Фото: Сергій Суховський
Щоб запобігти ДТП, телефонуйте в 102 з вимогою зафіксувати порушення та притягнути до відповідальності винних посадових осіб.
Залежність між якістю дорожнього полотна та концентрацією дурнів описував ще Гоголь. Його слова повністю корелюються зі статистикою патрульної поліції: за перші десять місяців скоєно 135 626 дорожньо-транспортних пригод, в яких 2824 людини загинули і 26 726 отримали травми різного ступеня тяжкості. Основні причини аварій — ігнорування правил дорожнього руху і незадовільний стан дорожньої інфраструктури. І якщо змусити водіїв дотримуватися правил дорожнього руху ми не можемо, то важелі впливу на «укравтодорівських» чиновників, які халатно ставляться до своїх прямих обов'язків, у нас є. Прецедент уже створений.
«Водій їхав дорогою і побачив посеред дороги велику яму, — описує ситуацію «Дорожній адвокат». — Він негайно зателефонував на «102» і повідомив про наявність цієї ями. Співробітники поліції в присутності свідків склали акт перевірки стану дорожнього покриття, де зафіксували вибоїну шириною 9 м і довжиною 17,6 м. На цьому працівники поліції не зупинилися і знайшли керівника обласної служби автодоріг, в обов'язки якого входило забезпечення безпеки дорожнього руху на цій дорозі» . За результатами перевірки працівники поліції склали постанову щодо керівника служби автодоріг про притягнення його до адмінвідповідальності за ч.1 ст.140 КУпАП та присудили штраф у розмірі 1020 грн.
Чиновник не погодився з тим, що він зобов'язаний утримувати дорогу в безпечному для руху стані, і оскаржив постанову поліції в суді. Який, зі свого боку, нагадав, що саме керівник Служби автомобільних доріг є суб'єктом відповідальності за ч. 1 ст. 140 КУпАП, враховуючи положення ст. ст. 7, 10 закону «Про автомобільні дороги» та Положення про Службу автомобільних доріг.
Особливу увагу суд звернув на той факт, що учасники дорожнього руху не були обізнані щодо небезпечної ділянки дороги, а саме не було встановлено відповідних тимчасових дорожніх знаків. Суд визнав такий стан автодороги прямим порушенням норм і стандартів, що стосуються безпеки дорожнього руху, і таким, що безпосередньо створює загрозу його безпеці.