Фото: pixabay
Річний показник введення торгових площ у Києві може скласти близько 290 тис. кв. м нової пропозиції, що на 45% перевищує результати 2019 року. Цей показник може стати рекордним за останні кілька років. Такий прогноз дав керуючий партнер консалтингової компанії С BRE Ukraine Радомир Цуркан у коментарі The Page.
«2020 року очікується великий обсяг нової пропозиції, який буде представлений такими торговими центрами, як-то: Ocean Mall (100 тис. кв. м), Retroville (80,7 тис. кв. м), Rive Gauge II (50 тис. кв. м ), New Ray (34,5 тис. кв. м) та White Lines (27 тис. кв. м), а також іншими об'єктами. За умови своєчасного виходу ТРЦ на ринок можемо очікувати зростання рівня вакантності, що потенційно може призвести до зниження орендних ставок», — зазначив аналітик.
Зі свого боку Катерина Весна, керівник департаменту агентських і консультаційних послуг у сфері торговельної нерухомості в Cushman & Wakefield в Україні, зазначила, що 2020-го очікується активізація будівництва торгових центрів, у яких не було чітких планів щодо відкриття, як у Києві, так і в регіонах.
За словами експерта, в успішних діючих об'єктах вакантність залишається на технічному рівні у межах 1-3%, в них сформовано листи очікування орендарів.
В успішних діючих об'єктах вакантність залишається на технічному рівні в межах 1-3%, в них сформовано листи очікування орендарів.
Рівень вакантності у нових ТРЦ, які було відкрито 2019 року, відрізняється і знаходиться у межах від 20 до 95%. «Тут вільні площі залишаються з кількох причин. Наприклад, для торгових об'єктів в Оболонському районі Києва це насамперед висока насиченість торговими площами, яка перевищила 1000 кв. м на 1000 жителів», — пояснила Весна.
Впливає на показник вакантності, за словами експерта, також різна оцінка потенціалу ТРЦ орендарем і власниками. Орендарі завжди шукають локації в успішному ТРЦ, приміщення з високим трафіком за фасадом і великі вітринні групи. Але, крім цих обов'язкових вимог до приміщення і об'єкту, все більш важливим фактором стає репутація керуючої компанії.
Експерт зазначає, що, розглядаючи діючий торговий центр, орендарі беруть до уваги прозорість інформації про відвідуваність, ринковість комерційних умов, відгуки поточних орендарів про досвід співпраці.
«Рішення про підписання попередньої угоди з об'єктом на стадії будівництва орендарі погоджують тільки після перевірки інформації про заповнюваність і статусу підписання основних якорів. Узагальнено можна сказати, що бренди шукають місце, де після відкриття магазину одразу будуть продажі на запланованому рівні», — резюмувала Весна.