Facebook Pixel
IT

На онлайн-покупки українці витратили 182 млрд грн у 2023

Українці впродовж 2023 року витратили 182 млрд грн на товари та послуги, що були придбані в інтернеті. Це на 21% більше, ніж торік.

Про це стало відомо з досліджень групи компаній EVO (Prom, Shafa, Kabanchik та ін).

Інтернет-покупців стало більше

Згідно з наведеними даними, кожна 10-та покупка відбувається онлайн: на маркетплейсах, в інтернет-магазинах та соцмережах.

Quote«Майже 10 млн українців купують товари в інтернеті, з них 1,5 млн зробили свою першу онлайн-покупку цього року, — говорить Денис Горовий, CEO Prom.ua та EVO. — У 2023 році люди менше переміщувались усередині країни, ніж минулого року. Частина повернулася додому, частина — продовжує обживатися на новому місці, а відтак більше витрачають на побутові та особисті речі».

Також продовжується тренд минулого року — готовність людей змінювати споживацькі звички та купувати повсякденні товари онлайн, здебільшого на маркетплейсах.

Які товари користуються найбільшою популярністю в онлайн-магазинах

Структура онлайн-покупок на Промі відображає ситуацію в країні — шукають і купують чимало товарів для військових, облаштування дому та саду. Максимальний приріст замовлень був у таких категоріях: комплектуючі для касок та бронежилетів, біодобавки, садові рослини, автозапчастини та парфуми.

У 2023 році на Промі найактуальнішими покупками були чохли для телефонів, кеди, кросівки, жіночі парфуми, корм та ласощі для домашніх улюбленців.

Середина робочого дня найсприятливіший час для покупок

Quote«Частіше за все в онлайні купують об 11-12 ранку та о 15-16 годині після обіду, – говорить Олександр Лапко, CEO RozetkaPay – платіжного партнера Prom.ua. — Понад 40% замовлень на маркетплейсі оплачують одразу карткою. Водночас майже половина покупців оплачують товари у точках видачі, щоб мати змогу його оглянути перед покупкою».

Безкоштовна доставка та трендові товари – ключові драйвери на онлайн-ринку

Найпотужнішим драйвером ринку лишається безкоштовна доставка, зокрема у точки видачі «Розетки», та дешева доставка товарів. Відповідно, висока вартість доставки, навпаки, гальмує зростання ринку. Середній чек на Промі — 1225 грн, на Шафі — 450 грн, а середня вартість доставки — 105 грн. Коли покупець на доставку витрачає додаткові 10-25% вартості товару, мотивація до покупки онлайн нижча, ніж коли доставка безкоштовна.

Рухають ринок і онлайн-шопінг стрімінгові продажі та товари, що «залітають» у тренди у соцмережах, контент від блогерів.

Водночас безпечні оплати, сервіс, вигідні ціни та великий асортимент вже стали базою, на яку очікують за замовчуванням.

Що впливає на ринок продажів

Минулого 2022 року через переміщення українців за кордон кількість інтернет-покупців знизилася на чверть. Цього року навпаки бачимо приріст +17%.

У 2022 році сума всіх роздрібних покупок в Україні і онлайн, і офлайн не зросла.

У 2023 році є істотний приріст + 30% рік до року.

Раніше The Page повідомляв, що одяг та взуття — найбільша за кількістю пропозицій та найбільш популярна серед покупців категорія товарів на OLX.

Подякувати 🎉