Фото автора
І перше, що здається – що може бути не так з Peugeot 408? Все ж дуже просто, седан на базі 308, все те саме, тільки не той вигляд збоку. Два покоління так і було. Причому ті два покоління навіть продавались не на всіх ринках, бо кому в сучасному світі потрібні седани? Певно, в Peugeot почули про це і зрозуміли, що седан – не треба. А хетчбек та SUV є. Що залишається? Універсал. Цікаво, але на окрему модель не тягне. Все, глухий кут. Не для французів. Якщо не вистачає кузовів, можна ж придумати щось нове. І придумали. Вийшло не нове, бо є, наприклад, Honda Crosstour або BMW 6 GT, дуже схожий мікс з кросовера та фастбека (або ліфтбека, кому як більше до вподоби), але – вийшло класно.
Фото автора
Великий та гарний
Передня частина – один в один 308, тому на цьому затримуватися не будемо, тут все ще досить свіже та прогресивне, тому 408 сьогодні гарантовано буде в центрі уваги. Але це не 308 з іншою формою корми. Так, платформа та сама, але колісна база в 308 – 2675 мм, а в 408 – 2787 мм, довжина – 4367 проти 4687 мм. І це дуже сильно відчувається – зазвичай я паркуюсь в маленькому дворику біля офісу і за звичкою влетів туди хвацько, ну як на 308-му. І реально довелося попотіти, бо раптом виявилося, що цей фастбек набагато ближче за довжиною до 508 (4750 мм), ніж до 308. Але ці зміни дуже сильно, як на мене, пішли йому на користь. Він виглядає яскравіше, солідніше, ніж 308, і якби в мене був прямий вибір… то його б не було. Однозначно 408. Дуже красивий автомобіль.
408 нижчий за SUV-однокласників, проте не низенький — 1478 мм. Але завдяки довгому кузову виглядає елегантно і спортивно одночасно
Класові обмеження
Проте не тільки у красі справа. Так, задня частина авто дуже поката, сама корма важкувата (візуально, але то не гріх), і від нього очікуєш місткості універсалу. Знову все не зовсім так. Багажник великий, але не те щоб рекордний – 536 л. Проте дуже зручний, така собі навантажувальна платформа, та ще й п’яті двері – або кришка багажника, тут же ж незрозуміло, як назвати, – відкриваються повністю, додаючи зручності. Відкрити, звісно, можна і махом ноги: це вже маст хев, але ще раз згадати не зайве.
Фото автора
Об’єм багажника зі зложеними сидіннями другого ряду – 1611 л. Проте запаску знайти не вдалося – тільки ремкомплект. На цьому місці зекономили – але це в нашому конкретному випадку, зекономили для сабвуфера Focal. Якщо без саба – буде запаска. А от на другому ряду по довжині місця і правда з запасом. Виробник пише – відстань від колін пасажирів до спинки сидіння – 188 мм, це дуже цікаво, на кому вони то все заміряли, але – так, ноги точно впиратися не будуть: в мене при моїх 180 мм там ще дуже багато простору. І що найголовніше для такого типу кузовів – дах на голову не давить. А плече третього буде давити. Його можна взяти з собою, але не на довгу подорож. Отут ми й згадаємо, що формально Peugeot 408 – це все ще С-клас.
Фото автора
Що то ви робили?
Отже, Peugeot 408 – ліфтбек, який прикидається кросовером, і в нього це виходить непогано. Принаймні у тому, як він виглядає. З кліренсом теж все ок, 189 мм. Проте чи я за таких габаритів розраховував на більше, чи то дуже не хотілось зіпсувати таку красу, але до бордюрів носом під’їжджав дуже акуратно. І здається, недарма.
Фото автора
Але от на дорозі, розбитій важким життям, це відчувається – ями стандартної глибини взагалі не страшні. Тут окремо маю сказати про підвіску. Вона конструктивно така сама, як у 308, але налаштування геть інші. Дуже м’яко, комфортно, на дорозі немає бажання оминати всі вибоїни, все відпрацьовується чудово. Хтось із колег чи то казав, чи то писав, що Peugeot 408 надто схильний до кренів – друзі, хочеться запитати: а що то ви з ним таке робили, щоб він кренився? Як на мене – мінімальна схильність для такої підвіски. Звісно, не заряджений хетчбек, але машина невисока, принаймні в порівнянні з SUV, тому відчуття абсолютно нормальні.
В нашій комплектації сидіння шкіряні, дуже приємного і цікавого кольору — чи то блакитні, чи то сірі. Але головніше, навіть в базовій комплектації сидіння мають сертифікацію AGR — хто мав хоч якісь проблеми зі спиною, той зрозуміє
Коні зверху
Peugeot 308 в Україні наразі пропонується тільки з 1,5-літровим дизельним мотором потужністю 130 л.с. Дуже приємний моторчик. В Європі є і бензиновий мотор об’ємом 1,2 л (пропонується з механікою, уявіть собі!) І як би логічно, якби у 408 було так само, але наче трохи малувато – то йому дістався інший двигун. Бензиновий, об’ємом 1,6 л. І здається, що можна від нього очікувати? 150-160 к.с.? Ні. Зненацька: 215. З 1,6. Багато в кого це викликає занепокоєння – наскільки надійним та довговічним буде такий мотор.
