ТРЦ Вокзал: в Укрзалізниці розповідають, яким бізнесам надають площі в оренду

Вокзали – цікава ніша для підприємців. Вони забезпечують постійний потік клієнтів, а сьогодні ще й дозволяють працювати цілодобово.

Але потрапити на цей ринок не так вже й просто, адже щоб отримати в оренду площу на вокзалі, підприємець має відповідати вимогам «Укрзалізниці». The Page поспілкувався з керівником філії «Вокзальна компанія» АТ «Українська залізниця» Сергієм Олійником та з’ясував, як налагодити стосунки між державним та приватним підприємствами.

Укрзалізниця співпрацює з бізнесом лише через тендери

Що треба зробити підприємцю, щоб розпочати бізнес на вокзалі?

Уважно слідкувати за новинами від «Укрзалізниці» і за аукціонами, які публікуються на «ProZorro.Продажі». Зараз орендувати площу на вокзалі можливо виключно через тендери. Ми постійно інформуємо бізнес, проводимо зустрічі з представниками ринку. В нас вже відбулися зустрічі з профільними кав'ярнями, пекарнями, магазинами з продажу товарів у форматі to go, аптеками.

Керівник філії «Вокзальна компанія» АТ «Українська залізниця» Сергій Олійник. Джерело: Укрзалізниця

На найближче майбутнє ми також плануємо такі зустрічі, робимо широкомасштабну інформаційну кампанію через різні ЗМІ, соціальні мережі, розповідаємо, коли та де ці зустрічі відбуватимуться, і запрошуємо всіх активно залучатися та брати участь в обговореннях.

Зі свого боку ми розробили певні матриці сервісу: це набір послуг, які мають бути на залізничних вокзалах. Відповідно до них розроблені цільові призначення, і поетапно ми впроваджуємо передачу в оренду наших площ. Наступні лоти будуть на ProZorro вже у травні.

Великий конкурс?

Залежить від зацікавленості ринку, бізнесу, а ще від міста. Наприклад, київський вокзал приваблює підприємців більше, в невеликих містах на оренду попит менший. Але станом на сьогодні в середньому ми маємо 3-5 учасників на кожен лот.

Укрзалізниця розробила певний перелік бізнесів, що цікавлять пасажирів

Якщо взяти київський вокзал, скільки у вас тут натепер підприємців?

Нещодавно нашим орендарем став Ощадбанк, що виграв конкурс на ProZorro та відкрив тут банківське відділення. Також з’явилася книгарня «Є».

Найближчим часом відкриємо магазин мобільних аксесуарів. Серед наступних лотів планується оренда площ під магазин у форматі to go, аптеку та квітковий магазин з кав’ярнею.

Якщо пройтися київським вокзалом, то кав’ярня тут не одна. Як підприємці справляються з конкуренцією?

Кав’ярня не одна. Але виходячи з пасажиропотоку, ми маємо покрити потреби всіх наших пасажирів та відвідувачів. А їх у нас багато і, враховуючи сьогоднішній трафік київського вокзалу, має бути декілька місць із кавою. Ми розуміємо, що це вокзал, люди їдуть, вони певною мірою обмежені в часі і не можуть чекати в черзі, тому мають отримати послуги якісно та швидко.

Укрзалізниця працює з бізнесом лише через тендери. Джерело: The Page

Головна вимога до співпраці Укрзалізниці з бізнесом – якість та досвід

Ви обираєте великі бренди чи готові допустити невідомого підприємця?

Зазвичай ми запрошуємо головних гравців, фахівців своєї справи. У нас є певні критерії та вимоги, котрі не говорять про те, що у нас має бути виключно велика мережа, але вони кажуть, що підприємець має мати певний досвід.

Якщо взяти до прикладу київський вокзал, то ми не маємо права на помилки та часу на їх виправлення. Цей вокзал сьогодні – брама України, тут багато делегацій, багато гостей, і ми маємо бути впевнені, що люди тут отримують якісні послуги та якісний продукт.

Але прописані нами критерії дуже лояльні, ми їх обговорюємо та погоджуємо з основними гравцями ринку. Вони широкі та не обмежують конкуренцію, хоча й вимагають мати певний досвід.

Що ви пропонуєте крім оренди площі?

Наше завдання – це забезпечити комфортні умови перебування, якісні чисті приміщення, безпеку. Решта – за орендарями.

«Укрзалізниця» стає все більш людиноцентричною. Навіщо це монополісту, який немає конкурентів?

У нас немає конкурентів, але конкуренти у нас є. Серед наших конкурентів автобусні перевізники, авіасполучення зараз немає, але воно з часом повернеться. Ми маємо бути готові забезпечити гідний рівень та якість наших послуг і сервісу, щоб люди після відкриття авіасполучення не задумувалися, який транспорт обрати.

Ми намагаємося дати більше комфорту пасажирам, щоб вони залишалися нашими клієнтами. Та і в цілому ми за те, щоб сервіс був якісним, навіть без наявності конкуренції. Це наша відповідальність.

Читати на The Page