Facebook Pixel

Без цукру vs без калорій: як виробники морозива коментують новий тренд

Киянка Євгенія Кримченко хворіє на діабет з 2017 року. Відтоді вона вимушена рахувати всі вуглеводи у продуктах, які планує їсти. «Кілька років я робила морозиво без цукру вдома, бо у магазинах не могла знайти варіантів на підсолоджувачах. Але домашнє морозиво на стевії виходило не дуже смачним і кількість смаків була обмежена. Приблизно три роки тому у продажу з’явилося перше морозиво, що я могла собі купити. А цього року вже кілька брендів в Україні пропонують свої варіанти на цукрозамінниках», — розповідає Кримченко.

В Україні останнім часом набирає обертів тренд на продукти з низької калорійністю та без цукру. Асортимент шоколаду та інших десертів почав зростати раніше, але морозиво без цукру з’явилося у лінійках різних виробників лише в останні 2-3 роки. The Page розповідає, який в Україні попит на цей продукт.

Морозиво без цукру як нішева позиція, що має перспективи

Серед покупців такого морозива в Україні більшість не хворі на діабет, а люди, що дотримуються здорового харчування та низькокалорійної дієти. Про це кажуть всі співбесідники The Page.

Як повідомили у ТМ «Рудь», перше морозиво без цукру вони запустили у продаж ще у 2014 році. Як підсолоджувач виробник використовував фруктозу. Та продукт не мав успіху і за деякий час його зняли з виробництва. Варто зауважити, що фруктоза має майже такий самий глікемічний індекс*, що й цукор. Тому продукти з фруктозою не підходять для діабетиків, а також тих, хто обирає низьковуглеводні дієти.

*Глікемічний індекс показує, наскільки швидко окремий продукт підвищує рівень глюкози у крові

У 2020 році ТМ «Рудь» почала виробляти морозиво на мальтитолі для експорту, бо помітила у європейських країнах певний попит на таку продукцію. Ті ж експортні позиції виробник також почав продавати і в Україні. У ТМ «Рудь» зауважили, що наразі більша частка безцукрових позицій продається за кордоном. Але збільшення попиту відчувається як в Україні, так і в країнах експорту: Іраку, Болгарії, Грузії, Естонії, Молдові, Румунії.

Засновник майстерні морозива «МаксХолод» Максим Галанов, що виробляє понад 100 видів морозива, 2023 року вперше запустив продаж двох позицій без цукру. Але підприємець поки що не задоволений попитом.

«Морозива без цукру продаємо приблизно у сто разів менше, ніж звичайного. Ми не представлені у великих мережах, де, можливо, воно б продавалося веселіше. Тільки у лінійній роздрібній торгівлі. Наступного року будемо пробувати заводити цю позицію у великі мережі. Тоді зробимо висновки», — каже Галанов.

Gelarty: досвід крафтового виробника морозива без цукру

Засновник студії авторського морозива Массімо Джеларті розповів The Page, що працював над рецептом варіанту десерта без цукру шість років. І тільки 2023 року зміг отримати результат, яким задоволений.

«Перше морозиво без цукру я розробив шість років тому. Я тоді відкривав свій перший ресторан. До нас на відкриття прийшов мій друг Василь, що хворіє на діабет. Він не їв морозива, бо не може вживати продукти із цукром. Мене це дуже зачепило. Я одразу почав працювати над рецептом морозива без цукру. Перший варіант був ресторанним рецептом, тобто: є замовлення – робимо — одразу подаємо», — поділився Джеларті.

Далі шеф планував розвивати продажі своєї продукції у ритейлі та почав шукати варіант зробити таке саме морозиво для магазинів. Він зауважує, що його ідею стримували властивості підсолоджувачів, що не підтримували пластичність морозива після тривалого замороження. Морозиво виходило занадто твердим або кристалізовувалося. Також майстер був незадоволений смаком морозива на стевії, що готував за першим рецептом. Тому шукав інші варіанти підсолоджувачів.

Цього року Gelarty пропонує шість видів морозива без цукру. Студія просуває його саме як низькокалорійне морозиво та продає тільки невеликими порціями по 125 мл. Але найбільш популярний смак — солону карамель — планує просувати також і в більших ємностях та з іншим акцентом: морозиво без цукру.

Натепер в офлайн-магазинах низькокалорійне морозиво Gelarty дає приблизно 20% продажів бренда. В інтернеті суттєво більше: у 78% замовлень є безцукрова позиція.

Наскільки дорожче випускати низькокалорійне морозиво, ніж звичайне

Великі виробники морозива намагаються тримати доступні ціни на морозиво без цукру: 34-36 грн за порцію 100 г від «Рудь», 80 грн за порцію 250 г від «Ласунка», 45 грн за порцію 100 г від «МаксХолод». Втім, наприклад, у ТМ «Рудь» кажуть, що цукрозамінник у сім разів дорожчий за цукор.

Авторське морозиво не претендує на низькі ціни: низькокалорійне морозиво від Gelarty коштує від 110 до 137 грн за баночку 125 мл. Це приблизно на 35-40% дорожче за позиції з цукром цього бренда. Як повідомив Джеларті, цукрозамінник на основі ксиліту, витяжки цикорію та волокон цитрусових, що гарно тримає структуру морозива і добре смакує, вийшов у 20 разів дорожчим за цукор. Але це не зупиняє виробника створювати нішеві види морозива, бо ще торік один із низькокалорійних смаків увійшов до десятки найпопулярніших продуктів бренда, а безлактозний — до п’ятірки.

Подякувати 🎉