Власниці бізнесу досі оцінюють свою роботу дешевше, ніж чоловіки.
Про це заявила Тетяна Бережна, заступниця міністра економіки України, під час освітнього модуля «Легка промисловість», який 23-24 вересня пройшов у Києві. Його організували освітній проєкт STEM is FEM та український бренд жіночої білизни brabrabra.
Під час мотиваційної промови Тетяна Бережна розказала про реалізацію програми «Власна справа», в межах якої українці та українки можуть отримати грант на власний бізнес. За весь час існування ініціативи на неї подалися 34 тисячі людей, 7 тисяч з них стали переможцями. Тоді у міністерстві помітили: частіше заявки надсилають чоловіки, однак більшість грантів отримують жінки, адже їхні ідеї цікавіші, а бізнес-плани — ретельніше прописані.

«У межах програми «Власна справа» можна попросити на власний бізнес максимум 250 тисяч гривень, але можна і менше. Ми порахували і побачили, що в середньому чоловіки просять більше грошей на свої проєкти. Менша кількість чоловіків виграє фінансування — але сукупно вони отримують для своїх бізнесів більше грошей. Тобто жінки досі оцінюють свою роботу дешевше. Але так не має бути», — наголосила заступниця міністра.
Спікерка також поділились власним спостереженням: через невпевненість у собі жінки значно рідше виступають на нарадах, ніж чоловіки. Тож Тетяна Бережна закликала учасниць події не боятися висловлювати власну позицію, бути відкритими для нових ідей та шукати освітні можливості у галузі, що цікавить.
Під час модуля «Легка промисловість» дівчата-старшокласниці дізналися про галузь легкої промисловості: що це за сфера та хто в ній працює, як одяг впливає на здоров’я людини та як підібрати для себе комфортну білизну, наскільки екологічним може бути виробництво та які нові технології вже використовують професіонали індустрії. У межах події пройшов воркшоп «Розробка моделі одягу». Також учасниці виконували конкурсне завдання — авторки найкращих рішень отримали подарунки від організаторів.
STEM is FEM — освітній проєкт популяризації STEM-спеціальностей (Science, Technology, Engineering and Mathematics) серед дівчат. Проєкт об’єднує однодумців, створює спільноту, в якій дівчата підтримують одна одну, діляться ідеями та розвиваються разом. STEM is FEM був ініційований українським ІТ-підприємцем та засновником технологічної компанії Roosh Сергієм Токарєвим.
brabrabra — український бренд жіночої комфортної білизни з розмірами від A до J. Мета бренду — надихнути жінок на піклування про їхні тіла та зробити їхнє повсякденне життя комфортним. brabrabra регулярно підтримує соціальні проєкти, фокус яких — здоров’я жінок, екологія та розвиток бізнесу в Україні.