Протягом трьох років поспіль BrandStory у співпраці з органом сертифікації «Органік Стандарт» проводить та оприлюднює рейтинг найвідоміших та визнаних органічних брендів в Україні. Рейтинг формують на основі обсягів виробництва та продажів на внутрішньому ринку, присутності брендів у торгових мережа та активності брендів у медіа та соцмережах.
ТОП-10 органічних брендів України виглядає наступним чином:
1-ше місце: Organic Milk
Бренд Organic Milk успішно працює на українському ринку вже 10 років і є одним із лідерів органічного виробництва у промислових масштабах. Відома всім символіка бренду — «коло», яке знаходиться на маркуванні продукції, втілює два аспекти: назву Organic Milk та ідею замкнутого, невпинного циклу виробництва. Великі площі земель, власні ферми, і відповідна сировина, сучасні технології — ось лише декілька складових успішної формули.
Щоденно близько 30 тонн свіжого молока перетворюється на різноманітні продукти, серед яких: молоко, кефір, йогурт, масло, сметана, сири тощо. Протягом 2022–2023 рр. виробник додав до лінійки продуктів декілька видів кефіру, масла, зокрема масло солодковершкове безлактозне та нові смаки органічної гауди з горіхом, пажитницею, чорним кмином тощо.
За словами Олени Стретович, директорки ТОВ «Органік Мілк», компанія мала низку викликів через воєнну ситуацію, включаючи зменшення кількості цільових споживачів через міграцію населення, закриття експортних ринків у країни Перської затоки та збільшення витрат на виробництво, що ускладнює підвищення ціни через зменшену маржинальність.
«Ми розширюємо експортні ринки, зокрема це стосується Європи. Наразі продовжуємо налагоджувати та шукати нові зв’язки з партнерами та дистриб’юторами. Ведемо переговори з потенційними партнерами в Італії», — зазначила Олена Стретович.
2-ге місце: Дунайський аграрій
Фермерське господарство «Дунайський аграрій» в Одеській області було засноване у 2013 році. Завдяки своїм прагненням до органічної якості ця компанія є лідером у вирощуванні органічних кавунів та динь.
Це одне з найбільших органічних господарств в Україні, що обробляє близько 2000 гектарів землі. На цих плодючих землях знаменитої 45 «золотої» паралелі вирощують натуральні овочі, фрукти, зернові культури, коренеплоди, зокрема батат, та виробляють продукти тваринного походження. Лише це господарство в Україні вирощує органічні персики та нектарини. У 2023 році отримали підтвердження органічного статусу виробника меду.
Ця компанія — одна з небагатьох національних компаній, що виробляє більше ніж 160 видів продукції. Це одна з компаній, яка у сфері сертифікації має майже всі категорії продукції, передбачені вимогами органічних стандартів.
Сайт: www.dunagrarian.com
3-тє місце: Старий Порицьк
Заснований у 2009 році, бренд «Старий Порицьк» славиться своїм довгостроковим органічним статусом. Господарство, що розташоване у Волинській області, отримало офіційний сертифікат відповідності органічним стандартам від «Органік Стандарт» у 2012 році. З 2014 року значна частина їхньої продукції проходить додаткову перевірку, яка відповідає високим стандартам Bio Suissе, встановленим в Швейцарії.
«Унікальність нашого виробництва в тому, що все робиться в одному місці! Тобто ми забезпечуємо та контролюємо повний процес, як то кажуть, «від поля до полиці» з одними людьми, в межах одного населеного пункту», — зауважує власник «Старого Порицька» Валентин Обштир.
Під брендом «Старий Порицьк» виробляється понад 40 різних видів органічної молочної продукції. До цього асортименту входять різноманітні тверді й розсільні сири, йогурти, масло, кефір, ряжанку, кисломолочний сир та пастеризоване молоко різної жирності. Крім цього, останнім часом у їх асортименті з'явилися органічні напівфабрикати, такі як сирники та ліниві вареники. Зокрема, підприємство займається й виготовленням гречаної групи та борошна з твердих сортів пшениці тощо.
4-те місце: Екород
Компанія «Органік Оригінал», що випускає продукцію під брендом «Екород», вперше вийшла на ринок у 2011 році, і вже тоді посіла провідне місце серед піонерів українського сегмента органічних продуктів.
Компанія спеціалізується на виробництві борошна, круп, бобових, соняшникової олії, а також органічних кукурудзяних паличок.
Компанія має європейський органічний сертифікат та використовує маркування «Євролисток» від Європейського Союзу. Крім того, вона є сертифікованою «Органік Стандарт» відповідно до українського законодавства у сфері органічного виробництва, що підтверджує відповідність її діяльності цим вимогам. Компанія також володіє сертифікатом ISO 22000, який гарантує безпечність виробництва харчових продуктів.
Сайт: www.ecorod.ua
5-те місце: Organic Chicken
ТМ Organic Chicken є власністю фермерського господарства «Домашня курочка», яке успішно діє вже майже 4 роки.
Це найбільший виробник органічних яєць в Україні. В господарстві налічується 24 тисячі курей-несучок та 20 тисяч курчат для подальшого вирощування. Компанія використовує власні поля для вільного вигулу курей. Для досягнення найвищої якості продукції завозять спеціально підібрані породи курчат із Чехії, які ідеально відповідають вимогам органічних умов утримання.
