У 2022 році понад 55% покупців житла на первинному ринку купуватимуть квартири за наявні статки — власні накопичення або ж за допомогою продажу старого житла і купівлі нового з доплатою, яка не перевищуватиме 30-40% від вартості нової оселі.
Близько 35% інвесторів планують скористатися програмами розстрочки девелоперів, 10% покупців готові придбати квартиру за допомогою іпотечних програм.
Хто купує житло на первинному ринку
Як заявив у коментарі керівний партнер групи компаній Concept Group Михайло Підвисоцький, 60% потенційних покупців уже мають власне житло, але намагатимуться покращити умови життя, шукаючи технологічні, продумані до дрібниць проєкти з новим рівнем побутового комфорту, що органічно поєднані з природним середовищем.
Переважна більшість покупців первинного житла у 2022 році (80-85%) — це люди 25-45 років. Близько 10-15% — аудиторія віком від 45 до 60, припустив Підвисоцький.
На його думку, у 2022 році понад 40% покупців будуть причетні до IT-індустрії. У той же час 30% інвесторів посідатимуть позиції менеджерів середньої та вищої керівних ланок секторів ритейлу, логістики, роздрібної торгівлі. Близько 20% покупців належатимуть до творчих професій: дизайнери, креативні директори, маркетологи та ін.
Понад 10% покупців будуть експати (іноземні громадяни, що працюють в Україні, та громадяни України, що тривалий час працюють за кордоном), а також люди старшого віку з усталеним життям, звичками, вподобаннями.
«Представникам IT-індустрії властиве сприйняття життя без ускладнень, але з ретельним вивченням особливостей проєкту та бренду забудовника. Ці покупці орієнтуються на технологічне середовище, де є все для життя та роботи. Водночас вони воліють знайти усамітнений простір поблизу великого міста. Через пандемію велика частка IT-спеціалістів працює вдома, тому вони потребують додаткової площі для створення домашнього офісу або ж орієнтуються на наявність коворкінгу чи офісу поруч із домом», — вважає експерт.
Підвисоцький зауважив, що менеджерам середньої та вищої керівних ланок у великих компаніях переважно ритейл- та логістичного секторів через напружений робочий графік важливе усамітнене, спокійне життя поблизу рекреаційних зон.
Представникам креативних напрямків, на його погляд, важлива сама концепція майбутнього проєкту, ідеологія житлового комплексу та додаткові конкурентні переваги, наприклад можливість ефективно працювати у форматі аутсорсу чи без великої потреби перебування в офісі.
«Творчі покупці не розділяють життя та роботу. Це люди, налаштовані отримувати від життя позитивні емоції, у яких вони вбачають власне та родинне щастя. Водночас люди з реалізованим успішним досвідом, купуючи житло, шукатимуть безпеку, затишок, природу, можливість жити в спокої, без міського хаосу. А експатам потрібне сучасне, технологічне та безпечне житло для родини», — вважає Підвисоцький.
За словами експерта, незалежно від рівня статків, принципів вибору житла у 2022 році всі групи покупців об’єднуватимуть кілька загальних рис:
· потреба жити серед природи дещо усамітнено, але недалеко від великого міста;
· бажання жити в сучасних будинках, зведених із використанням новітніх технологій і сучасних екоматеріалів (деревини, каменю);
· прагнення жити в середовищі собі подібних людей.
Новий тип житла — під нові запити покупців
«У 2022 році важливим покупцеві стане не лише благоустрій територій ЖК, а створення цілісних екосистем, які б поєднали природне середовище, простір, комфорт, інфраструктурну самодостатність та інновації. Це стосується як об'єктів соціально-побутових сервісів, так і території для дозвілля, занять спортом, відпочинку», — зазначив фахівець.
Зважаючи на портрет покупця, на переконання експерта, мінятимуться і тенденції первинного ринку у 2022 році. Зокрема, на запит молоді може зявитися формат нових міст, що будуватимуться з нуля.
«Такі об’єкти варто вважати новими містами-супутниками, зведення яких буде органічно вбудоване в довкілля. Ці міста — інший бік звичних, усталених уявлень про життя у власній оселі», — пояснив керівник Concept Group.
Експерт зауважив, що ідеології створення нових міст притаманне не лише задоволення потреб різної аудиторії (життя в сучасних оселях серед дикої природи, створення нових умов, які б суттєво розширили людські можливості в роботі, відпочинку, саморозвитку тощо), а ще й відповідність завданням сталого розвитку: запобігання глобальному потеплінню та майбутньому дефіциту водних і енергоресурсів.
«Нові міста вже створюються в США, а поблизу Каїру планують побудувати з нуля нову столицю Єгипту. У Лондоні, Парижі, Амстердамі заплановані цілі нові райони, які згодом зможуть перебрати на себе функції центрів життя столиць. Переосмислюється роль зелених насаджень: зокрема, у Амстердамі вже запланована заміна асфальту та бруку на трав’яне покриття. З огляду на тенденції нового урбанізму очікуваним стане втілення українськими девелоперами концепції гармонії життя в місті та серед дикої природи. І придбання житла в нових містах може стати головним пріоритетом покупців у 2022 році», — підсумував Підвисоцький.
Водночас важлива стане ще й технологічність таких проєктів — відповідність найсучаснішим трендам у будівництві, використання інноваційних технологій, що суттєво спрощують життя, а також наявність незайманого природного середовища, куди органічно вписане нове місто.