Facebook Pixel

Як знайти спільну мову з керівником

HR, коуч та кар’єрна консультантка, експертка Happy Monday Наталія Кутняк проаналізувала, які типи босів трапляються в компаніях, і як варто поводитись з кожним із них.

Щоб ефективно працювати з різними типами начальників, потрібна здатність до адаптації та розуміння їхнього стилю керівництва.

Типи босів і як з ними працювати

  • Автократичні: ці боси є авторитетними та дотримуються підходу згори донизу. Вони приймають рішення, не консультуючись зі своїми співробітниками, і очікують, що їхні підлеглі будуть беззаперечно виконувати їхні вказівки. Важливо чітко спілкуватися, щоб переконатися, що ви розумієте їхні очікування. Намагайтеся регулярно надавати інформацію про поточну робочу ситуацію та звіти про прогрес і уникайте публічних сумнівів у їхніх рішеннях.
  • Демократичні: залучають своїх співробітників до прийняття рішень і заохочують їхні ідеї та думки. Ви маєте бути готові висловлювати свої ідеї та думки, а також бути відкритими до відгуків і співпраці. Переконайтеся, що ви ефективно доносите свої ідеї та активно слухаєте свого боса та колег.
  • Начальники-ліберали: ці боси надають своїм співробітникам велику свободу і не дуже втручаються в їхню роботу. Вони більш відсторонені й дозволяють підлеглим розбиратися у всьому самостійно. Вам може знадобитися проявити ініціативу та бути самостійним у своїй роботі. Активно спілкуйтеся, щоб переконатися, що ви відповідаєте очікуванням, і просіть поради, коли це необхідно.
  • Мікро-менеджери: ці боси уважно стежать за своїми співробітниками та надають постійний зворотний зв’язок. Вони мають тенденцію до надмірного контролю та можуть не довіряти своїм співробітникам, якщо вони виконують роботу без постійного нагляду. Важливо часто та активно спілкуватися з цими босами. Інформуйте їх про свій прогрес, дії й помилки і шукайте їхньої думки щодо важливих рішень. Будьте відкриті до відгуків і вживайте заходів для вирішення будь-яких проблем, які вони можуть мати.
  • Трансформаційні: ці боси надихають своїх співробітників і мотивують їх досягати своїх цілей. Вони заохочують колег бути інноваційними та мислити нестандартно. Ви повинні бути готові ризикувати та мислити творчо. Активно спілкуйтеся зі своїм начальником і колегами, будьте готові співпрацювати та підтримувати інших у досягненні спільних цілей. Також такі керівники дуже болісно сприймають відповіді на зразок «це не вийде», «неможливо» і т.п. Будьте готові працювати у високому темпі, коли швидко змінюються напрямки дії й часто немає робочих шаблонів, що і як робити. Щоб бути успішними в компаніях із таким стилем управління, треба мати гнучкість, нешаблонне мислення й вміння «йти крізь стіни» в хорошому значенні.
  • Транзакційні: більше зосереджені на досягненні конкретних цілей і результатів. Використовують винагороди та покарання, щоб мотивувати своїх співробітників, такий собі метод «батога й пряника». Керівники такого типу ретельно аналізують дії своїх підлеглих для виявлення помилок і неточностей у них. Зосередьтеся на задоволенні їхніх очікувань і досягненні результатів. Активно спілкуйтеся та шукайте відгуки, щоб переконатися, що ви на шляху до досягнення своїх цілей.
  • Боси-слуги: віддані служінню своїм співробітникам і допомагають їм рости та розвиватися в кар’єрі. Вони ставлять потреби своїх співробітників вище власних. Обов’язково повідомляйте про свої потреби та цілі й будьте готові співпрацювати і підтримувати інших. Просіть відгуки та поради від свого керівника, щоб допомогти вам рости та розвиватися у своїй кар’єрі.

Пам’ятайте, що кожен керівник унікальний, і важливо будувати з ним стосунки на основі взаємної поваги та розуміння. Будьте відкриті до зворотного зв’язку, активно спілкуйтеся та будьте готові адаптувати свій підхід за потреби для ефективної роботи з різними типами начальників.

Подякувати 🎉

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора