Фото автора
Щоб відразу без зайвих жартів – слово tremor в англійській частіше використовується у значенні «поштовх», «струс», переважно — землі. Тобто коли їде Tremor – земля тремтить. Сміливо. Але! Це правда: Ford Ranger Tremor – найбільший з усіх автомобілів Ford, які колись продавались в Україні офіційно (не комерційних, звісно). Новий Ranger навіть на 10 мм довший, ніж Ranger Raptor, і хоча останній все ж таки трошечки вищий – але від звичайного Ranger аж на 42 мм, а від Tremor – всього на 12. А відповідно, для мене, фаната «Йллоустоуна», Костнера і F-150, – найкращій Ford в Україні. Міг би написати взагалі «найкращій пікап», тим більше зі мною погодились як мінімум у International Pick-Up Award (IPUA), назвавши Ford Ranger пікапом 2024 року (разом з VW Amarok, що побудовано на тій самій платформі). Але тут залишу простір і для шанувальників інших брендів, а про Ranger скажу просто: якщо взагалі розглядається варіант придбання пікапа – він має бути в топі претендентів. Але обережно на старті. Ford Ranger пропонується в трьох комплектаціях, XL, XLT та Limited. А Tremor – це окрема версія. І враження від Limited та Tremor можуть бути дуже різними. Про це і поговоримо більш детально.
Фото автора
Гроші на діло
Пікап – транспорт утилітарний. Мав би бути. Але це давно не так, багато пропозицій – і насамперед на ринку США – це вже іміджеві моделі. Так, вони як і раніше можуть перевозити тонну вантажу, але частіше кузов тут виконує роль декоративного елементу. Ford Ranger Limited – це красиво. Хромована вставка через всю «морду», складні ксенонові фари, шкіряний салон та інші прояви розкішного життя. Звісно, він від того не перестав бути позашляховиком, але таку красу краще поберегти і використовувати бажано ліпше як зброю залякування. Tremor – трошки про інше. Зараз Ranger Limited в Україні коштує 2 358 226 грн, а Tremor – 2 256 921 грн. Різниця мінімальна, але це показовий приклад, як зекономити на електрорегулюванні сидінь та хромі, а знайдені гроші використати на дійсно класні штуки.
Початок цікавого
В обох топових версіях встановлено дволітровий дизельний двигун – добре відомий, але більше в варіанті, який і зараз іде на XL та XLT: турбований 170-сильний. Тут же в нас бітрубо і чаклунство, тож маємо 205 к.с. і 500 Нм обертального моменту. Ну і 10-ступеневий автомат – це взагалі космос, працює ідеально. А от далі починаються цікаві речі – у Tremor модернізована підвіска з амортизаторами Bilstеin, розрахована на умови суворого бездоріжжя.
Фото автора
Завдяки цьому він має на 26 мм більший кліренс (261 мм) і трохи більшу колію (+30 мм). Кут в’їзду у Tremor 32 градуси, в «просто» Ranger – 30, з’їзду – 27 проти 21, рампи – 24 проти 21. Наче і невеликі ці «плюси», але всі, хто стикався з реальним бездоріжжям, особливо в умовах не багнюки, а просування кам’янистими схилами, чудово знають, як інколи не достає тих самих пару градусів, і тоді або відмовлятися від маршруту – або дряпати по каміннях, а це боляче. До речі, про каміння і дряпання – на Tremor встановлена додаткова захисна металева панель, така як у Raptor – тож що б там не було між колесами, двигун буде в безпеці.
Фото автора
Відразу скажу і про підніжки – в Limited це сталевий каркас і пластик зверху, а в Tremor – литий алюміній. Тож якщо захочеться розвернутися навколо сосни – тут можна. І навіть якщо вона завалиться – не біда, є штатні дуги на кузові.
На автопілоті
І до речі про «розвернутися». Trail Turn Asist – це електрона система, що скорочує кут розвороту на 25 градусів. Якщо просто – то на розвороті в складних умовах система підгальмовує заднє внутрішнє колесо, і Tremor начебто крутиться навколо цієї осі – дуже корисно з такою базою у справжніх складних умовах.
І якщо вже мова зайшла про електронні системи – у Ford Ranger Tremor є ще і Rock Crawl, режим адаптації до дорожніх умов, і позашляховий круїз-контроль Trail Control. Тут відверто – тест у мене був не такий довгий, тож і ту, і ту систему я включав, просто щоб переконатися, що вона є. Не вийшло у мене знайти такі хащі, де вони стали б у пригоді – трохи піску (де відразу б сів будь-який легковик), трохи пагорбів біля Десни – це все було сприйняте зверхньо і пройдене на задньому приводі. Ще б пак – з такими колесами. У Tremor з заводу позашляхові General Grabber AT 265/70 R17, тоді як у Limited більш цивільні Goodyear 255/65 R18. Діаметр диска менший, а от профіль шини набагато більший у Tremor, та й малюнок натякає на готовність до будь-яких випробувань.
