Кримінальне провадження проти екс-нардепа Юрія Іванющенка закрили у квітні 2019 року, йдеться у постановах прокуратури Одеської області, які є у розпорядженні видання «Лівий берег». Його підозрювали у розтраті «кіотських грошей» і захопленні одеського ринку «7-й кілометр».
З 2016 року Іванющенка та його бізнес-партнерів Івана Аврамова й екс-директора ринку Олега Греся підозрювали у заволодінні часткою в статутному фонді компанії «Промринок» (ринок «7-й кілометр»). Але одеські прокурори закрили кримінальну справу, не побачивши в діях екс-регіонала злочину. Слiдство вирішило, що власники ринку добровільно подарували свої частки нардепу та його оточенню.
Крім цього, Іванющенка підозрювали у розкраданні 5 млрд грн так званих «кіотських» коштів, які Україна отримала від продажу квот Японії на викиди парникових газів. Ці гроші повинні були піти на «зелені» інвестиційні проекти. Мільйонні тендери тоді виграла компанія «Карпатибудiнвест», яку пов’язують з Іванющенком.
Однак у 2015 – 2016 роках суди всіх інстанцій підтвердили факт належного виконання робіт цією компанією, а на початку квітня 2019 року Київський апеляційний суд зобов’язав прокурорів зняти підозру з Іванющенка у зв’язку з відсутністю складу злочину.


Екс-нардеп Іванющенко (відомий як Юра Єнакіївський) втік з України після Революції гідності. Його оголошували у міжнародний розшук, але в 2016 році депутат Сергій Лещенко (Блок Петра Порошенка) заявив, що екс-регіонала вже вкотре зняли з розшуку. У Генпрокуратурі це заперечували.
У 2017-му суди закрили всі справи щодо Іванющенка, а Служба безпеки України звинуватила в цьому Генпрокуратуру. Також в цього ж року Європейський суд скасував санкцій щодо Іванющенка. Через це Україна втратила $5,4 млрд.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Практичний кейс трьох українських компаній, які працевлаштовують людей з інвалідністю
Угода про надра між Україною та США: перші юридичні висновки та потенційні наслідки
Закон №4337-IX: як нові вимоги до перевізників змінять ринок автоперевезень в Україні