Facebook Pixel

«Укравтодор» відповів на звинувачення Уманського в крадіжці дорожнього фонду

«Укравтодор» оприлюднив заяву з приводу звинувачень екс-міністра фінансів Ігоря Уманського про масштабне розкрадання на будівництві доріг.

«Укравтодор» закликає екс-міністра фінансів перевіряти цифри і звертатися за першоджерелами і пояснює свою позицію в тексті, який невеличкими скороченнями розташований нижче.

Про нові правила тендерної документації

З самого початку нова команда Укравтодору наполягала на тому, що дороги державного значення не має ремонтувати компанія, яка до цього працювала тільки на дорогах в котеджному містечку.

Вперше в історії України тендерна документація прописана не під конкретних підрядників, а під компанії, які мають відповідний досвід, матеріальне-технічне забезпечення, працівників, можливості фінансового забезпечення тендера. Правила, які стали новими для українського ринку — грунтуються на правилах закупівель ЄБРР, Світового банку, Євросоюзу.

Текст методологічних рекомендацій закупівель «Укравтодору» розробляла робоча група при Міністерстві економрозвитку. У складі робочої групи були представлені найбільші громадські організації, представники державних установ та бізнесу.

Позицію «Укравтодору» підтримали АСС (американська торгово-промислова палата), ЕВА (Європейська бізнес асоціація), Офіс ефективного регулювання (BRDO), Асоціація інженерів консультантів України (FIDIC), Українська рада бізнесу, яка об'єднує 86 бізнес-асоціацій України.

У 2020 це дозволило залучити до робіт на об'єктах Великого будівництва понад 60 компаній. За станом на 13 листопада 20 підрядників «Укравтодору» виконують контракти вартістю понад 1 млрд грн, що ніяк не відповідає звинуваченням в «картелі» для шести гравців ринку.

  1. ТОВ «Автомагістраль-Південь»
  2. ONUR
  3. ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ»
  4. ТОВ «ПБС»
  5. ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ підприємство« Автострада»
  6. ТОВ «ТЕХНО-СТРОЙ-ЦЕНТР»
  7. ТОВ «Дорожнє будівництво« Альтком»
  8. ТОВ «ДСУ-77»
  9. ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56»
  10. Будівельно-монтажний трест (Білоруський)
  11. ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ»
  12. ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво»
  13. AzVirt MMC
  14. ТОВ «Березівкаагрошляхбуд»
  15. ТОВ «ДРСУ-48»
  16. ТОВ «Луцькавтодор-сервіс»
  17. ТОВ «СТЛ + М»
  18. ПП «Автомагістраль»
  19. ÖZALTIN İNŞAAT TİCARET VE SANAYİ ANONİM ŞİRKETİ
  20. ТОВ «УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКИЙ ПІДПРИЄМСТВО З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «УПС».

Складна математика

Пан екс-міністр пропонує скласти всі тендери цієї «брудної шістки» і обчислити ці «дисконти» в розмірі близько 36 млрд грн.

Тобто, на його думку, шляхом простого додавання тендерів найбільших підрядників і застосування «дисконту» можна отримати 36 млрд грн — це якраз майже 35 млрд грн, які спрямовані на державні дороги з ковід-фонду.

За логікою Уманського, підрядники «Укравтодору» працюють в мінус.

Специфіка дорожніх тендерів відрізняється від закупівлі нематеріаломісткіх послуг. 70-80% вартості тендеру — це матеріали. Ще 5% — фонд оплати праці. Тобто виконати послуги і одночасно забрати звідти навіть 20% (не кажучи вже про 40% дисконту для субпідрядників) — неможливо.

Маніпуляція про 40% або навіть 100% відкатів могла спрацьовувати на початку дорожнього сезону, коли тільки відбувалися закупівлі. Однак тоді, коли на фініші виконання плану майже 4000 км державних доріг.

Про гроші зі спецфонду COVID-19

Напрямки додаткового бюджетного фінансування на дорожнє будівництво в розмірі 35 млрд грн планувалося з січня 2020 року. Це було публічно представлено — ці кошти очікувалося отримати від «Нафтогазу», який їх виграв в Стокгольмському суді у «Газпрому».

Пізніше не без участі пана Уманського був використаний механізм спецфонду, до якого в тому числі потрапили гроші «Нафтогаз» а. Пізніше «Укравтодор» зміг отримати кошти на оновлення доріг, як це і планувалося на початку року. І не безпосередньо від «Нафтогазу», а через механізм спецфонду.

Коронакрізіс охоплює всі сфери життя, і має наслідки не тільки для громадського здоров'я, а й для економіки — добробуту людей. Спрямування коштів на оновлення доріг є одним із способів протидії наслідкам коронакрізи.

За звинуваченням в розтраті грошей «онкохворих» — як тільки було повідомлено про це рішення, Укравтодор підтримав ініціативу депутатів, які запропонували направити ці кошти не на дороги, а на обладнання в «Охматдиті».

Звітність

Цього року Державна аудиторська служба України проводить рекордну кількість перевірок закупівель «Укравтодор». Під перевірку потрапили понад 260 процедур і кожен день ця цифра зростає.

Всі торги проводяться через систему Прозорро — це відкриті процедури, які можна вивчати і відслідковувати.

І в «об'єктивного сприйняття реальності». Запрошуємо пана Уманського особисто проінспектувати 4000 км вже оновлених доріг і поспілкуватися з людьми, які роками не бачили належної інфраструктури.

Нагадаємо, що сьогодні на особистій сторінці Ігоря Уманського, який очолював Міністерство фінансів навесні 2020 і в 2009-2010 рр, з'явилася публікація по діяльності «Укравтодору» і використання фінансів на оновлення дорожньої мережі. Відповідно до твердження на сторінці Уманського, розкрадання коштів нібито досягає 40% від усього обсягу фінансування.

Подякувати 🎉