Facebook Pixel

Тест-драйв Renault Kardian: готовий до змін. А ми готові?

Фото автора

Фото автора

Певно, нове ім’я для цієї моделі в Renault вигадували не для того, щоб покращити життя журналістам: мовляв, писати Kardian швидше, ніж «новий Sandero Stepway». А навпаки, щоб відокремити ці дві моделі, підкресливши, що тепер Dacia Sandero Stepway іде своїм шляхом, а Renault Kardian – своїм. Тому і порівнювати їх немає сенсу. Хоча, звісно, Renault Sandero Stepway можна вважати прямим предком обох, але той, хто зберіг ім’я – той і буде спадкоємцем, а от Kardian – це інша гілка на дереві Renault, тому в цьому тесті ніяких порівнянь з «попередником» не буде (майже). Назвали новим ім’ям – буде оцінка з чистого аркуша. Як абсолютно нової моделі.

Втім, пробачте, не такий він вже й чистий, цей аркуш. На ньому вже відбився цікавий силует седана Taliant, який ми зовсім недавно тестували. Все просто – у цих моделей одна платформа, один двигун і одна коробка. Як тут не порівняти? Але – згодом, поки подивимося на нашого новачка неупередженим поглядом.

img-5845.jpg

Без старого світу

Kardian – так звана глобальна модель Renault. А зазвичай це значить, що вона може продаватися де завгодно по всьому світу, але – не в старій Європі. Так і є – в Румунії чи там у Болгарії продається Dacia Sandero Stepway (зовсім не такий, який продавався у нас), в Бразилії чи в Марокко — Renault Kardian, а у Франції чи в Німеччині – немає ні того, ні іншого. Але глобальна – то не лише через регіони продажу, а й через особливості виробництва. Renault Kardian випускається в Марокко, проте комплектуючі туди поставляються з багатьох країн світу. Тому – не варто взагалі задаватися питанням, де і ким це зроблено. Раз вже на авто поставили логотип Renault (та ще й новий) – значить, воно того варте. І щодо якості точно жодних питань не буде.

Перше і останнє

Як і було обіцяно, майже ніяких порівнянь з Renault Sandero Stepway. Оце – перше і останнє. Дизайн Renault Kardian на голову, на дві, на три – вище. Ну тобто це взагалі не можна порівнювати, і як на мене, ключова відмінність тут ось у чому. Обидві моделі – це бюджетні кросовери. Але якщо Sandero Stepway і виглядає як бюджетний кросовер, а певною мірою навіть пишається тим, то Kardian може їхати як бюджетний кросовер, може мати оздоблення салону, як бюджетний кросовер, але от виглядає він точно не так.

img-5815.jpg

Я бачив його мигцем на презентації, багато разів на фото, і – був вражений (без перебільшень) при зустрічі. Він виглядає просто класно і не буде сигналізувати всім і вся – ось, у мого власника є грошей тільки на бюджетну автівку. Навпаки, багато хто, побачивши вперше Kardian, не стримується від «Вау!», і це буде тішити власника. Якщо у вас буде трошки дисбаланс вражень між фото і моїми дифірамбами – то не через погані фото. Це дійсно так: цей автомобіль у житті виглядає краще, ніж на фотографіях.

Описувати дизайн немає жодного сенсу, я лише відзначу ключові моменти. Знову-таки, на фото інколи Kardian може здатися трошки підсліпуватим у модній тенденції максимально заховати фари – в житті цього відчуття немає. Навпаки, нижній блок фар, що посаджений трошки глибше в кузов, дуже виразний, весь ансамбль виглядає гарно. Задні ліхтарі – це взагалі вогонь, об’ємні та фактурні.

img-5820.jpg

Решітка радіатора – оригінальна, логотип – новий. Він на всіх моделях Renault з 2024 року, але нам ще не дуже звичний – наче традиційне лого потрапило в електричні сни Філіпа К. Діка.

img-5817.jpg

Ну і захисний обвіс – передній бампер а-ля спойлер, складний різнорівневий задній бампер, навіть захист по низу кузова не простий, а з додатковими елементу дизайну. В нашому випадку ще й шикарний колір, чорний дах і всі стійки, а ще можна трошки змінити вигляд за бажанням, тому що рейлінги на даху можна переставити в «перпендикулярну» позицію. Отже, моя особиста думка: дизайн екстер’єру – найкраще, що є в цьому автомобілі. І це непогано, бо давно вже ніхто не сперечається з тим, що ми купуємо авто емоційно, і тут цей гарний вигляд може стати вирішальним фактором. Хоча – якщо вже вам сподобалося ззовні, треба ж заглянути, і що там всередині.

img-5848.jpg

Він вас старить

А всередині – не все так однозначно. Ні-ні, не погано, але свої нюанси є. І я геть не про жорсткий пластик, ніхто тут не очікував якихось суперматеріалів. Так, жорсткий, але зібрано все якісно, матеріал не виглядає дешево, тому – хай буде так. В інтер’єрі дизайнери повторили той самий фокус, що і в Taliant – поперечна вставка з тканинним оздобленням через всю передню панель дуже сильно освіжає салон.