Продукція має сертифікат від «Органік Стандарт». Контроль з боку органу сертифікації гарантує дотримання вимог міжнародних стандартів, а саме, що курчата можуть вільно пересуватися на відкритому майданчику, вкритому травою, де на одну курку припадає 4 квадратних метри, і вигодовування відбувається виключно органічними кормами.
Наразі господарство сфокусувалося на внутрішньому покупці та не експортує.
Сайт: www.organic-chicken.com.ua
6-те місце: Сквирянка
Торгова марка належить Сквирському комбінату хлібопродуктів, який був заснований у 1931 році. Той самий рік став початком історії бренду «Сквирянка».
З 2014 року компанія почала виробляти сертифіковану органічну продукцію. Вона має у своєму арсеналі сертифікат відповідності органічним міжнародним стандартам ЄС від «Органік Стандарт», а також сертифікат стандарту Bio Suisse, Швейцарія. Крім того, були отримані сертифікати HALAL і «Кашрот», що підтверджують відповідність продукції певним вимогам харчування.
Асортимент органічної продукції налічує 59 найменувань. Це різноманітні крупи, борошно та пластівці, зокрема борошно, що використовується для продуктів дитячого харчування. Компанія виробляє також продукцію для дитячого харчування.
Cайт: www.skviryanka.com.ua
7-ме місце: Агро Стариця
Під брендом «Агро Стариця» представлена продукція органічного господарства, розташованого в Київській області. Господарство одним із з перших почало вирощувати органічні ягоди в України, та вже з 2012 року бренд став важливим учасником українського ринку органічної продукції. Підтвердженням високої якості є сертифікати від «Органік Стандарт», які засвідчують відповідність продукції стандартам органічного виробництва.
У асортименті виробника присутні свіжі та заморожені овочі, зелень і фрукти, такі як: малина, полуниця , лохина, ожина, жимолость, аґрус, чорна та червона смородина, яблука, черешня, вишня, обліпиха, аронія, спаржа, цибуля, порей, баклажан, кабачок, цукіні, гарбуз, редиска, помідор, фенхель, цвітна капуста та кольрабі.
8 місце: Organic Meat
Торгова марка Organic Meat з’явилася на ринку у 2017 році та входить до складу компанії «Органічний м'ясний продукт», яка має виробничі потужності у Житомирській області.
Спеціалізується на виробництві м'ясних продуктів виключно з власної сировини та за оригінальною рецептурою. Головною особливістю продукції є поєднання органічної тваринницької сировини та передових технологій переробки.
Усі етапи виробництва та продукція підлягають суворому контролю органу сертифікації «Органік Стандарт», що надає гарантію органічної якості готового продукту. Господарство відповідає міжнародним і національним вимогам органічного виробництва продукції.
Асортимент продукції під брендом Organic Meat налічує близько 30 видів товарів і включає продукти зі свинини та яловичини, вироби із сала та ковбаси різних видів: варені, варено-копчені, напівкопчені, твердокопчені, сосиски, сардельки, паштетні ковбаси, м'ясні паштети та багато інших.
Сайт: www.organic-meat.com.ua
9 місце: Organic Terra
Бренд Organic Terra належить ПП «Органічна теплиця».
Підприємство спеціалізується на вирощуванні органічних тепличних овочів, зокрема огірків, коктейльних помідорів та черрі.
Повномасштабна війна суттєво позначилася на роботі підприємства, оскільки господарство розташоване на Харківщині, що в 30 км від зони активних бойових дій. На якийсь час господарство втратило ринок Харкова та Києва з елітними ресторанами, закладами харчування, мережами магазинів через нестачу палива та комендантську годину, що не дозволяло забезпечувати безперебійну доставку продукції.
«Ми почали продавати власну продукцію місцевим підприємцям, водночас трохи знизили ціну, адже логістичних витрат, які, наприклад, були пов’язані з доставкою у Київ, у даному випадку не було. Ось так переформатували трохи свій ринок збуту на місцевих споживачів», — зазначає співвласник ПП «Органічна Теплиця» Олександр Ясинський.
10 місце: BigBlue
Бренд BigBlue належить сільськогосподарському виробничому кооперативу «Ягідки», що розташований у Київській області. Підприємство, спрямоване на вирощування органічної лохини, було засноване у 2016 році, а початок продажів цієї ягоди розпочався у 2019-му.
Це органічне господарство, що розташоване на площі 60 га, входить до переліку найбільших у світі, де вирощують саме органічну лохину. Продукція виробляється відповідно до всіх вимог стандартів органічного виробництва та має сертифікат від «Органік Стандарт» з 2016 року.
В асортименті господарства представлені 5 сортів ягід. Збір врожаю відбувається з кінця червня до середини вересня.
У 2021 році господарство встановило аграрний рекорд, виростивши найбільшу ягоду органічної лохини, яка увійшла до Національного реєстру рекордів (сорт «Чандлер», вагою 9 г, діаметром 3,05 см).
З початком війни у період з лютого до квітня 2022 року підприємство було під окупацією, що призвело до недоотримання врожаю минулого року. Проте у 2023 році колектив здійснив неймовірне, зібравши рекордний врожай.
Cайт: www.bigblue.com.ua