В Україні запрацювала екосистема для надолуження освітніх втрат, яка дозволить школярам застосовувати штучний інтелект, інтерактивні кейсові уроки та «Убер-Школу» для подолання прогалин у знаннях.
Про це йдеться у відеосюжеті EduHub.
Дослідження PISA-2022 демонструє, що наразі близько 2 мільйонів дітей в Україні не мають повноцінного доступу до офлайн-освіти. Зокрема, дистанційна форма спричинила освітні втрати в 1,5 – 2 роки.
В яких областях України працює екосистема для надолуження освітніх втрат
Відомо, що вперше екосистема була запроваджена у цифрових освітніх центрах в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях.
Наразі вона застосовується у 16 центрах в зазначених областях, які створені Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) та Асоціацією інноваційної та цифрової освіти.
Згодом така система може запрацювати й у інших школах України, особливо в тих громадах, де навчання офлайн поки неможливе через безпекові умови.
Загалом же екосистема з надолуження освітніх втрат безплатна та вже доступна всім українським учням 9-11 класів, які проживають на території України або перебувають за кордоном.
Як працює формат «перевернутого класу»
Як зазначає виконавча директорка Асоціації інноваційної та цифрової освіти Марія Богуслав, екосистема дозволить українським школам широко застосовувати інноваційний формат «перевернутого класу», використовуючи такі інструменти, як штучний інтелект, інтерактивні кейсові уроки та «Убер-Школу». Вона вважає, що такий підхід докорінно змінює процес навчання.
«Наразі ми використовуємо цю систему саме для надолуження освітніх втрат, оскільки це є актуальною проблемою як для системи освіти, так і для учнів, які вимушено пропустили багато навчального матеріалу», — розповідає Богуслав.
У відеосюжеті йдеться, що суть «перевернутого класу» полягає в тому, що учні самостійно опрацьовують матеріал, а вчителі допомагають їм, виконуючи роль ментора, а не транслятора знань. Відомо, що наразі цей принцип навчання широко застосовується у Сполячених Штатах та країнах Європейського Союзу.
Як працює формат тестування на основі штучного інтелекту
Екосистема з надолуження освітніх втрат дозволяє учням проходити тестування на основі штучного інтелекту, який визначає рівень знань вибраного предмета.
Після цього зеленим, жовтим та червоним кольорами показує, які теми засвоєні учнем добре, а яким потрібно приділити увагу. Згодом учень чи учениця самостійно вивчають ці теми за допомогою інтерактивних кейсових уроків на цьому ж порталі.
Переглянути відеоінструкції користування Екосистемою надолуження освітніх втрат можна за цим посиланням.
Як працює формат інтерактивних кейсових уроків
Зазначається, що в екосистемі використовуються інтерактивні кейсові уроки, оскільки, як показують дослідження, після 5 хвилини перегляду будь-якого навчального відео учні втрачають концентрацію на 60%.
«[Інтерактивні кейсові уроки] набагато ефективніші за відеолекції, адже мають певний сюжет та персонажів, а ще тестові питання, які вбудовано в урок. Це дозволяє учням постійно взаємодіяти з контентом. В процесі навчання у такому форматі учні за потреби можуть ставити питання вчителю, який супроводжує їхнє навчання», — йдеться в сюжеті.
За словами координатора освітніх проєктів ЮНІСЕФ Анатолія Ігнатовича, впродовж уроку один вчитель може одночасно та ефективно взаємодіяти з учнями різних класів, які 80-90% матеріалу опановують самостійно і звертаються по допомогу до вчителя тоді, коли мають конкретне питання, на яке вчитель відповідає індивідуально в процесі заняття.
Він також зазначає, що завдяки тестуванню на основі штучного інтелекту учнів можна обʼєднати за рівнем знань, що ще більше підвищує ефективність навчання.
Як працює «Убер-Школа»
У відеосюжеті йдеться, що якщо у населеному пункті немає можливості забезпечити очні заняття, то екосистема передбачає можливість учням оперативно поставити питання вчителю онлайн. Для цього в екосистемі передбачений модуль, який називається «Убер-Школа».
Повідомляється, що завдяки цьому застосунку на порталі можна миттєво попросити допомогу вчителя дистанційно, без використання сторонніх сервісів.
Які результати роботи екосистеми для надолуження освітніх втрат
Відомо, що наразі такий підхід запроваджували під час надолуження освітніх втрат для учнів 9-11 класів з п’яти основних предметів: алгебра, геометрія, історія України, англійська та українська мова
Як ідеться у відеосюжеті, перші місяці використання екосистеми показали, що підліткам подобається самостійно проходити тестування та досліджувати певні теми, залучаючи вчителя лише за власним рішенням, коли вони відчувають труднощі, які не можуть вирішити самостійно.