Facebook Pixel

Київські дороги скувала невидима небезпека — чорний лід

За можливості відмовтеся від поїздок до завтрашнього дня — уночі дороги стануть ще більш слизькими.

Зима — справжнє випробування для водійських навичок. І якщо зі снігом, хуртовиною, поземкою, шугою, ожеледдю та ожеледицею ми методом проб і помилок поступово навчилися справлятися, то із чорним льодом краще не зв'язуватися. Явище це настільки ж рідкісне, як і непостійне, тому виробити навички їзди по чорному льоду просто ніколи.

Що таке «чорний лід»

«Чорний лід» з'являється через різницю температур повітря та асфальту в разі підвищеної вологості. Найчастіше за 0°... -2°С у першому випадку і -3°... -5°С у другому. У світлі фар здається, що під колесами просто мокрий асфальт, а насправді — тонкий, а тому невидимий шар льоду. І дуже-дуже слизький.

Розпізнати його найпростіше за ідеально чорною, ніби лакованою поверхнею, на якій чомусь відсутні сліди шин і бризки від автомобілів, що їдуть попереду. Акустики відчують недобре через відсутність характерного для їзди асфальтом на зимовій гумі низькочастотного виття.

Що робити, якщо під колесами «чорний лід»

Якщо ви потрапили на таку ділянку дороги, то забудьте про різкі рухи: і кермувати, і педалювати потрібно максимально обережно. Адже й занос, і знесення можуть розвинутися навіть через відпускання педалі акселератора або зміну передачі.

Потрібно розуміти, що електроніка, яка страхує, на льоду особливо не допоможе, «витягнути» автомобіль тягою або зупинитися з допомогою гальмівної системи на льоду не вийде. Тому просто дайте йому накатом подолати підступну ділянку. Якщо у вас є навички контраварійної їзди, можна допомагати управляти автомобілем із допомогою ручника, а сповільнюватися гальмуванням двигуна, послідовно знижуючи передачі. Якщо узбіччя вільне, для гасіння швидкості та зупинення можна й потрібно використовувати бордюри. І знайдіть, врешті-решт, час на курси зимової або контраварійної їзди — вони створені саме для того, щоб не пасувати ні на якому покритті.


Подякувати 🎉