Фото автора
Електроніка може підлаштувати поведінку Ford Ranger Raptor під цивільні, тобто стандартні умови, для екологічного водіння, під буксирування, слизьку поверхню, пісок, грязь/колію, каміння. Плюс тут є задній привід, автоматичний вибір задній/повний, примусовий повний, «понижайка» та блокування заднього диференціалу. Тобто майже весь офф-роад арсенал. А ще – можливість їхати на бездоріжжі на автопілоті – на швидкості від 2 до 32 км/год – просто задаєте швидкість і не відволікаєтесь більше ні на що, крім керування. Що цікаво, Trail Control працює навіть під час їзди заднім ходом.
Фото автора
Екзамен на міцність
Отже, якщо у вашому житті інколи трапляються експедиції, офф-роуд рейди, полювання-рибалка, – вибір очевидний. Зазвичай можливість Tremor пересуватися у просторі обмежена тільки міцністю нервів у водія, а якщо вони недостатньо міцні – теж не біда, в салоні тут замість шкіри (штучної) – водостійкий вініл, пластик грубий та надійний, підлога – гумова, в цій комплектації немає навіть килимків – у разі чого салон можна мити хоч з брандспойту.
При цьому салон виглядає так само нарядно, а 10-дюймовий «планшет» з SYNC 4 нікуди не подівся – просто в цій версії на ньому можна ще й керувати або просто спостерігати за роботою позашляхових систем. До речі, принаймні з iPhone синхронізація відмінна: досить один раз налаштувати, далі коннект автоматичний і безвідмовний.
Салон не такий розкішний, як в Limitted, але ж ніяк і не спартанський.
На панелі приладів довелося пошукати тахометр — але ні, все добре, він є — треба тільки обрати потрібний режим.
До роботи 10-діапазонного автомату можливо треба трохи звикнути, але бажання перемикатися на мануальний режим в мене за період тесту не виникло
Дуже класна тема — на стелі ряд перемикачів, розрахованих на апгрейд — раніше це була маст-хев історія не тільки на позашляховиках, а потім про неї якось забули. Ford — згадав. Сюди можна вивести наприклад додаткове освітлення чи лебідку
З такими габаритами камера заднього огляду — найважливіша опція. Було б добре мати і систему кругового огляду, але в стандарті тільки ця. Працює класно, картинка яскрава, мені вистачило і однієї цієї камери, щоб почуватися впевнено
Другий ряд сидінь — для пікапа досить просторий. Пасажири не будуть відчувати себе в чомусь обмеженими
Проблеми великих
Як не дивно, але на трасі Ford Ranger Tremor теж стоїть дуже впевнено, швидкість майже не відчувається – так, трошки вітер стає голоснішим, що не дивно з аеродинамікою цеглини. По дорозі не водить, тож щоб включилася система автоматичного утримання в полосі, треба дійсно «забити» на водіння. Двигуна на трасі вистачає – ну так, до швидкісних обгонів треба готуватися заздалегідь, але зазвичай Ranger Tremor спокійно відпрацьовує всі маневри. У місті – трошки складніше. Що відбувається під правим краєм переднього бампера – можна лише здогадуватись, ну це більше проблема того, хто там, а не власника Ranger. З парковкою – жодних проблем, звісно, якщо вам вдалося найти щілину, куди втиснеться авто довжиною 5,37 м. Датчики паркування є, але наскільки їм можна довіряти – це треба вже більше практики у відносинах з Ranger, а от камера заднього огляду у просто здоровезні дзеркала – це працює з першого дня експлуатації.
Фото автора
Те, що Tremor абсолютно без різниці, що там під колесами, – не дивно. Він ігнорує всі ями, тріщини, вибоїни, стару бетонку – все. Дивно інше – на моєму улюбленому тесті Подольским узвозом він дуже впевнено протистояв бруківці – і якщо навіть у кабіні щось десь може грюкнути, кузов веде себе дуже тихо: жодного звуку.
На максимальний обертальний момент двигун виходить вже при 1720-2000 об/хв, тобто майже с самого низу, але й вага автомобіля 2378 кг, тому при старті треба закладати якусь долю секунди на те, щоб все це зрушити с місця, плюс у заторах ще трохи пригальмовує система старт/стоп. Її можна відключити, але навіщо? У мене на тесті в змішаному режимі вийшло 10,8 л на 100 км – просто чудовий результат. Заявлено взагалі 10,3, але я точно так не вмію, тому більше 11 – легко, менше – навряд.
Фото автора
Майже ідеальний?
Треба додати якісь зауваження, бо ніхто не повірить в об’єктивність цього тесту. Ну трохи дивно зроблені ручки дверей – дизайн на шкоду ергономіці: щоб відкрити двері зсередини, руку треба трохи вивертати. Фари галогенові – ну світять наче добре. Чого мені точно не вистачило – це безключового доступу в салон і запуску двигуна – тут все ортодоксально, без ключа не вийде. Тобто, не ввійдеш. Це і все, вибачте, більше не знайшов до чого причепитися.
Ford Ranger Tremor – серйозний і чесний пікап. 170-сильні XL та XLT з механікою або автоматом на 6 передач – то дійсно більш утилітарні версії, а от вибір між Limited та Tremor – це цікаво. Але не для мене. Ще й сто тисяч в плюсі!