На перший погляд – ідеальна пропозиція: сонцезахисний крем із захисним фактором SPF 100 за дуже маленьку суму. На китайській онлайн-платформі Temu десятки продавців пропонують засоби, які обіцяють повний захист від UVA та UVB-променів. Але за привабливою ціною та гучними обіцянками може ховатися небезпека. Про це пише srf.ch.
Фармацевтична лабораторія Нантського університету, у співпраці зі швейцарськими споживчими програмами «A Bon Entendeur» від RTS та «Kassensturz», вирішила перевірити, чи справді ці продукти виконують свою головну функцію – захист від сонця. Для цього було закуплено сім різних кремів, усі з платформи Temu.
Ціни на них справді вражають – лише приблизно 110 грн за тюбик з SPF 100. На етикетках – обіцянки ефективного захисту, але склад кремів викликає більше запитань, ніж дає відповідей. Керівниця лабораторії Селін Куто звернула увагу на один із фільтрів, який їй зовсім незнайомий. З’ясувалося, що це неіснуючий компонент – вигадана назва, утворена шляхом поєднання двох справжніх УФ-фільтрів.
Щоб дізнатися, чи відповідають креми заявленому рівню захисту, у лабораторії використали спектрофотометр – пристрій, що моделює вплив справжнього сонячного світла. Результати стали справжнім шоком. У п’яти з семи зразків захист був майже відсутній – SPF ледь перевищував одиницю. У двох інших кремах він сягав лише 6,2 і 7,5. До того ж один із продуктів містив алергени, потенційно небезпечні для здоров’я.
«Це не сонцезахисні засоби, – стверджує Селін Куто. – Ці продукти не мають права продаватися під такою назвою. Ми довели, що захисту від сонця в них немає. Це викликає занепокоєння і щодо інших категорій косметики, що продаються на таких платформах».
Попри загрозу для здоров’я, притягнути продавців до відповідальності непросто. Оскільки продукцію купують і ввозять приватні особи, на неї не поширюються директиви Швейцарії та ЄС щодо косметики. У відповідь на результати дослідження Temu заявила, що безпека продуктів для неї є пріоритетом, тому сумнівні сонцезахисні засоби були вилучені з продажу.
Однак випадок із кремами показує: дешева ціна – не завжди вигідна покупка. Іноді вона може коштувати значно дорожче, ніж здається.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Як говорити з підлітками, щоб вони почули: як завоювати увагу покоління Z і альфа