IT

Українці розкритикували ідею Мінцифри: які загрози містить офіційна пошта

Фото: Facebook/Мінцифри

Фото: Facebook/Мінцифри

У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт №3860, яким пропонується запровадити офіційні електронні адреси для юридичних і фізичних осіб.

Згідно з повідомленням Міністерства цифрової трансформації, офіційна електронна адреса складатиметься з ідентифікатора, позначки «@» та доменного імені (крім доменних імен, що закінчуються на ru).

«Ідентифікатором для юридичних осіб пропонується визначити код згідно з ЄДР, для фізичних осіб-підприємців — реєстраційний номер картки платника податків», — йдеться у повідомленні.

Telegram Logo

Офіційна пошта реєструватиметься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і громадських формувань та в Єдиному державному демографічному реєстрі.

Як отримати офіційну пошту

Такі електронні адреси компанії, установи, товариства та ФОПи отримуватимуть автоматично під час реєстрації та внесення змін у відомості в ЄДР.

Громадяни ж отримуватимуть офіційну пошту під час оформлення паспорта вперше, його обміну або за власним бажанням через портал «Дія».

Варто зазначити, що листи та повідомлення, які надіслано на офіційну електронну адресу, вважатимуться такими, що надіслані й вручені офіційно та не потребуватимуть додаткового документального підтвердження їхнього відправлення.

Реакція на ініціативу

У мережі інтернет подібну ініціативу уряду сприйняли неоднозначно. Основну проблему громадяни бачать саме в тому, що листи вважатимуться надісланими без додаткового підтвердження. Адже неможливо довести, наприклад, у суді, отримував громадянин листа чи ні.

Також є питання щодо того, чи буде лист, відправлений з офіційної пошти, вважатися врученим держорганами і чи не будуть вони зі свого боку стверджувати, що ніяких листів не отримували.

Водночас радниця міністра цифрової інформації Яніка Мерило зауважила, що подібна система існує в Естонії.

«Я можу перенаправити її на основну пошту й отримувати всі дописи від держави — наприклад, про те, що закінчується строк дії прав або паспорта, тощо», — зазначила вона.

Доти, доки немає універсального кабінету, який би поєднував усі реєстри, пошта може виконувати його функції. Водночас Мерило зазначила, що, на її думку, скринька поки має бути лише для повідомлень.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини