Volvo визнає: виробництво електромобілів набагато більше забруднює довкілля, ніж виробництво звичайних автомобілів.
Напередодні кліматичної конференції у Глазго концерн Volvo опублікував звіт про виробництво та експлуатацію своїх електромобілів. Один із найекологічніших автовиробників світу вказує на серйозні недоліки під час усього життєвого циклу «електричок» — від виробництва до утилізації. І недвозначно дає зрозуміти, що перехід на батарейні автомобілі — аж ніяк не панацея від усіх екологічних бід.
Кількість викидів забруднювальних речовин у процесі виробництва електромобілів на 70% вище, ніж під час виробництва ідентичних транспортних засобів із ДВЗ.
Проблеми під час експлуатації електромобiлiв
Так, Volvo визнає, що безпосередньо в експлуатації електромобілі екологічніші за автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння. Але у двох інших аспектах їх вуглецевий слід набагато довший і густіший, ніж у звичайних автомобілів.
Дослідження Volvo показало, що порівняно з автомобілями електромобілі лише через 9 років експлуатації компенсують забруднення навколишнього середовища під час виробництва акумуляторів.
У доповіді особливо наголошується на тому факті, про який більшість виробників вважають за краще не згадувати, не кажучи вже про постачальників енергії. Як і раніше, левова частка електроенергії, що витрачається на виробництво та зарядження електромобілів, виробляється спалюванням нафти та газу.
Проблеми під час виробництва електромобiлiв
Гірше інше: згідно з дослідженням, уже на стадії виробництва електрокарів генерується на 70% більше шкідливих викидів, ніж під час виробництва автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння.
Головна причина — украй неекологічне виробництво тягових акумуляторів. У результаті лише через 9 років експлуатації електромобіля його вуглецевий слід стає рівним вуглецевому сліду звичайного автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння.

Volvo підрахував, що виробництво електромобілів на 70% брудніше за виробництво автомобілів. Фото: Volvo
Проблеми під час утилізації електромобiлiв
Але головне зло «електричок» — утилізація літієвих батарей, яка для довкілля навіть небезпечніша, ніж їх виробництво. І ця проблема, незважаючи на окремі успіхи, все ще не вирішена.
Для самого виробника цей звіт — немов постріл собі в ногу. Адже саме шведи перші ще в 60-ті забили екологічну тривогу, назвавши автомобілі основним джерелом СО2.
Увесь цей час гетеборзький концерн послідовно йшов до скорочення викидів забруднювальних речовин у виробничих процесах та під час експлуатації своїх автомобілів. Він підвищував економічність, відмовлявся від застосування рідкісноземельних металів, на власному прикладі ратував за впровадження каталізаторів відпрацьованих газів тощо. Шведи навіть обмежили максимальну швидкість своїх автомобілів до 180 км/год задля економії енергії та підвищення безпечності транспортних засобів.
Саме Volvo одним із перших оголосив про тотальну відмову від автомобілів із ДВС: у Гетеборзі вже до 2030 року планують повністю перейти на виробництво електромобілів. Цією доповіддю шведи ще раз нагадують, що екологічні проблеми під час виробництва та експлуатації електромобілів потребують більш комплексних рішень. Насамперед — глобального переходу на «зелену» енергетику з масовим будівництвом електростанцій, які не забруднюють повітря. Потім — пошуку більш екологічних матеріалів і сплавів для виробництва тягових батарей.

Левова частка електроенергії, що витрачається на виробництво та зарядження електромобілів, виробляється спалюванням нафти та газу. Фото: Volvo