чи «Ні», а потім перейти до наступного кроку.

6

Як обрати систему оподаткування?

Четвертий крок під час реєстрації ФОП – це заповнення форми для вибору типу оподаткування. Йдеться про загальну та спрощену системи. Якщо стисло пояснити, то перша не має жодних обмежень щодо виду діяльності. А ось спрощена система доступна тільки для другої та третьої груп підприємців. Якщо ви не впевнені у виборі системи оподаткування, то сайт пропонує пройти тест на визначення. Журналіст The Page впоралася з ним менше ніж за одну хвилину.

7

Кому можуть відмовити в реєстрації ФОП на спрощеній системі оподаткування?

Якщо минулого року ви вже працювали як ФОП і зараз вирішили знову зареєструватися, то спрощена система оподаткування для вас буде недоступною.

8

Як підписати заяву?

Наприкінці реєстрації ФОП потрібно внести дані для зв'язку з податковою. Після цього автоматично сформується дві готові заяви – на реєстрацію ФОП і на вибір системи оподаткування. Їх потрібно підписати цифровим підписом та відправити.

9

Чи можу я почати роботу відразу після реєстрації онлайн?

Ні, оскільки для початку діяльності потрібно зареєструвати книгу обліку доходів. Виняток — карантин. У цей період вести діяльність можна без реєстрації книги. Але її потрібно заповнити та зареєструвати протягом трьох місяців після зняття карантину.

10

Як зареєструвати книгу обліку доходів?

Зробити це в онлайні поки що неможливо, тому зверніться до податкової за місцем прописки.

11

Як ФОПу змінити дані?

Зміна даних ФОП – це окрема послуга. Її можна знайти в опції «Підприємництво». Після відкриття цієї послуги у підприємця з'явиться наступна інформація: ПІБ, ІПН, контактні дані, громадянство та КВЕДи. Редагувати дозволено всі блоки, крім ІПН. Після внесення змін система формує відповідну заяву, яку потрібно перевірити, підписати та відправити.

12

Чи потрібно повідомляти про зміни в податкову?

Так, але в «Дії» ця послуга ще не з'явилася. Повідомити про це можна у відділенні податкової за місцем реєстрації – особисто або надіслати листа поштою, а також в особистому кабінеті платника податків.

13

Як закрити ФОП?

Знайти цю послугу можна у розділі «Підприємництво». Закрити ФОП простіше, ніж відкрити. Для цього потрібно натиснути на кнопку «Замовити за 2 хвилини», після чого система покаже підприємцю основну інформацію: ПІБ, дата народження та ІПН. Перевіряємо її та йдемо далі. Після цього на сторінці підприємця з'явиться заява про закриття ФОП, яку потрібно підписати цифровим підписом та відправити на розгляд.

14

Що далі?

Закриваючи ФОП, підприємцю потрібно заплатити податки, подати податковий звіт, а також анулювати ліцензії та закрити банківський рахунок. Ці послуги не надаються в «Дії».

15

Скільки часу займе відкриття та закриття ФОП?

Результат про відкриття або закриття ФОП з'явиться протягом двох днів на електронній пошті підприємця або в його особистому кабінеті в «Дії».

16

Що робити, якщо відповідь не надійшла?

У такому разі підприємець може звернутися до чат-боту «Дії» або зателефонувати на «гарячу лінію» Мін'юсту.

17

Критика послуг

Раніше юрист ADER HABER Law Firm Богдан Герасимик заявляв, що відкрити або закрити ФОП, не виходячи з дому, за 10 хвилин не можливо. Такий висновок він аргументував тим, що за цей час можна тільки заповнити відповідну заявку. Крім цього, він нарікав на неможливість подати й отримати всі документи, необхідні для діяльності ФОП.