Facebook Pixel

Паливний колапс: із 16 жовтня Україна може залишитися без ДП

Нафтогазова Асоціація України б'є на сполох і передрікає в Україні паливний колапс через критичні помилки, допущені Кабміном під час редагування техрегламенту світлих нафтопродуктів.

Щоб уникнути колапсу на паливному ринку і гострого дефіциту дизельного палива (ДП) у споживачів усіх категорій, 23 вересня 2020 року Кабінет Міністрів України ухвалив постанову №967 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року №927». НАУ передбачає, що внаслідок технічних помилок у тексті технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палив були допущені дві критичні помилки, які можуть спровокувати колапс на паливному ринку. Щонайменше це призведе до гострого дефіциту палива для Збройних сил України, Держрезерву та інших споживачів дизельного палива. Варто відзначити, що раніше НАУ неодноразово звертала увагу Міненерго на необхідність виправити ці технічні помилки. Цього разу Асоціація звернулася безпосередньо до прем'єр-міністра.

Помилка перша може призвести до того, що з 16 жовтня Україна залишиться без ДП.

Оскільки в техрегламенті видалений один із найважливіших показників дизельного палива, а саме гранична температура фільтрування зимового й арктичного ДП, це унеможливить оцінювання відповідності такого палива вимогам техрегламенту й оформлення паспортів якості в процесі його випуску на ринок і введення в обіг.

Це означає, що з 16 жовтня 2021 року імпортери та вітчизняні виробники не зможуть продавати зимове ДП, а продаж літнього ДП із 16 жовтня буде заборонено у зв'язку із закінченням літнього періоду (з 16 квітня по 15 жовтня). Тобто без ДП можуть залишитися споживачі всіх категорій: оборона, Держрезерв, державні та комунальні служби, промислові споживачі та громадяни.

Помилка друга спричиняє небезпеку, що продаж чистого бензину (без біоетанолу) буде пов'язаний із ризиком величезних штрафів.

Під час внесення некоректних змін до того ж техрегламенту була введена нова класифікація бензину без вмісту біоетанолу — Е0. Водночас, крім опису такого бензину, потрібно було прописати порядок його маркування, чого не було зроблено. У результаті бензин Е0 начебто існує (є його опис, вимоги до фізико-хімічних показників тощо), а як він має бути маркований у паспортах якості, у техрегламенті не вказано.

Припинити постачання та продаж безбіоетанольного бензину неможливо, оскільки це створить його гострий дефіцит в усіх споживачів. У результаті найбільше можуть постраждати оборона та Держрезерв, адже для довгострокового зберігання потрібно купувати винятково чистий (безбіоетанольний) бензин.

Отже, чистий бензин продаватиметься з ризиками накладення величезних штрафів за формальні невідповідності в документах, що виникли у зв'язку з допущеною в технічному регламенті помилкою.

Подякувати 🎉