У найближчі 1-1,5 місяця середні ставки за автокредитами можуть знизитися і залежно від розміру першого внеску та терміну позики вони становитимуть до 12% річних. Про це повідомив Сергій Кіпоренко, керівник напрямку автокредитування ГЛОБУС БАНКУ.
За даними експерта, такі зміни в автокредитуванні насамперед пов’язані з вересневим зниженням облікової ставки до 20% та прогнозом НБУ щодо її подальшого зниження до кінця року до 18%.
«Розуміємо, що зниження облікової ставки є стимулом для зниження майже всіх кредитних банківських програм, і зокрема автокредитування, адже залучені фінансові ресурси стануть більш «дешевими». Відповідно зростання доступності кредитів позначиться на зростанні продажів. А стабільний валютний курс та поступовий розвиток економіки, що прямо та опосередковано впливають на доходи громадян, стимулюватиме комерційні банки до прийняття швидких рішень про зниження ставок, розширення партнерських програм, збільшення мережі автопартнерів. І найголовніше: майже всі рішення будуть спрямовані на те, щоб у потенційного покупця автомобіля був досить широкий вибір як кредитних умов, так і автобрендів», — розповів Кіпоренко.
Він зазначив, що з початку року, особливо в літній період, спостерігається досить позитивна динаміка продажів нових автівок в кредит: станом на початок вересня в загальній структурі продажів кількість автомобілів, придбаних за допомогою кредиту, вже становить понад 12% проти 8% на початку поточного року. При цьому, порівняно з початком 2023 року, автокредитування зросло більш як утричі: за підсумками серпня кількість «кредитних» продажів нових автівок становила 943 шт. проти 316 шт. у січні. А до кінця року кількість придбаних автомобілів у кредит може зрости до 1500 шт. на місяць.
Кіпоренко зауважив, що до п'ятірки автобрендів, які найчастіше купують за допомогою кредитів, увійшли:
- SKODA — понад 20%;
- RENAULT — 20%;
- VOLKSWAGEN — 17%;
- TOYOTA -17%;
- BMW — 13-15%.
Частка придбаних авто в кредит автомобілів інших брендів становить близько 11-13%.
На думку Кіпоренка, до кінця року популярність брендів істотно не зміниться. Адже вибір бренду і моделі напряму залежить від кількох важливих показників:
- широкий асортимент (модельний ряд) автомобільного бренду та привабливі умови кредитування;
- вартість постгарантійного обслуговування (ціна на запчастини та вартість техобслуговування, наявність конкурентної кількості сертифікованих СТО тощо);
- можливість продати автівку на вторинному ринку за ціною до 50-60% від її початкової вартості (залежно від пробігу та терміну користування автомобілем, але не більшим за 3 роки).
Сергій Кіпоренко звернув увагу на те, що в загальній структурі попиту, порівняно з травнем-червнем глобальних змін не відбулося: близько 22-25% автокредитів припадає на електромобілі та гібридні авто за ціною від $30 тис. до $45 тис., 20% «кредитних» автівок становлять преміум-авто вартістю $100 тис. і вище, 15% автокредитів видається на автомобілі вартістю $16-18 тис.
Експерт також надав 3 головні практичні поради тим громадянам, що планують вперше придбати авто у кредит:
- Звернутися до банку / фінустанови, що може запропонувати мінімум 2-3 варіанти автокредитів (кредитні програми з різними умовами придбання автомобіля, як за розміром першого внеску, так і за терміном його погашення (наразі перший внесок майже за всіма програмами становить від 20% вартості авто, за винятком умов кредитування у мережі Групи Компаній АІС, яка пропонує програми з першим внеском від 10%).
- Банк/фінансова установа має запропонувати досить широку «лінійку» партнерських програм з різними автобрендами за категоріями «економ», «бізнес», «преміум».
- Варто орієнтуватися на співвідношення цінової категорії авто з умовами кредитної програми, щоб виплати за нею не перевищували 30% від щомісячного доходу позичальника.
«Наразі економічна кон’юнктура є досить сприятливою не лише для розвитку автокредитування, а й для зростання кількості громадян, що вирішать вперше в житті скористатися автокредитами. Очікується, що до кінця року кількість українців, що вперше купуватимуть авто в кредит, може становити до 10-15% від загальної кількості «кредитних» придбань нових автомобілів», — резюмував Сергій Кіпоренко.