img-5923.jpg

Причому якщо в нашому Taliant це була симпатична, але теж сіра вставка, то тут – ще в гарній чорно-синій гамі. Панель приладів – цифрова, 7-дюймова, не 4К, але якість картинки прийнятна, можна вибрати навіть пару варіантів – з відображенням показників тахометру або без них, плюс міняється зміст екранчика бортового комп’ютера. А от центральний монітор трошки дивний – він знову має величезні рамки і відносно невеликий екран, 8 дюймів, тач-скрин вимагає впевненості при натисканні, контрастності не вистачає. Ще й встановлений він майже вертикально, що дисонує з загальною архітектурою панелі. Саме цей елемент трошки «старить» загальний дизайн салону, і отут вже пробивається та сама бюджетність. Причому працює все добре, Apple Car Play та Android Auto – без дротів, проблем з конектом не виявлено. Камера заднього огляду вмикається швидко і картинку дає адекватну.

img-5882.jpg
img-5879.jpg
img-5872.jpg
img-5873.jpg
img-5870.jpg
img-5882.jpg Thumb img-5879.jpg Thumb img-5872.jpg Thumb img-5873.jpg Thumb img-5870.jpg Thumb

Попереджений – значить готовий

Сидіння симпатичні, і тканина дуже класна, виглядає нарядно, певно буде і практично. Але мені не вистачило, здається, кута нахилу подушки, бо сама вона наче досить довга, а підтримка по краю недостатня, плюс спинка має такий своєрідний вигін, що мені спочатку не вистачало і підтримки плечей. Довелося трошки пововтузитися і звикнути, через пару днів тесту все стало на свої місця, звертаю на це увагу тільки на випадок, якщо ви замовите тест-драйв у салоні. Спочатку може здатися незвичним, але це швидко минає.

img-5891.jpg
img-5886.jpg
img-5893.jpg
img-5902.jpg
img-5891.jpg Thumb img-5886.jpg Thumb img-5893.jpg Thumb img-5902.jpg Thumb

Ще щодо салону хочу відзначити дуже зручні і тактильно приємні регулятори кліматичної системи – такі самі, як на новому Duster, посереднього рівня акустичну систему, велике «квадратне» кермо, і – традиційний для Renault важіль варіатора, який постійно проскакує в положення М замість D. Ну тут навіть не буду зупинятися, про це вже сказано достатньо. Але що цікаво: у Taliant це крайнє положення – L, тобто обмеження нижніх передач, а в Kardian – М, мануал. Хоча певна логіка в тому є: в звичайному седані обмежити передачі для пересування по засніженому місту, а в кросовері – ручне перемикання на випадок використання автомобіля як майже позашляховика.

img-5908.jpg

Задній ряд сидінь – звичайний для класу, не варто очікувати, що трьом пасажирам буде вільно в плечах. Але для колін місця вистачає, а тунель на підлозі невисокий, і третьому пасажиру, якщо такий раптом трапиться, не буде сильно заважати. Багажник – 398 літрів, не рекорд, але цілком пристойно, якщо мати на увазі можливість скласти задні сидіння і отримати майже рівний простір об’ємом 1284 л.

Літру вистачить?

І знову згадуємо Taliant, тому що двигуни та варіатори в цих моделях абсолютно ідентичні. Навіть обмеження по мотору такі самі – у версії з механічною КПП максимальний обертальний момент 160 Нм, а в авто з варіатором – 142 Нм. Решта характеристик не залежить від версії: літр об’єму, 100 к.с. потужності. Але якщо цього мотора вистачало на невеликому седані, то чи потягне він кросовер? Потягне. Споряджена маса Taliant з варіатором – 1567 кг, а Kardian теж з CVT – усього 1242. Як то вийшло, не знаю, але він дійсно дуже легкий, тому, до речі, і барабанні гальма позаду – цілком нормально, це абсолютно виправдано.

img-5946.jpg

Звісно, очікувати спортивного драйву від Kardian не варто, і за паспортом розгін до «сотні» у нього аж 12,5 с. Але в місті ви навряд чи будете відчувати якусь неповноцінність, мені здібностей авто хватало і для досить активного драйву. На трасі обгони на високій швидкості – так, будуть потребувати додаткового часу і обережності, але з іншого боку, якщо ви збираєтесь обходити BMW на трасі Київ – Чоп, то, певно, вам не варто купувати Kardian. А звичайні фури – проходяться без проблем, ну може хіба що трошки голосніше, ніж хотілося б.

