Facebook Pixel

Крюківський вагонобудівний завод зупинився на невизначений час

Ситуація на ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» (КВБЗ) є критичною, зарплату платити нічим, завод зупинився на невизначений час. Сьогодні, 13 січня, міськрада Кременчука планує звернутися щодо цього до президента України та Кабміну, повідомляє «Кременчук оперативний».

Причина – АТ «Укрзалізниця» й досі не розрахувалася за поставлені пасажирські вагони. Якщо питання щодо термінового погашення боргів не розв'язати на державному рівні, це призведе до вимушеного скорочення кваліфікованих кадрів, згортання виробництв за напрямками, а надалі — занепаду вагонобудівної галузі, йдеться у зверненні.

У 2021 — 2022 роках КВБЗ за контрактом з «Укрзалізницею» виготовив і поставив 85 зі 100 пасажирських вагонів, а кошти отримав тільки за 19. Загальна сума контракту — 3 млрд грн, КВБЗ стверджує, що натепер борг УЗ складає 1,4 млрд грн.

Загалом КВБЗ мав поставити:

  • 51 купейний вагон;
  • 12 спальних вагонів;
  • 20 купейних вагонів, обладнаних для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі;
  • 17 купейних вагонів для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі та купе начальника поїзда.

ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» (Кременчук) виробляє пасажирські та вантажні вагони, регіональні дизель-поїзди, швидкісні міжрегіональні поїзди локомотивної тяги, запасні частини та візки для вантажних вагонів.

25% акцій ПАТ належить OW Capital Management (Австрія), ще по 25% — AS Skinest Finants і Osauhing Delantina (Естонія), 20% — Transbuilding Services (Велика Британія). Бенефіціар австрійської компанії — громадянин рф Станіслав Гамзалов із великими активами у вагонобудівній галузі росії.

У червні 2022 року представник Гамзалова вийшов із наглядової ради КВБЗ — одразу після того, як Київська міська прокуратура 31 травня повідомила про кримінальне провадження щодо посадових осіб КВБЗ за ч. 5. ст. 191, ч. 4 ст. 110-2 КК.

Подякувати 🎉