Щоб ефективно протистояти завершенню будівництва газопроводу «Північний потік-2» Україні та її союзникам необхідно застосовувати Міжнародне морське право.
Особливо це буде дієвим у період апеляційного оскарження рішення Danish energy agency в Датській апеляційній раді з питань енергетики, вважають експерти Центру Разумкова.
Експерти виходять з того, що Міжнародне морське право поширюється на три основних види морських територій. У кожному з цих видів Україна може створити досить перешкод щоб максимально уповільнити будівництво «Північний потік-2». Або навіть повністю його зупинити.

1. Територіальне море — відстань до 12 морських миль або 21 км від узбережжя.
Стаття 19 Конвенції ООН з морського права (1982 р) дає право судам всіх держав користуватися правом мирного проходу через територіальне море.
За винятком, якщо в територіальному морі воно здійснює дослідницьку або гідрографічну діяльність, а також заважає функціонуванню споруд, установок або будь-яких систем зв'язку прибережної держави.
«Оскільки судна, які будуть брати участь у добудові «Північного потоку-2» будуть проходити через територіальні води декількох країн і супроводжуватися військовими кораблями ВМФ РФ, до них можуть бути застосовані обмеження передбачені ст. 25 Конвенція ООН по морському праву 1982 р.», — відзначають у Центрі Разумкова.

2. Виняткова економічна зона.
Стаття 56 Конвенції ООН по морському праву 1982 р стверджує, що у виключній економічній зоні прибережна держава має суверенні права на створення споруд. Зокрема це можуть бути штучні острови, установки і споруди, морські наукові дослідження, захист і збереження морського середовища.
Тут можна використовувати подачу позовів в Міжнародний Суд ООН і Міжнародний Трибунал ООН по морському праву в частині порушення судами, які беруть участь у будівництві «Північного потоку-2».
3. Відкрите море.
Якщо судно знаходиться у відкритому морі, але має зв'язок з берегом за допомогою шлюпок, воно вважається таким, що перебуває у внутрішніх водах прибережної держави з усіма витікаючими з цього факту. Про це стверджує Доктрина про перебування судна в межах того чи іншого морського простору.
Так надається можливість обмежувати перебування суден у період пандемії COVID-19. Ці судна порушують санітарні норми і мають безпосередній зв'язок з прибережною державою шляхом переміщення громадян і товарів малими транспортними судами.
Також можна спробувати внести зміни до Конвенції про відкрите море від 1958 р, виключивши згадку про свободу прокладки трубопроводів.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також