Facebook Pixel

Гіперлуп всьо: проєкт вакуумного супершвидкого потяга Ілона Маска вирішили закрити

Hyperloop One, футуристична транспортна компанія, яка обіцяла перевозити пасажирів і вантажі у вакуумних трубах зі швидкістю реактивного літака, офіційно припиняє своє існування.

За повідомленням Bloomberg, розрекламована компанія офіційно зачиняє свої двері 31 грудня. Speka нагадала, що планували автори проєкту та чому з їхньої ідеї нічого не вийшло.

Що запропонував Маск і хто в це повірив

Ілон Маск вперше виклав свою оригінальну ідею ще у 2013 році. Теоретично передбачалося, що аеродинамічні капсули, наповнені пасажирами або вантажем, можна буде переміщати по трубах зі швидкістю до 1216 км/г.

Маск описав це як «п'ятий вид транспорту», він мріяв, що з Лос-Анджелеса до Сан-Франциско і з Нью-Йорка до Вашингтона можна буде дістатися за 30 хвилин.

Хоча вчені та інженери критикували проєкт як вкрай неймовірний, ідея Маска виявилася занадто непереборною.

У 2014 році компанія Hyperloop One залучила, а згодом витратила сотні мільйонів доларів на розробку свого проєкту, який протягом років зазнав численних змін.

Власник Virgin Group Річард Бренсон привніс свою фінансову вагу в компанію у 2017 році, вклавши $350 млн інвестицій разом з портовою логістичною фірмою DP World, що базується в Дубаї. Ці гроші були швидко витрачені.

Єдиний та останній тест Hyperloop з людиною на борту провалився

Модель Hyperloop показана під час проєктування вакуумного поїзда

Модель Hyperloop показана під час проєктування вакуумного поїзда

У 2020 році компанія провела свій перший і єдиний тест капсули Hyperloop з пасажирами на борту, але він не виправдав очікувань, розігнавшись лише до 160 км/год.

Для цього недалеко від Лас-Вегаса побудували тестовий трек довжиною 500 м і діаметром 3,3 м. Він такий короткий, тому що підтримка умов для вакуумних поїздів потребує великої кількості енергії і є складним інженерним завданням.

Компанія заявляла, що провела понад 400 випробувань на цьому треку, але не з людьми.

Через низьку швидкість Hyperloop One у 2022 році відмовилася від ідеї перевозити людей у капсулах, щоб зосередитися на вантажних перевезеннях. Бренсон вирішив вийти з проєкту, тому компанія відмовилася від назви Virgin і вдвічі скоротила свій штат з 200 співробітників.

DP World тепер володіє правами на інтелектуальну власність і всіма фізичними активами, включно з випробувальним треком за межами Лас-Вегаса, які, за даними Bloomberg, будуть продані.

Чому Hyperloop не виправдав надій

Ідея Hyperloop для транспорту захоплює, але існує невід'ємне обмеження: людина не може переносити бічні або вертикальні прискорення без сильної нудоти, і чим швидше ви їдете, тим гірше вам стає.

Якщо ви коли-небудь каталися на американських гірках, від яких вас нудило, або летіли в літаку у зоні турбулентності, ви одразу зрозумієте ці обмеження.

Тому якщо не витратити кілька трильйонів доларів на розробку і підтримку надзвичайно чутливої великомасштабної інфраструктури, це не працюватиме з людиною, пише видання Big Think.

На Hyperloop сподівалися в Каліфорнії. Штат довго вбачав у ньому альтернативу побудові швидкісного залізничного сполучення, як і інші держави. Але обіцянки Ілона Маска створити вкрай швидкий і дешевий вид транспорту закінчилися провалом.

Подякувати 🎉