Facebook Pixel

Як «Ельф на полиці» став новим символом Різдва

Менш ніж за два десятиліття книга та набір «Ельф на полиці» стали такими ж повсюдними, як Санта-Клаус. Веселі ельфи з'явилися у вигляді пластівців Kellogg's та повітряної кулі на традиційному параді Macy's на честь Дня подяки в США, як іграшка у Happy Meals у McDonald's у Європі та у чотирьох спеціальних випусках Netflix. Ельфи навіть представлені у кулінарному шоу на каналі Warner-Discovery.

Ця святкова традиція вже перетворилася на бізнес, загальна вартість якого оцінюється як мінімум у 100 млн доларів, повідомило Bloomberg. З 2005 року материнська компанія The Lumistella, що базується в Атланті (США), продала по всьому світу 28,3 млн ельфів, їхніх вихованців та друзів.

«Ельф на полиці»

«Ельф на полиці»

Що являє собою традиція «Ельфа з полиці»

У своєрідний стартовий пакет входить книга та ельф-розвідник. Сім'я, що купила його, починає гру в дні, що передують Різдву. Легенда свідчить, що ельфи-розвідники щогрудневої ночі літають на Північний полюс, щоб повідомити Санті, як діти поводяться. Потім ельфи повертаються в будинок і ховаються в новому місці, щоб діти не одразу могли знайти їх наступного ранку. Іноді ельфам подобається влаштувати капості напередодні увечері.

Захоплені батьки переглядають Pinterest і підписуються на такі хештеги, як #elfontheshelfideas або #elfontheshelf в Instagram, щоб дізнатися, де краще розмістити свого ельфа щоночі. Деякі батьки чекають весь рік, щоб спекти солодощі, якими вітатимуть повернення «Ельфа на полиці», інші насолоджуються простотою читання книжки своїм дітям щовечора.

Які правила для «Ельфа на полиці»

По-перше, діти не можуть торкатися ельфа, інакше він втратить свою магію. Якщо це станеться, то потрібно покласти на ніч трохи кориці поруч із ельфом, і його магічні сили відродяться. По-друге, ельф не говорить і не рухається, поки діти не сплять. Третє правило для всіх – веселитися!

Усі ельфи повертаються на Північний полюс напередодні Різдва.

Як з'явився «Ельф на полиці»

Компанія Lumistella була заснована у 2005 році Керол Еберсолд та її дочками-близнятами Чандою Белл та Крістою Піттс. Белл розглядала цей проєкт як розвагу. Піттс, яка мала досвід роботи на телеканалі, побачила чудову можливість для бізнесу.

Спочатку жоден видавець не хотів брати книгу, тому Белл накопичила заборгованість за кредитною карткою, Піттс продала свій будинок у Пенсільванії, а їхні батьки перевели в готівку свої пенсійні рахунки, щоб профінансувати видання 5000 екземплярів книги «Ельф на полиці: Різдвяна традиція» .

Зараз Піттс і Белл є генеральними директорами компанії. Спочатку комплекти продавалися у незалежних роздрібних продавців, і Lumistella не мала прибутку перші три роки.

Перелом стався у 2007 році, коли папараці зняли зірку популярного телесеріалу Дженніфер Гарнер з книгою та лялькою, і незабаром після цього у програмі Today на каналі NBC був показаний уривок із серіалу «Ельф на полиці». Відтоді поголос і популярність «Ельфа на полиці» у соціальних мережах стали ключовою частиною його успіху.

Дослідження показало, що 64% батьків у США в 2023 році хочуть у святковий сезон купувати іграшки та ігри, якими вони зможуть поділитися зі своїми дітьми, і «Ельф на полиці» входить до їх числа.

Кріста Піттс, Керол Еберсолд і Чанда Белл на книжковій події «Ельф на полиці: традиція дня народження» в Barnes & Noble 23 жовтня 2013 р.

Кріста Піттс, Керол Еберсолд і Чанда Белл на книжковій події «Ельф на полиці: традиція дня народження» в Barnes & Noble 23 жовтня 2013 р.

Формула ринкового успіху «Ельфа на полиці»

Lumistella швидко стала не лише видавництвом та виробником іграшок, а й потужним ліцензіаром. З 2007 року вона опублікувала 24 книги за мотивами свого ельфа і уклала партнерство з видавництвом HarperCollins Publishers, щоб протягом наступних п'яти років випустити 11 книг, пов'язаних із всесвітом «Ельф на полиці».

Піттс і Белл кажуть, що Lumistella росте в усьому світі. За останні чотири роки міжнародні продажи зросли на 58%, а найпопулярнішими ринками за межами США є Канада, Велика Британія, Австралія, Мексика та Іспанія. Оригінальна книга видана шістьма мовами. Близько 26 000 роздрібних продавців у 24 країнах продають продукцію The Elf on the Shelf.

Хоча різдвяні ельфи-розвідники, безумовно, найпопулярніші, Lumistella з роками розширила всесвіт ельфів. У 2014 році вона представила серії Elf Pets та Elf Mates, а в 2019 році песця на ім'я Нура. Друзі ельфа-розвідника – це цілорічні ельфи, шевці, виробники іграшок та кухарі, з якими діти можуть грати. У рамках всесвіту, що розширюється, ельфи-розвідники також можуть отримати дозвіл від Санти відвідувати дітей у їхні дні народження.

Lumistella уклала не менше 75 ліцензійних угод по всьому світу, від ельфійського морозива до торгових центрів Westfield і Tanger. Найперша ліцензійна угода була укладена з подарунковою компанією Roman у 2010 році на прикраси, нічники, статуетки та інший святковий декор. IHOP з Dine Brands Global створила різдвяну прикрасу разом із Dunkin's та стала партнером гри Roblox, ельфи позували в рекламі Jeep. «Ельф на полиці» з'являвся на кожному параді Macy's на честь Дня подяки з 2012 року. У святковий сезон 2023 року Lumistella підписала угоду з готелями Beaches Resorts, там ельфи-розвідники зможуть приєднатися до сімейного відпочинку. «Ельф на полиці: солодкі розбирання», представлений у листопаді на Food Network, наразі є найрейтинговішим новим шоу на цьому каналі.

«Ельф на полиці»

«Ельф на полиці»

«Ельф на полиці» також виявився благом для малого бізнесу. Леслі Леду заснувала свій бізнес Elfin Round у 2020 році, у розпал карантину через пандемію Covid-19. Вона продає набори, які допомагають батькам створювати для дітей ігрові сцени, наприклад, ельфи, що прилітають на повітряній кулі або займаються йогою. Цього року вона змогла кинути свою постійну роботу та найняти 30 додаткових працівників для збирання комплектів. На початок грудня вона продала 10 тисяч наборів. Комплект іграшок на 24 дні продається за 85,95 дол.

«Зараз у багатьох сім'ях є ельфи, а діти ходять до школи і питають одне одного: «Що робив твій ельф?» Тож це створює деякий тиск на батьків», – каже Леду.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