Світові медіа згадували Україну у 2023 році на 20% менше, ніж у 2022-му

Світові медіа згадували Україну у 2023 на 20% менше, ніж у 2022

Після безпрецедентного сплеску уваги у 2022 році інформаційне поле на тему України за кордоном зменшилося. Кількість публікацій про країну в медіа знизилася на 20%, а в соціальних мережах — на понад 40%. Утім, це не означає, що міжнародна громадськість втомилася від України. Про це йдеться у Звіті про сприйняття України у світі 2023 від організації BRAND UKRAINE.

За даними дослідження, увага світу до новин про Україну після екстремального сплеску на початку російського повномасштабного вторгнення очікувано знизилася. Проте, порівняно з іншими прикладами висвітлення війн і збройних конфліктів, міжнародний інтерес до України залишається високим.

Так, згідно з Глобальним індексом м’якої сили, у 2023 році Україна увійшла у двадцятку найупізнаваніших країн, посівши 16-те місце. Крім того, ми стали четвертою країною світу, за подіями в якій стежить людство.

20 головних тем у статтях про Україну

Попри зменшення кількості медійних згадок, Україну на міжнародній арені продовжують вважати політично та дипломатично впливовою. У 2023 році інтерес міжнародних аудиторій до України поглибився та вийшов за межі винятково війни — лише 28% публікацій у ЗМІ стосувалися бойових дій і наслідків російських атак. Іноземці стали більше цікавитися нашими досягненнями у сферах культури та спорту. Серед тем, які спричинили особливий резонанс, були Євробачення від імені України у Ліверпулі та сміливий вчинок тенісистки Еліни Світоліної, яка відмовилася потиснути руку суперниці з Білорусі на Wimbledon 2023.

Водночас соціологічні опитування у союзних країнах засвідчили помірне падіння підтримки надання Україні різних видів допомоги. Станом на кінець 2023 року 89% європейців схвалювали надання гуманітарної допомоги, 84% були готові й надалі приймати українських біженців, 72% позитивно ставилися до продовження фінансової та економічної підтримки України, а 60% — до надання озброєння та проведення військових навчань.

Схвалення населенням країн ЄС дій у відповідь на російське вторгнення

Заразом серед населення країн-союзниць зросла підтримка вступу України до НАТО — з 58% у 2022-му до 61% у 2023 році, тоді як кількість прихильників приєднання України до ЄС залишилася такою самою, як торік — на рівні 63%.

Популярність бренд-атрибутів України в англомовних медіа

У 2023 році двома найбільш популярними характеристиками України в іноземних медіа знову стали «нація героїв» і «демократична країна». Високу частку голосу також здобули характеристики «член європейської родини», «вільна нація» та «тисячолітня історія». Найменш поширеною характеристикою, як і минулого року, стала «чарівна природа».

«Від того, як нас сприймають звичайні громадяни за кордоном, безпосередньо залежить довгострокова підтримка України міжнародними партнерами. Звіт за 2023 рік показав спад «активної» уваги світу: кількість публікацій про Україну в міжнародних медіа та соціальних мережах зменшилась, а пошуковий інтерес в Google опустився до довоєнного рівня. Утім, це не означає, що «світ втомився від України». Це лише означає, що нам треба змінювати стратегію і не лише реагувати на запити та інтерес іноземців, а й знаходити формати та шляхи доносити потрібні меседжі до наших аудиторій у цікавий і доступний для них спосіб», — коментує голова BRAND UKRAINE Марія Липяцька.

Інструменти можуть бути різними: від поглиблення людських контактів і прицільної роботи з конкретними країнами та регіонами до креативних партнерств та розширення тем для зовнішніх комунікацій України. Це створить міцний фундамент для сталого та багатовимірного національного бренду країни

Читати на The Page