Державне регулювання роздрібних цін на паливо виявилося ефективним, однак його краще вводити за відсутності дефіциту на ринку. Про це в інтерв’ю розповів директор «Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
За словами експерта, він не є прихильником регулювання цін на паливо, оскільки цей ринок може працювати самостійно. А все через те, що на ньому працюють сотні компаній.
«Проте державне регулювання роздрібних цін виявилося життєздатним, хоча спочатку всіх лякало. Але регулювання працює, коли немає дефіциту. Уряд, хоча й із деяким запізненням, це усвідомив», — зазначив Куюн.
Водночас він нагадав, що деякі компанії після введення регулювання цін відмовилися постачати паливо, бо їм це було невигідно.

«Навіщо продавати за «регульованими» 40 грн/л на АЗС, якщо можна продавати гуртом по 70 грн/л?» — наголосив Куюн.
Також він додав, що після відмови від регулювання цін безліч компаній змогли купувати пальне за будь-яку ціну та везти його в Україну. За деякий час ринок повернувся до рівня довоєнних націнок, тобто регулювання відбулося без зовнішнього втручання.
Контекст. Наприкінці квітня 2022 року в Україні почалися проблеми з паливом на АЗС. Після знищення низки об'єктів, зокрема, нафтобаз і нафтопереробного заводу в Кременчуці, у країні виник дефіцит палива, і воно почало суттєво зростати в ціні. Влада вирішила взяти цей процес під свій контроль і ввела державне регулювання цін. На деякий час пальне майже зникло з АЗС, у містах спостерігалися просто неймовірні черги на заправках, крім того, діяли жорсткі обмеження на його продаж. За деякий час ситуацію вдалося стабілізувати, і після цього державне регулювання цін скасували. Експерти зазначали, що це може суттєво вплинути на ціну — вона знову може злетіти, проте цього не сталося.