Восени 2023 року відкриють Подільско-Воскресеньскій міст: Кличко. Фото: РБК
Мер Києва Віталій Кличко заявив про запуск руху на Подільсько-Воскресенському мосту в Києві найближчими тижнями.
Про це пише ЦТС.
«Попри великі проблеми, місто розвивається. І найближчим часом я буду радий звітувати про відкриття руху на Подільсько-Воскресенському мосту. Думаю, найближчими тижнями це відбудеться», — зазначив Кличко.
Кличко додав, що це один із найбільших інфраструктурних об’єктів у Києві, і міська влада вводитиме в експлуатацію першу частину мосту.
Хто є замовником і виконавцем будівництва Подільсько-Воскресенського мосту
Замовником робіт виступає комунальне підприємство Київради «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва». Підпорядковується підприємство Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. У 2017 році це КП провело тендер з визначення генерального підрядника для будівництва Подільського мосту у Києві.
Генеральним підрядником з 2017 року виступало ТОВ «Еко-Буд-Трейд». Згідно з даними з системи ProZorro, протягом 2017-2021 років компанія отримала з бюджету за роботи за цим тендером на Подільсько-Воскресенському мосту 444 млн 590 тис. 773 грн. Загалом компанія отримала за декілька років з бюджету Києва на добудову мосту понад 6 мільярдів гривень.
Кому належить ТОВ «Еко-Буд-Трейд»
За даними журналістів «Бігус Інфо», робота ТОВ «Еко-Буд-Трейд» контролювалася «смотрящим за Києвом» Денисом Комарницьким – впливовим бізнесменом та колишнім депутатом Київради у часи мера Черновецького (був головою фракції Блоку Черновецького у 2008-2010 роках). Фірма, за даними Youcontrol, зареєстрована у Києві у 2014 році. Власником протягом 2017-2019 років був Максим Половко. Пізніше співвласником став Євген Расторгуєв. У 2020 році замість Расторгуєва співвласником став Валерій Міщенко. А у 2023 році замість Половка співвласником став Володимир Яцун (хоча бенефіціаром вказано Половка). Валерій Міщенко був пов’язаний спільним бізнесом з нардепом Олесем Довгим, заступником голови Офісу Президента Олегом Татаровим, братом екснардепа Вячеслава Константіновського Олександром, а ще був помічником колишнього народного депутата від БЮТ Григорія Омельченка у 2006-2012 роках. Максим Половко у 2015 році невдало балотувався до Київради за списками Блоку Петра Порошенка. Максима Половка пов’язували з заступником голови КМДА Вячеславом Непопом та ексголовою «Київміськбуду» Михайлом Голицею.
З серпня 2019 року по червень 2022 року підприємство ТОВ «Еко-Буд-Трейд» очолював Віталій Фастовець (який є підозрюваним у справах про привласнення державних коштів на будівництві мосту). Після нього до квітня 2023 року підприємство генпідрядника будівництва очолював Олександр Будник, після нього на місце повернувся Фастовець.
Скільки вклали в будівництво Подільсько-Воскресенського мосту
Старт будівництва мосту розпочався у 1993 році. Він має з’єднати правобережний Поділ через Труханів острів і Русанівські сади з лівобережною Воскресенкою. Шість автомобільних смуг і нова лінія метро мають полегшити сполучення між лівим і правим берегами. Подільсько-Воскресенський мостовий перехід через Дніпро – один із найважливіших інфраструктурних проєктів у столиці України. Він має розвантажити Північний міст. Крім того, ним мала б проходити четверта гілка Київського метро.
У 2021 році заступник Кличка Микола Поворозник підписав розпорядження про збільшення вартості робіт із будівництва мосту з 11,251 млрд грн до 19,922 млрд грн. У 2023 році депутати Київради проголосували за виділення додаткових 183 млн грн на будівництво мосту. Вартість робіт на цьому об'єкті за всі роки вже перевищила 20 млрд грн.
У грудні 2021 року повідомлялося, що будівельна готовність Подільського мосту становить 90%. Раніше, у листопаді 2021 року, Кличко звільнив свого заступника Олександра Густєлєва за зрив строків будівництва Подільсько-Воскресенського мосту. Якби не російське вторгнення, то, ймовірно, міст уже б добудували та відкрили. У 2021 році СБУ повідомила, що на будівництві Подільсько-Воскресенського мосту в Києві збиралися вкрасти 3 млрд грн.
Нагадаємо, що Подільська окружна прокуратура Києва передала до суду справу директора КП «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» Романа Лісневського. Останнього звинувачують у привласненні 35 млн грн під час будівництва Подільсько-Воскресенського мосту у Києві. Також під підозрою у крадіжці на будівництві мосту виконуючий обов’язків директора КП «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва».