«Імперіал Тобакко» в Україні є частиною глобальної міжнародної компанії Imperial Brands. Це відкриває для українських працівників можливість зростати в посаді та рівні відповідальності не тільки у своїй країні, а й в межах кластера «Центральна та Східна Європа». Також є можливість брати участь у внутрішніх конкурсах на посади у британській штаб-квартирі компанії. розповідає, як «Імперіал Тобакко» створює умови для розвитку працівників, допомагає їм оцінювати свої здібності та розуміти кар’єрний шлях.
Які кар’єрні можливості надає «Імперіал Тобакко»
Значна кількість наших колег-українців нині живе і працює у Празі, Варшаві, Гамбурзі, Брістолі — містах, де функціонують регіональні бізнес-хаби Imperial Brands. Також існує варіант, коли українці працюють на іноземні офіси компанії, базуючись при цьому в Україні.

Анна Заріпова
старша менеджерка з персоналу — бізнес-партнер Україна+
Працівники «Імперіал Тобакко» мають можливість професійно зростати як за рівнем ієрархії посади, так і пробувати себе в інших напрямках, наприклад, перейти зі збуту у маркетинг або HR. На виробництві є матриця кваліфікацій — інструмент, що розповідає про всі навички, якими може володіти фахівець на певній посаді, у певному розряді.
«На базі цієї матриці людина проходить самооцінювання і визначає, що вона може робити, а що — ні. Результати валідує керівник, і на основі цього складається план розвитку кожної людини на виробництві, щоб її розвивати за компетенціями і підвищувати її кваліфікацію», — зауважує Анна Заріпова.
Щороку під час постановки персональних цілей на наступний рік кожен працівник разом з керівником складає план навчання. Але в контексті побудови кар’єри співробітники компанії фокусуються не стільки на готовий кар’єрний план, скільки на широкі можливості для розвитку.
Ще на початку моєї роботи керівники оцінили мої поточні навички та знання, а також визначили майбутні цілі кар'єри та створили план розвитку. Регулярні сесії зворотного зв'язку допомагають мені зрозуміти свої сильні сторони та зони для розвитку.

Денис Остапченко
начальник сигаретного цеху
Як «Імперіал Тобакко» організовує навчання та розвиток працівників
Розвиток персоналу базується на моделі «70-20-10», де 70% — навчання на робочому місці, 20% — навчання через взаємодію з іншими, коучинг, наставництво, і 10% — це класичні тренінги.
В компанії застосовується декілька програм. Програма розвитку талантів передбачає відбір працівників з потенціалом для вертикального та горизонтального зростання. Їх навчають як майбутніх лідерів високого рівня. Ще один інструмент — Mentor Match — допомагає поєднати менті та ментора у відповідному напрямку. Тож кожен співробітник може зареєструватися в програмі й обрати собі ментора, який допомагатиме йому на шляху кар’єри. Причому його ментором може стати людина не тільки з України, а й з будь-якого куточка світу.
Інна Узлій, що наразі обіймає посаду Central and Eastern Europe NGP Trade Excellence Manager, приєдналася до компанії у 2005 році як асистент директора з продажів та маркетингу.
Працюючи з таким продуктом, як сигарети, ми постійно стикалися з викликами ринку та законодавства. Це завжди давало нам можливість застосовувати підхід Growth mindset, щоб, незважаючи на труднощі, досягати поставлених цілей. Компанія підтримувала мене не лише через тренінги, але й через взаємодію з людьми, які надавали нові знання, давали можливість розвиватися та підтримували у різних ситуаціях.

Інна Узлій
Central and Eastern Europe NGP Trade Excellence Manager
Євген Граб починав свій шлях в компанії у 2009 році як торговий представник та наразі є національним менеджером по роботі з ключовими клієнтами. Він пам’ятає, що коли у 2022 році йому запропонували очолити відділ торгового маркетингу, крім бажання спробувати себе в новій ролі, він відчував і певні побоювання.
На допомогу вчергове прийшла підтримка колег і постійне навчання. Компанія надала можливість взяти участь у внутрішній програмі розвитку талантів, яка охоплює теоретичний курс від ТОП-керівників з кластера та практичні завдання.

Євген Граб
національний менеджер по роботі з ключовими клієнтами
Серед програм розвитку в «Імперіал Тобакко» впроваджують і Reverse Mentoring — зворотній менторинг, коли людина з меншим досвідом може бути ментором для керівника.
«Ідея цього підходу полягає у свіжості та неординарності досвіду та думок, який керівник високого рівня може почерпнути від людини іншого покоління, походження та досвіду. Це сприяє глибшому розумінню лідером різних типів людей», — каже Анна Заріпова.

