Національна мережа зоомаркетів MasterZoo, яка налічує 200 магазинів у 38 містах України та обслуговує понад 1,7 мільйона клієнтів, проаналізувала споживчі звички українських петперентів. В інфографіці компанія представила цікаві інсайти: які тварини найчастіше мешкають у домівках українців, які покупки були рекордними за сумою, у чому полягає різниця у витратах на котів і собак, а також які товари стали справжніми бестселерами. Для дослідження були використані внутрішні дані MasterZoo за 2024 рік.
Згідно з даними Euromonitor за 2024 рік, в Україні налічується 17,58 мільйона домашніх тварин. З них найбільшу частку — 66,5% — складають коти (7,14 млн) та собаки (4,55 млн). Популяція птахів, рептилій та гризунів з 2019 року залишається стабільною і коливається в межах 650–770 тисяч. Водночас кількість акваріумних риб суттєво зменшилася — майже вдвічі від початку повномасштабної війни, що пов’язано з блекаутами та складнощами у створенні належних умов утримання.
Серед улюбленців клієнтів MasterZoo — не лише традиційні коти, собаки, рибки та гризуни. У базі покупців також значаться понад дві сотні білок і равликів, а ще їжаки, павуки, черепахи, креветки, змії, жаби і навіть крокодили. Найбільше витрат припадає на тераріумних тварин: у середньому їхні власники витрачають близько 14 600 грн на рік. Часто йдеться про одну, але дорогу покупку — приміром, новий акваріум. Найменші щорічні витрати — у власників гризунів: до 8700 грн.
Найдорожчою покупкою стало придбання всього необхідного для облаштування комфортного життя лускатого в місті Суми — акваріум, компресор та його складові, ґрунт тощо на понад 50 000 грн. Найбюджетніша покупка у Києві — за 6 грн. — дві личинки зоофобаса, який використовується як корм для екзотичних улюбленців: ящірок, хамелеонів, геконів та павуків.