Facebook Pixel

Прокуратура повідомила про підозру очільнику КП за привласнення 6,5 млн на Подільському мосту

Подільською окружною прокуратурою міста Києва повідомлено про підозру виконувачу обов’язків директора КП «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва». Його підозрюють у завданні збитків на 6,5 млн грн під час здійснення будівництва Подільського мостового переходу через р. Дніпро у м. Києві.

Про це пише столична прокуратура.

Як столичний бюджет втратив 6,5 млн грн на будівництві Подільського мосту

У червні КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» уклало з генпідрядником додаткову угоду щодо проведення робіт з облаштування земляного полотна на ділянці дамби Русанівських садів до бульвару Перова. До виконання цих робіт генпідрядник залучив субпідрядну організацію.

Виконувач обов’язків директора КП не здійснив аналіз ринку цін на річковий пісок та підписав акти приймання виконаних будівельних робіт із завищеною вартістю вказаного будівельного матеріалу.

Відповідно до висновку експертизи, завищення вартості піску становить близько 6,5 млн грн., чим спричинено збитки територіальній громаді міста Києва на вказану суму.

Нагадаємо, що Подільська окружна прокуратура Києва передала до суду справу директора КП «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» Романа Лісневського. Останнього звинувачують у привласненні 35 млн грн під час будівництва Подільсько-Воскресенського мосту у Києві.

Хто є замовником і виконавцем будівництва Подільсько-Воскресенського мосту.

Замовником робіт виступає комунальне підприємство Київради «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва». Підпорядковується підприємству Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. У 2017 році це КП провело тендер з визначення генерального підрядника для будівництва Подільського мосту у Києві. Наразі рішенням Подільського райсуду Лісневський відсторонений від посади до 17 червня 2023 року.

Генеральним підрядником з 2017 року виступало ТОВ «Еко-Буд-Трейд». Згідно з даними з системи ProZorro, протягом 2017-2021 років компанія отримала з бюджету за роботи за цим тендером на Подільсько-Воскресенському мосту 444 млн 590 тис. 773 грн. Загалом компанія отримала за декілька років з бюджету Києва на добудову мосту понад 6 мільярдів гривень.

Кому належить ТОВ «Еко-Буд-Трейд»

За даними журналістів «Бігус Інфо», робота ТОВ «Еко-Буд-Трейд» контролювалася «смотрящим за Києвом» Денисом Комарницьким – впливовим бізнесменом та колишнім депутатом Київради у часи мера Черновецького (був головою фракції Блоку Черновецького у 2008-2010 роках). Фірма, за даними Youcontrol, зареєстрована у Києві у 2014 році. Власником протягом 2017-2019 років був Максим Половко. Пізніше співвласником став Євген Расторгуєв. У 2020 році замість Расторгуєва співвласником став Валерій Міщенко. А у 2023 році замість Половка співвласником став Володимир Яцун (хоча бенефіціаром вказано Половка). Валерій Міщенко був пов’язаний спільним бізнесом з нардепом Олесем Довгим, заступником голови Офісу Президента Олегом Татаровим, братом екс-нардепа Вячеслава Константіновського Олександром, а ще був помічником колишнього народного депутата від БЮТ Григорія Омельченка у 2006-2012 роках. Максим Половко у 2015 році невдало балотувався до Київради за списками Блоку Петра Порошенка. Максима Половка пов’язували з заступником голови КМДА Вячеславом Непопом та екс-головою «Київміськбуду» Михайлом Голицею.

З серпня 2019 року по червень 2022 року підприємство ТОВ «Еко-Буд-Трейд» очолював Віталій Фастовець (який є підозрюваним у справах про привласнення державних коштів на будівництві мосту). Після нього до квітня 2023 року підприємство генпідрядника будівництва очолював Олександр Будник, після нього на місце повернувся Фастовець.

Скільки вклали в будівництво Подільсько-Воскресенського мосту

Старт будівництва мосту розпочався у 1993 році. Він має з’єднати правобережний Поділ через Труханів острів і Русанівські сади з лівобережною Воскресенкою. Шість автомобільних смуг і нова лінія метро мають полегшити сполучення між лівим і правим берегами. Подільсько-Воскресенський мостовий перехід через Дніпро – один із найважливіших інфраструктурних проєктів у столиці України. Він має розвантажити Північний міст. Крім того, ним мала б проходити четверта гілка Київського метро.

У 2021 році заступник Кличка Микола Поворозник підписав розпорядження про збільшення вартості робіт із будівництва мосту з 11,251 млрд грн до 19,922 млрд грн. У 2023 році депутати Київради проголосували за виділення додаткових 183 млн грн на будівництво мосту. Вартість робіт на цьому об'єкті за всі роки вже перевищила 20 млрд грн.

У грудні 2021 року повідомлялося, що будівельна готовність Подільського мосту становить 90%. Раніше, у листопаді 2021 року, Кличко звільнив свого заступника Олександра Густєлєва за зрив строків будівництва Подільсько-Воскресенського мосту. Якби не російське вторгнення, то, ймовірно, міст уже б добудували та відкрили. У 2021 році СБУ повідомила, що на будівництві Подільсько-Воскресенського мосту в Києві збиралися вкрасти 3 млрд грн.


Подякувати 🎉