Велика частка співробітників працюють в «Імперіал Тобакко» понад 20-30 років. Більшість «старожилів» припадає на виробництво, де 35% співробітників працюють 25 років і довше.
Кожен працівник має доступ до корпоративного навчального онлайн-порталу iLearn. Це віртуальна бібліотека відео, тренінгів та книг, партнерами якої виступають найпотужніші світові провайдери бізнес-знань, зокрема такі як LinkedIn Learning та Harvard Online. За межами компанії цих навчальних матеріалів немає у вільному доступі.
Оцінка досягнень як рушій прогресу
Наприкінці року працівники оцінюють свої досягнення та ефективність, після чого відбувається оцінювання досягнень співробітника його менеджером та калібраційна сесія на рівні вищого керівництва компанії. Ефективність кожного працівника і його прогрес у досягненні бізнес-цілей може бути одним із аргументів при прийнятті рішень щодо майбутнього кар’єрного просування. Суттєву роль в оцінюванні працівника відіграє не лише факт досягнення цілей, а й спосіб, в який він це зробив: моделі поведінки мають значення.
В корпоративній культурі Imperial Brands прийняті п’ять моделей поведінки, які компанія прагне розвивати в працівниках: «Орієнтуватися на споживача», «Співпрацювати задля мети», «Брати відповідальність впевнено», «Бути справжнім та поважати інших», «Будувати наше майбутнє».
За кожним з цих формулювань стоять сенси, які допомагають нам бути більш сильною і конкурентною командою. Від того, як саме працівник втілює у своїй роботі ці моделі поведінки, теж залежить його розвиток в компанії. Чи готова людина діяти проактивно, чи робить вона більше, ніж від неї очікують, чи ефективно вона співпрацює з іншими — все це є проявами лідерських якостей, необхідних на більш високих і відповідальних ролях.

Анна Заріпова
старша менеджерка з персоналу — бізнес-партнер Україна+
Ці моделі є не лише задекларованими принципами, вони справді працюють. Денис Остапченко цінує справжню відкритість та доступність вищого менеджменту компанії. Він наголошує, що, маючи позицію керівника, завжди може звернутися за порадою чи менторською підтримкою до досвідченіших колег.
«Це допомагає мені приймати зважені рішення та постійно вчитися в процесі роботи», — каже він.
Анна Заріпова наголошує, що рівень винагороди — зарплата та річний бонус — залежать не від стажу, а від успішності виконання річних цілей. Окрім того, для річного перегляду зарплат в компанії постійно відстежують ситуацію на ринку праці, беруть до уваги дані досліджень про винагороду кожної окремої посади на ринку, враховують рівень інфляції.

Розвиток персоналу базується на моделі "70-20-10", де 70% — навчання на робочому місці, 20% — навчання через взаємодію з іншими, і 10% — класичні тренінги.
«Імперіал Тобакко» як перше місце роботи для молодих фахівців
В компанії невелика частка працівників віком до 25 років — лише 3,3%, що пов’язано зі специфікою роботи у тютюновій компанії. Але це не стає на заваді амбіційним молодим людям будувати тут свою кар’єру.
У листопаді 2009 року, ще будучи студенткою, Тетяна Гадевич почала працювати в «Імперіал Тобакко» інтерв'юером. Спершу хвилювалася, бо не мала досвіду співпраці з міжнародними компаніями. За три роки дівчина набула впевненості та нових навичок, що дозволило перейти на позицію торгового представника.
Це був новий досвід роботи із документацією, веденням переговорів, мерчандайзингом, вивченням стандартів роботи та спільних польових виїздів. Поступово зростаючи, я отримувала складніші та відповідальніші нові ролі — від відвідування стратегічних торгових точок до ведення переговорів та документації з локальними мережами.

Тетяна Гадевич
фахівець з підтримки департаменту збуту
За 14 років вона зросла до посади фахівця з підтримки департаменту збуту. Тетяна цінує команду за відкритість та підтримку у професійному зростанні.
Володимир Допіра також приєднався до команди «Імперіал Тобакко» у студентські роки та знайшов тут першу повноцінну роботу.
Мій професійний шлях у компанії розпочався із занурення у виробничі процеси та всі його складові, про які на той момент я мав слабке уявлення. Багато часу пішло на вивчення виробництва. Це довгий і складний процес, який неможливо вивчити в теорії. Про більшість речей можна було дізнатись, лише побачивши їх на власні очі

Володимир Допіра
фахівець з безперервного вдосконалення
За п’ять років він зріс до позиції фахівця з безперервного вдосконалення, яка стосується не лише виробництва, а й усієї фабрики загалом та її процесів.
Понад половина працівників старші за 45 років
«На фабриці працює багато людей старшого віку, і ми цінуємо таких людей, бо вони мають значний досвід. Якщо говорити про виробничі спеціальності, то цей досвід справді унікальний і на вагу золота. У нас високотехнологічне виробництво і, щоб працювати на розумному високошвидкісному обладнанні, потрібно вчитися роками», — зауважує Анна Заріпова.

На виробництві є матриця кваліфікацій — інструмент, що розповідає про всі навички, якими може володіти фахівець на певній посаді, у певному розряді.
На підприємстві загалом частка співробітників старше 45 років становить 55,17%, у торговому секторі — 35%.
Велика частка співробітників працюють в «Імперіал Тобакко» понад 20-30 років. Більшість «старожилів» припадає на виробництво, де 35% співробітників працюють 25 років і довше.
«Найвражаючим прикладом кар’єрного зростання є історія голови правління фабрики «Імперіал Тобакко Продакшн Україна» Галини Воробйової, яка прийшла в компанію 26 років тому на посаду асистента відділу закупівлі тютюну, а сьогодні керує фабрикою — однією з найбільших у структурі Imperial Brands», — резюмує Анна Заріпова.
