Facebook Pixel

Керівника будівництва Подільсько-Воскресенського мосту відправили під арешт: подробиці

Подільскій райсуд м. Києва відправив керівника фірми-генпідрядника Подільско-Воскресенського мосту під домашній арешт. Київська прокуратура підозрює його у крадіжці 6 млн грн бюджетних коштів.

Про це пише прес-служба Київської міської прокуратури.

У чому підозрюють генпідрядника Подільско-Воскресенського мосту

За даними столичної прокуратури, у грудні 2020 року голова фірми-генпідрядника підробив документи щодо обсягів і вартості підводних робіт. Зокрема це стосується очищення металоконструкцій від обростання на глибині 12-20 метрів із залученням водолазної станції на Подільському мостовому переході через ріку Дніпро у Києві. Правоохоронці провели огляд на будівництві Подільського мосту із залученням експертів та водолазів з метою перевірки обсягів і якості виконаних робіт, у т. ч. підводних, та їх фактичної вартості. Експерти підсумували, що роботи підтверджені не були. Загальні втрати бюджету Києву склали 6 млн грн. Керівник генпідрядної організації наразі знаходиться під цілодобовим домашнім арештом.

Раніше вже йому було повідомлено про підозру за фактами завищення вартості робіт з використанням найманого нестандартного обладнання на суму близько 36 млн грн, а також робіт з фарбування прольотних плит Подільського мосту на суму близько 2 млн гривень. Тобто загалом втрати бюджету можуть становити понад 44 млн грн від діяльності генпідрядної організації за цими епізодами. У 2020 році Національна поліція повідомляла, що за її підрахунками на будівництві мосту могли вкрасти до 80 млн грн (за участі замовника робіт, генпідрядника та субпідрядників). У жовтні 2021 року прокуратура стверджувала, що на будівництві мосту могли вкрасти 150 млн грн.

Хто є замовником і виконавцем будівництва Подільско-Воскресенського мосту.

Замовником робіт виступає комунальне підприємство Київради «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» (наразі очолює Роман Лісневський). Підпорядковується підприємству Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. У 2017 році це КП провело тендер з визначення генерального підрядника для будівництва Подільського мосту у Києві. Наразі рішення Подільского райсуду Лісневський відстороненний від посади до 17 червня 2023 року.

Генеральним підрядником з 2017 року виступало ТОВ «Еко-Буд-Трейд». Згідно з даними з системи ProZorro протягом 2017-2021 років компанія отримала з бюджету за роботи за цим тендером на Подільсько-Воскресенському мості 444 млн 590 тис. 773 грн. Загалом компанія отримала за декілька років з бюджету Києва на добудову мосту понад 6 мільярдів гривень.

Кому належить ТОВ «Еко-Буд-Трейд»

За даними журналістів «Бігус Інфо», робота ТОВ «Еко-Буд-Трейд» контролювалася «смотрящим за Києвом» Денисом Комарницьким – впливовим бізнесменом та колишнім депутатом Київради у часи мера Черновецького (був головою фракції Блоку Черновецького у 2008-2010 роках).Фірма, за даними Youcontrol, зареєстрована у Києві у 2014 році. Власником протягом 2017-2019 років був Максим Половко. Пізніше співвласником став Євген Расторгуєв. У 2020 році замість Расторгуєва співвласником став Валерій Міщенко. А у 2023 році замість Половка співвласником став Володимир Яцун (хоча бенефіціаром вказано Половка). Валерій Міщенко був пов’язаний спільним бізнесом з нардепом Олесем Довгим, заступником голови Офісу Президента Олегом Татаровим, братом екс-нардепа Вячеслава Константіновського Олександром, а ще був помічником колишнього народного депутата від БЮТ Григорія Омельченка у 2006-2012 роках. Максим Половко у 2015 році невдало балотувався до Київради за списками Блоку Петра Порошенка. Максима Половка пов’язували з заступником голови КМДА Вячеславом Непопом та екс-головою «Київміськбуду» Михайлом Голицею.

З серпня 2019 року по червень 2022 року підприємство ТОВ «Еко-Буд-Трейд» очолював Віталій Фастовець (який є підозрюваним у справах про привласнення державних коштів на будівництві мосту). Після нього до квітня 2023 року підприємство генпідрядника будівництва очолював Олександр Будник, після нього на місце повернувся Фастовець.

Скільки вклали в будівництво Подільсько-Воскресенського мосту

Старт будівництва мосту розпочався в 1993 році. Він має з’єднати правобережний Поділ через Труханів острів і Русанівські сади з лівобережною Воскресенкою. Шість автомобільних смуг і нова лінія метро мають полегшити сполучення між лівим і правим берегами. Подільсько-Воскресенський мостовий перехід через Дніпро – один із найважливіших інфраструктурних проєктів у столиці України. Він має розвантажити Північний міст. Крім того, ним мала б проходити четверта гілка Київського метро.

У 2021 році заступник Кличка Микола Поворозник підписав розпорядження про збільшення вартості робіт із будівництва мосту з 11,251 млрд грн до 19,922 млрд грн. У 2023 році депутати Київради проголосували за виділення додаткових 183 млн грн на будівництво мосту. Вартість робіт на цьому об'єкті за всі роки вже перевищила 20 млрд грн.

У грудні 2021 року повідомлялося, що будівельна готовність Подільського мосту становить 90%. Раніше, у листопаді 2021 року, Кличко звільнив свого заступника Олександра Густєлєва за зрив строків будівництва Подільсько-Воскресенського мосту. Якби не російське вторгнення, то, ймовірно, міст уже б добудували та відкрили. У 2021 році СБУ повідомила, що на будівництві Подільсько-Воскресенського мосту в Києві збиралися вкрасти 3 млрд грн.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