Фото автора
Ну взагалі-то так тільки здається – згадаємо, наприклад, Renault Clio RS, який ще у 2013 році мав 1,6-літровий двигун потужністю 220 к.с., або той самий Peugeot 208 GTi 2012 року з 208-сильним мотором. Так, то були маленькі заряджені хетчбэки, що вибухали від натиску на педаль. Тут такого не буде з вагою майже півтори тонни, але… Але так, не буде і 215 к.с. на старті. Точніше, вони будуть десь трохи далі. До сотні Peugeot 408 розганяється за 7,9 с, тобто не те щоб повільно, але й точно не ураган. Максимальний крутний момент припадає на відмітку 2000 об/хв, і це добре, а от максимальна потужність – це вже 5,5 тис. обертів. І що цікаво, якщо, наприклад, вам треба додати з «сотні» на 130 – це буде дуже яскраво, отут вам всі 215 на місці. І звук, і підхоплення – супер. А тут вже думайте, що вам важливіше – форсонути на світлофорі чи безпечно обігнати на трасі навіть на 130 км/г. Як на мене, відповідь очевидна.
Фото автора
Втім, в Peugeot є три режими, «Стандарт», «Спорт» та «Еко», і тут, на відміну від багатьох конкурентів, різниця дуже помітна. В економічному він взагалі нагадує варену французьку моркву, в стандарті – приємний збалансований автомобіль, а в «Спорті» – в спорті гарний. З характером. Треба бути готовим, що він буде до останнього тримати оберти, гарчати, але й азарту побільше. До речі, в налаштуваннях можна навіть додати звуку мотора в салоні – мене все одно дратує, але може комусь сподобається.
Просто так не розберешся
І, до речі, про додавання звуку та інші можливості. Ви ж теж не будете читати інструкцію з експлуатації? Чи навіть слухати аудіопосібник в авто? А він тут є, приємним голосом, рідною мовою (розумію, що воно так і має бути, але – імпортеру респект за повний і якісний переклад. Молодці).
Фото автора
Якщо в вас був, наприклад, 308 – тоді, звісно, без проблем. Але якщо ви пересіли з авто іншого бренду – вітаю! Вам буде дуже цікаво. Тільки не робіть того як я, на ходу, а розберіться стоячи. Бо полазити по меню вам доведеться добряче. Тут безліч якихось налаштувань, меню і підменю, і спочатку все виглядає дуже заплутано. Я, наприклад, якось випадково відключив режим 3D на панелі приладів. Пів дня витратив, щоб знайти, де його повернути. А повернути було вкрай треба, бо без нього панель зовсім не та. 3D – огонь! Це мене трошки спантеличило, але я розумію, що то тимчасове явище – рано чи пізно ви запам’ятаєте, за що відповідає яка кнопка, підлаштуєте все під себе (а тут налаштувати можна просто все, навіть призначення сенсорних клавіш), і не будете, як я, шукати пів години, де ж ті хвалені «котячі лапки» в масажі. Або як включити нічне бачення в системах безпеки. І буде вам радість.
А от те, що то все робиться через тачскрин, і за пів дня він зібрав усі відбитки світу – це не радує. На щастя, тут багато всіляких ніш та кишень, просто треба завжди мати під рукою серветку і періодично витирати сліди свого нишпорення. А може ви все налаштуєте так, що й не буде потреби зайвий раз тикати в екран: бо фізичні кнопки на основні операції теж є, руль мультифункціональний, тож – як вам більш до вподоби.
Фото автора
І про кермо. Певно, не варто зайвий раз акцентувати увагу, але нагадаю, що воно маленьке і не зовсім кругле, що, здавалося б, не дуже зручно. Але знову ні. iCockpit – це реально одне з кращого, що придумали французи в автомобілебудуванні. Це дуже зручно.
Хочеться кудись
Не перестану повторювати, Peugeot 408 – красивий автомобіль. Може трошки занадто красивий з оцім усім вибухом ліній на фасаді. Але лінії кузова, загальний вигляд – чудово.
Фото автора
Певно, в місті він не буде зручнішим за 308, та і зайві коні вам теж не будуть дуже потрібні. Але за своєю філософією він ближче до Gran Turismo – комфортна підвіска, потужний двигун, просторий салон. Та ще й витрати пального в тестовому режимі біля 9-10 л/100 км – так, для 1,6 трохи забагато, для 215 к.с. – в самий раз. Хочеться зібрати друзів, забити багажник усіляким нікому не потрібним в дорозі мотлохом і рвонути кудись далеко. Навіть не у Львів. Набагато, набагато далі. Але – то вже після перемоги.
P.S. Скільки разів на тесті я сідав за кермо Peugeot 408 – стільки разів я забував в машині телефон. Бездротова зарядка – це дуже гарно, але чого вона розташована так, що смартфон просто не видно? Це знущання якесь. Треба клеїти десь на дверях записку з нагадуванням: «Смартфон не забув»? Цікаво, воно колись проходить?
P.P.S. Peugeot 408 настільки гарний та ладний, що здається, ти готовий прийняти будь-яку вартість. Це поки не подивишся в прайс. Але 1 507 600 грн – якось занадто. Це вартість автомобіля в максимальному оснащені GT. В Allure – 1 350 300 грн, і на мій погляд, ця цифра личить йому набагато більше. І в принципі електрорегулювання сидінь, масаж, чорна стеля та алькантара, електропривід багажника, алюмінієві накладки на педалях, динамічні вказівники поворотів і навіть матричні фари – це опції, без яких 408 залишиться 408-м. От тільки 3D панель – вам що, було шкода?
Фото автора