У варіатора є імітація перемикання передач, такі собі «рівні полички», але дуже делікатні, мені ці налаштування імпонують (хоча, можливо, це моє ретроградство). Це трошки нівелює цей варіаторний розгін на високій ноті, хоча на педаль в підлогу Renault Kardian реагує як треба: реве і повільно розганяється. Хоча на трасі при адекватній їзді більше чутно шум шин – шумоізоляція не ідеальна, проте саме звук мотора не заважає. Звісно, якщо не промахуватися в мануальний режим і не намагатися розігнатись на сотню на першій передачі. До речі, в мануальному режимі при скиданні газу Renault Kardian все одно сам буде перекидати вниз і передачі, включно до першої, а от на розгоні дуже неохоче, але підніметься до третьої – не вище.

img-5855.jpg

На рівні очікувань, але не все

Підвіска – не те щоб жорсткувата, скоріше я б назвав її ординарною: не буде ані спортивної зібраності, ані преміальної м’якості, буде звичайна адекватна класу робота: трошки потрясе на бруківці, трошки покренить у різкому повороті, проте не треба гальмувати до нуля на кожному лежачому поліцейському, та й пропущена вибоїна на асфальті не відіб’ється раною на серці та дірою в гаманці. Запас міцності відчувається – все просто, стандартно, надійно. Кермо легке, налаштування скоріше міські, ніж шосейні. Ну або навіть трошки позашляхові. Так, Kardian – виключно передньопривідний автомобіль, але 201 мм кліренсу – це серйозно, і це не тільки допоможе вам якнайдовше зберегти цілою губу переднього бампера, але й дозволить за бажання без страху з’їхати з асфальту – без глибокого занурення у позашляхові тортури, але все ж таки.

Трьохциліндровий мотор трошки вібрує на холостих, майже непомітно. Тут більш значущою для мене є інша вада, притаманна всім малокубатурним двигунам. Поки ви їздите спокійно і зважено, витрати пального будуть вас тішити. Трошки активності – і цифри вже не такі приємні. «За паспортом» витрати пального у місті — 7,8 л на 100 км, у мене десь так і вийшло – 8-8,2 у місті і трошки більше 6 л на «сотню» в змішаному режимі. На трасі, якщо дотримуватися швидкісного режиму – 5,2-5,5 л на 100 км. Наче для кросовера – нормальні цифри, але для кросовера з літровим мотором – хотілося б трошки скромніше.

img-5853.jpg

Бонус – це важливо

Отже, маємо дуже гарний та симпатичний автомобіль, з приємним дизайном салону, достатнім двигуном, надійним варіатором і адекватною підвіскою. Залишився всього один показник, який ми ще не розглянули, але саме він і буде вирішальним – вартість.

Чесно кажучи, не думав, що хтось із «фізиків» купує зараз легкові автомобілі Renault без програми «Бонус», аж надто привабливі за нею умови, але ні, по Duster та Taliant плюс-мінус половина покупців платять одразу повну суму. Виходить, відсоток людей, які принципово не сприймають таке явище, як кредит, досить високий. Але ось який нюанс. Стартова версія Renault Kardian з механікою в оснащені Evolution оцінена в 812 900 грн, а за програмою Renault «Бонус» – 722 900 грн. Такий автомобіль, як був у нас на тесті, з варіатором і в оснащені Techno – 921 500 грн, а з «Бонусом» – 831 500 грн. І от як на мене, 22 тисячі доларів – ну трошки забагато, а 20 – це ще адекватно. Ну а 17 800 за базову версію – то і взагалі добре. І, наприклад, LED-фари у вас будуть вже в базі, буде і кондиціонер, мультимедійна система з інтеграцією смартфона, буде навіть круїз-контроль. Що ще треба? Ну, приємні речі завжди знайдуться, і в нашій версії були вже додатково датчики дощу та світла, контроль тиску в шинах, комплект підголівників, модульовані рейлінги на даху (в базі теж є, але прості), задній парктронік, камера заднього огляду, картка-ключ, клімат-контроль. Оснащення відверто не бюджетне (як і зовнішність), але ж і вартість вже не така, щоб, побачивши цифру, відразу бігти в касу.

img-5857.jpg

Але ще раз, не варто тут з ностальгією згадувати Renault Sandero Stepway, який взагалі-то був навіть не кросовером, а бюджетним хетчбеком. До Kardian ближче інший представник бренду, Renault Captur, але – він з 1,3-літровим мотором потужністю 130 к.с., і з автоматом навіть з «Бонусом» коштує 923 200 грн. Nissan Juke у базовій версії з механікою – 943 230 грн, Suzuki S-Cross 1.4 з МКП – 964 000 грн, Skoda Kamiq стартує з 973 344 грн – 1,0 TSI та МКП. Тож саме цінових конкурентів для Renault Kardian варто шукати хіба що серед «китайців», але й тут немає однозначного фаворита: новий MG ZS з МКП – від 775 386 грн, навіть Chery Tiggo 4 Pro в регулярній вартості без акцій коштує 744 016 грн. Тож виходить, що на перший погляд зависока вартість на фоні конкурентів не така вже й лячна. Так, звісно, є над чим подумати. Але якщо вже надумаєте – Renault Kardian вас не розчарує.

Подякувати 🎉