Оператор залізниць «Укрзалізниця» у 2022 році не планує підвищувати ціни в пасажирському сполученні.
«Поки що таких рішень немає. Ми й цього року індексували дуже плавно — не одномоментно, а в прив'язці до індексу споживчих цін і розтягнувши на весь рік. Певні послуги плануємо навіть навпаки стимулювати промотарифами. Наприклад, з туристичними операторами ми говоримо про те, щоб підтримати перевезення великих груп залізницею, встановивши знижки на масове резервування залежно від розміру групи», — повідомив директор філії «Пасажирська компанія» УЗ Олександр Перцовський в інтерв'ю агентству «Інтерфакс-Україна».
У середньостроковій перспективі УЗ планує ініціювати перегляд тарифного регулювання і вийти на гнучкішу цінову політику в пасажирському сегменті.
«Що мається на увазі: з-поміж транспортних операторів поширена практика, коли чим раніше купуєш квитки, тим вони дешевші, а якщо в останню хвилину — дорожче. Це дасть нам змогу збільшити середню прибутковість, але водночас дати кращу ціну деяким пасажирам, які є найбільш чутливими до ціни. Як варіант — зробити більшим розмежування й за класами. Також ми працюємо над можливістю зміни ціноутворення в прив'язці до відстані», — пояснив Перцовський.
Щоб реалізувати ці ініціативи, потрібні регуляторні зміни, а також зміни в локальній мережі УЗ.
Директор філії «Пасажирська компанія» також зазначив, що в УЗ активно працюють над контролем оплати за проїзд.
«У передмісті, наприклад, ми пілотуємо IT-систему, яка дає змогу реалізовувати квитки онлайн або через кіоски — і разові, й абонентські для пасажирів. Також переглядаємо конфігурацію турнікетної системи, щоб знизити відсоток безбілетників», — повідомив Перцовський.
Він також підкреслив, що ідея вивести пасажирське сполучення на рівень собівартості є неможливою в рамках чинної моделі ринку й не має сенсу.
«Однозначно сьогоднішні тарифи покривають не більше як 40 — 50% вартості залежно від сегмента, десь більше — до 60 — 70% на певні класи та маршрути. У передмісті — менше. Водночас це не означає, що тарифи можна й потрібно доводити до 100% покриття. Немає жодної країни світу, де це б працювало. Навпаки, абсолютно скрізь дельта покривається завдяки так званим «публічним договорам», де національний уряд або регіональні органи контрактують важливі соціальні сервіси», — описав ситуацію Перцовський.
За словами керівника «Пасажирської компанії», економіка залізничних пасажирських перевезень є такою в усьому світі. Самі по собі ці перевезення є дуже затратними й вимагають великих вкладень в інфраструктуру. Водночас пасажирські перевезення є суспільним благом і дають можливість розвантажити інші транспортні артерії.