Nissan оснащує залізничні переїзди батареями від електромобілів. Фото: Nissan
Nissan знайшов ще одну можливість вирішити проблему утилізації електромобільних акумуляторів. Він пропонує використовувати їх на залізничних переїздах.
У електромобілів і поїздів набагато більше спільного, ніж прийнято вважати. Обидва види транспорту пропонують безпечні й зручні подорожі, розширюючи можливості електричної мобільності. З іншого боку, вони сприяють реалізації ідеї сталого суспільства. Nissan у кооперації із залізничною компанією JR East проробляють можливість використання батарей електромобілів Leaf в обладнанні переїздів.
Літій-іонна акумуляторна батарея Nissan Leaf розрахована на роботу в різних умовах клімату та довкілля. Зокрема під час грози, тайфуну чи землетрусу, що в Японії відбуваються постійно.
Nissan пропонує використовувати батареї від електромобілів на переїздах. Фото: Nissan
Друге життя батарей
Наприкінці свого життєвого циклу літій-іонна акумуляторна батарея від Nissan Leaf зберігає 60 — 80% початкової ємності. Цього цілком достатньо для зберігання енергії для акумуляторів, якими оснащуються залізничні переїзди. Що так само дасть змогу не лише частково вирішити проблему утилізації батарей, а й знизити викиди CO2 та заощадити ресурси, пов'язані з виготовленням нових акумуляторів для переїздів.
Дистанційний контроль
«Наразі ми змушені постійно оглядати залізничні переїзди для перевірки рівня заряду батарей та їхнього зносу, — коментує дослідження Каїто Точихара, представник JR East. – Водночас літій-іонні акумулятори від Nissan Leaf оснащені системою керування, яка дає змогу робити все це дистанційно. Крім того, така система створює умови для профілактичного обслуговування, інформуючи нас про стан батареї ще до надмірного зниження напруги».
Nissan пропонує використовувати батареї від електромобілів на переїздах. Фото: Nissan
Ступені безпеки
Такуя Кіношита з департаменту технічних рішень 4R Energy Corporation розповідає про чотири ступені безпеки перепрофільованих літій-іонних батарей.
По-перше, досвід практичної експлуатації Nissan Leaf показав, що за понад 10 років із моменту виходу цієї моделі на ринок, у неї не було серйозних проблем, пов'язаних з якістю акумуляторів.
По-друге, процес переробки та/або відновлення батарей, що використовується компанією 4R Energy Corporation, сертифікований на відповідність міжнародному стандарту UL1974.
По-третє, у процесі зміни цільового призначення акумуляторів 4R Energy Corporation дотримується тієї самої концепції контролю, яка використовується під час виробництва батарей для «ліфів».
По-четверте, конструкція перепрофільованої батареї максимально орієнтована на безпеку та запобігає вибуху в разі малоймовірної аварії.
Nissan пропонує використовувати батареї від електромобілів на переїздах. Фото: Nissan
Приклад для України
Нинішня хвиля електрифікації наближає Nissan до досягнення нейтральності вуглецю. Оскільки електромобілі набувають дедалі більшого поширення, збільшується і кількість батарей, що потребують переробки. Донедавна сама ідея їхнього повторного використання на залізничних переїздах здавалася чимось фантастичним. Тепер ми розуміємо, наскільки вона близька до втілення. То чому б Україні не запозичити досвід, якщо він виявиться успішним? Країна в нас велика, та й із уживаними «ліфами» проблем немає. На відміну від їхньої утилізації.