Комітет Верховної Ради з питань фінансів прийняв доопрацьовану версію законопроєкту № 9269 щодо фінансового моніторингу політично значущих осіб або PEP.
Про це повідомив перший заступник голови Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Ярослав Железняк
За це рішення проголосували 20 нардепів. Проти — 0. Утрималось — 2.

Нагадаємо, що PEP (Політично значущі особи) — це люди, які займають або займали важливі державні посади в уряді або державних органах, а також їхні родичі чи близькі асоційовані особи. Це президенти держав, прем’єр-міністри, міністри та їхні заступники, депутати, політичні діячі вищих рангів, високопосадовці судової системи, правоохоронних органів, юстиції, оборони, керівництво Національного банку тощо. Вичерпний перелік посад можна знайти в новому законі про фінансовий моніторинг (стаття 1).
Так, зміни готував Нацбанк разом з Мінфіном:
- через 12 місяців після звільнення політично значущої особи з посади всі суб’єкти фінмоніторингу мають переглянути його ризик і можуть його значно зменшити;
- запобіжники проти використання банками та іншими суб’єктами ПФМ (порядок перевірки) використання формального підходу;
- за зловживання з жорстким фінмоном банк та інші фінустанови можуть бути оштрафовані до 100 тис. неоподаткованих мінімумів.
За словами нардепа, цей пункт — структурний маяк меморандуму з МВФ і має бути виконаний до кінця вересня 2023 року.
Нагадаємо, що 5 вересня Верховна Рада України ухвалила законопроєкт №9534 про відновлення декларування для чиновників. Його підтримали 329 парламентарів, повідомляє народний депутат Ярослав Железняк. Однак лише 199 нардепів підтримали негайне відкриття декларацій.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Практичний кейс трьох українських компаній, які працевлаштовують людей з інвалідністю
Угода про надра між Україною та США: перші юридичні висновки та потенційні наслідки
Закон №4337-IX: як нові вимоги до перевізників змінять ринок автоперевезень в Україні