Все більше українців змушені економити, зокрема на покупках в інтернет-магазинах України. Водночас кількість замовлень залишається на стабільному рівні, а головними факторами вибору онлайн-магазинів стають широкий асортимент і якість товарів. Такі дані наводяться у дослідженні, проведеному на замовлення сервісу Meest Shopping.
Що українці купують онлайн
Українці активно використовують онлайн-шопінг для придбання різноманітних товарів. У 2024 році кожен третій покупець робив покупки через інтернет, а майже половина поєднувала онлайн- та офлайн-шопінг. Однак близько 20% людей все ще віддають перевагу тільки традиційним магазинам.
Частота онлайн-покупок залишається стабільною порівняно з минулим роком. Кожен третій українець здійснює покупки кілька разів на пів року, а половина — від одного до трьох разів на місяць. В середньому один покупець робить 1,5 онлайн-покупки за цей період.

Найпопулярніші категорії товарів залишаються незмінними — це одяг, товари для дому, косметика, взуття та електроніка. Однак у порівнянні з 2023 роком українці рідше замовляли дорогі продукти харчування, але частіше купували техніку, електроніку та косметику.
Скільки українці витрачають на онлайн-шопінг
Понад половина українців оплачують онлайн-покупки через електронні платіжні системи. Третина користувачів обирає готівку, а 13% використовують банківський переказ. Кожне третє онлайн-замовлення не перевищує 1000 грн. Однак частка покупок у діапазоні від 1000 до 3000 грн зросла: у 2024 році вони становили 40% від усіх придбань (проти 36% у 2023 році). Також збільшився середній чек: українець витрачає в середньому 2888 грн на одну онлайн-покупку, тоді як у 2023 році ця сума становила 2647 грн.
Змінено й підхід до вибору інтернет-магазинів. У 2024 році покупці більше звертали увагу на наявність товару та його якість. Водночас ціна та термін доставки дещо втратили свою актуальність, хоча все ще залишаються важливими чинниками при виборі.
Як повномасштабна війна змінила добробут українців
Загалом учасники дослідження відзначають зниження власних фінансових можливостей. У більшості сімей вистачає коштів лише на їжу та час від часу на одяг, але для придбання побутової техніки, особливо великогабаритної, доводиться заощаджувати або брати в борг. Більше 85% українців почали економити під час війни: багато хто планує покупки заздалегідь, тимчасово відмовляється від певних товарів чи послуг.
Більшість опитаних (15%) мають дохід в межах 10 000–15 000 грн. Водночас чисельність груп, що заробляють від 15 000 грн до понад 50 000 грн, майже однакова. Середній дохід українця становить 24 000 грн.