Facebook Pixel

Заборона старих маршруток: в Україні зібралися реформувати транспорт

У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт №4583, яким планують внести зміни в послуги з перевезення пасажирів автомобільним і міським транспортом. Його метою є ліквідація старих маршруток у громадському транспорті.

Як написав на своїй сторінці в Facebook міністр інфраструктури Владислав Криклій, ухвалення законопроєкту дасть можливість вимагати від перевізників якість і залишити в минулому старі автобуси.

Що пропонує законопроєкт про ліквідацію маршруток?

  • За словами Криклія, законопроєкт пропонує почати закупівлі транспортних послуг через ProZorro, замість «не завжди прозорих конкурсів на маршрути».
  • Міста зможуть визначати ціну самостійно та платити за кілометри, а не «зібрані гроші з пасажирів», що дозволить закінчити «дискримінацію пільговиків». Ба більше, це також дозволить вимагати від перевізників обслуговування пасажирів на комфортабельних автобусах і встановлення трекерів і валідаторів для безготівкової оплати.
  • У тексті ж законопроєкту сказано, що організатор перевезень визначатиме тариф на проїзд, враховуючи економічно обґрунтовані витрати й обґрунтовану частину прибутку. Переглядати тарифи можна в випадку зміни умов виробничої діяльності та реалізації послуг, які не залежать від господарської діяльності перевізника, наприклад, у разі подорожчання вартості палива понад 10%.
  • У законопроєкті також йдеться про те, що послуги з перевезення пасажирів повинні здійснювати автобуси, які пристосовані для перевезення пасажирів із інвалідністю та інших маломобільних груп населення (це стосується тих, хто пересувається в колісних кріслах).
  • В автобусах також повинні бути пристрої звукового інформування пасажирів із вадами зору щодо номера і кінцевої зупинки маршруту, а також звуковими та текстовими системами в салоні автобусів для того, щоб інформувати пасажирів із порушенням зору та слуху про зупинки, GPS-трекера.
  • Законопроєкт також затверджує положення про атестаційну комісію з визначення кваліфікації водіїв трамвая та тролейбуса.
  • Перевізники повинні оприлюднити щорічний звіт про виконання зобов'язань з організації надання транспортних послуг, інформацію про укладені договори і розміри наданої їм компенсації, а також щорічно оприлюднювати звіт про дотримання якості надання послуг (де є і інформація про кількість і типи отриманих скарг та заходи, які зроблені для поліпшення ситуації).

Контекст. Введення автоматизованої системи обліку оплати проїзду в громадському транспорті Києва, або е-квиток, перенесли на півроку — з 1 січня 2021-го на липень цього року. Це означає, що до того часу проїзд у громадському транспорті можна оплатити готівкою.

Подякувати 🎉