Цьогорічний рейтинг світових компаній з найкращою репутацією вчетверте очолила Lego. До топ-10 увійшли також Disney, Rolex, Ferrari та інші. Однак до числа найкращих уже не вперше не вдалося потрапити відомим техногігантам Apple та Google.
За даними дослідження Global RepTrak, яке щорічно проводить Інститут репутації, Lego набрала 78,9 балів зі 100 можливих, Disney – 78,1. Rolex, Ferrari, Microsoft, Levi Strauss, Netflix, Adidas, Bosch та Intel доповнили десятку найкращих.
У ході дослідження було опитано 80 тис. людей з 50 країн. Експерти цікавились, як вони сприймають ту чи іншу компанію, включно з її продуктами, фінпоказниками, інноваціями, і як компанії поводять себе в суспільстві загалом. Цьогорічні «топи», на думку аналітиків, спромоглися збалансувати фінансові інтереси та корпоративну відповідальність.
Lego та Disney добре зарекомендували себе з точки зору своїх продуктів та послуг. Експерти особливо відзначили перехід Disney на потокові технології, а Lego – на використання перероблених матеріалів. Крім того, Disney отримала додаткові бали завдяки інвестиціям в освіту – компанія вклала $50 млн у навчання своїх співробітників, включно з фінансуванням вищої освіти та професійних курсів. «Вони докладають усіх зусиль до інновацій і можуть з року в рік адаптуватися й розширяти асортимент своїх продуктів», — наголосила Айседора Леві, директор з маркетингу в Інституті репутації, в інтерв’ю телеканалу CNBC.
До топ-10 не увійшли технологічні гіганти Google та Apple, хоча 2011 року, коли було започатковано рейтинг, вони займали перше та друге місця відповідно. До речі, Google входив до першої десятки щорічно до 2018 року, водночас Apple побувала у топ лише п’ять разів за десять років. Однією з причин втрати провідних позицій Google стала низка скандалів, пов'язаних, зокрема, зі звільненням чотирьох працівників за порушення політики конфіденційності компанії, гендерною нерівністю, сексуальними домаганнями, витоком особистих даних клієнтів.
Контекст. Інститут репутації, який засновано 1997 року, щорічно оцінює понад 7600 компаній у 50 країнах світу. Дослідження організації дозволяє дати порівняльну оцінку, виявити демографічні тенденції та провести аналіз динаміки репутаційних показників.