Україна планує створити додатковий маршрут через річку Дунай, щоб збільшити експорт до довоєнного рівня, оскільки суперечка з Польщею щодо поставок сільськогосподарської продукції блокує сухопутний кордон з Європейським Союзом.
Про це в інтерв’ю Bloomberg заявив віцепрем’єр-міністр з відновлення — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.
«Наші плани на цей рік — усунути всі штучні перешкоди для експортерів. Ми працюємо над поліпшенням внутрішньої логістики і плануємо контейнерні перевезення через верхній Дунай, оскільки Румунія є «більш передбачуваною», ніж польський кордон», — заявив Олександр Кубраков в інтерв'ю в кулуарах Мюнхенської конференції з безпеки.
Він додав, що запропонований новий маршрут пролягатиме від українського порту Ізмаїл до румунської Констанци і дунайських портів Німеччини. Українське Дунайське пароплавство вже побудувало другу великотоннажну баржу SLG для доставки вантажів.

Також Кубраков наголосив, що багато експортерів віддають перевагу Чорному морю, оскільки воно дешевше, а обсяги експорту через Дунай все ще становлять 1,2-1,8 млн тонн на місяць.
«Це точно не є загрозою для польських фермерів, оскільки ми перевозимо не тільки аграрну продукцію, але й автозапчастини для німецьких автовиробників, перероблену продукцію, яка не спрямована на Польщу. Блокування кордону — це мільярдні втрати як для нашої економіки, так і для економіки Європейського Союзу», — зауважив міністр.
За словами Кубракова, протести впливають як на європейських, так і на українських експортерів.
Які шляхи використовує Україна для експорту
Київ використовував автомобільні та залізничні шляхи для торгівлі протягом всієї війни, а обсяги експорту через Польщу наразі впали до 300 тис. тонн на місяць з 1,3 млн у 2022 році, оскільки автомобільні переходи повністю заблоковані.
Згідно з урядовими даними, український експорт минулого року, переважно продуктів харчування та металопродукції, становив $35,8 млрд, що майже на 48% нижче довоєнного рівня у 2021 році.