Facebook Pixel

Коли з комуналкою все ясно – огляд застосунків для користувачів послуг ЖКГ

Більшість дорослих українців щомісяця стикаються з необхідністю оплачувати комунальні послуги – світло, газ, холодну і гарячу воду тощо. Звісно, кожний шукає найзручніший спосіб, як своєчасно оплатити рахунки і контролювати витрати. The Page розповідає, які мобільні застосунки тут стануть у пригоді.

Що вміють цифрові сервіси постачальників комунальних послуг

Для керування комунальними послугами можна скористатися офіційними застосунками постачальників. The Page розпочинає свій огляд саме з них, але пропозиція виявилася дещо обмеженою. Адже далеко не всі компанії з надання комунальних послуг настільки просунулися у своїй диджиталізації.

image-2025-02-06-14-10-50.png

Застосунок YASNO Mobile

В регіонах, де електроенергію постачає компанія YASNO (м. Київ, Дніпропетровська область, підконтрольна частина Донеччини), можна використовувати офіційний застосунок – YASNO Mobile. Він призначений для зручної передачі показання лічильників, оплати рахунків, контролю за статистикою споживання тощо.

Застосунок має доволі високі рейтинги на App Store і Google Play 4,7 та 4,8 з 5 відповідно, що свідчить про високу задоволеність користувачів. Цьому сприяють регулярні оновлення і виправлення багів. Клієнти особливо цінують, що застосунок спілкується з ними простою мовою та пояснює складні речі зрозумілими словами.

Як повідомили в компанії, оновлений застосунок YASNO Mobile запустили в активне користування 15 лютого 2024 року спочатку для побутових клієнтів Києва, з листопада 2024 – Дніпропетровщини, а з грудня 2024 – підконтрольної частини Донеччини. Крім застосунку, у 2024 році в YASNO також оновили Особистий кабінет клієнта на сайті компанії. Наразі цими цифровими сервісами загалом користується майже 1 млн клієнтів.

Основні функції YASNO Mobile

  • Передача показань після якої відразу можна побачити обсяг споживання;
  • Перегляд попередніх показань включно з інформацією про джерело їх отримання – від самого клієнта чи від оператора системи розподілу шляхом розрахунку середньодобового споживання або контрольного зняття показань;
  • Оплата рахунків здійснюється за допомогою GPay/Apple Pay або банківської картки, реквізити якої для зручності можна зберегти;
  • Статистика споживання дозволяє контролювати витрати електроенергії та порівнювати їх із попередніми періодами;
  • Програма лояльності YASNOЛОВ за своєчасну оплату рахунку надає клієнтам бонуси, які можна обмінювати на пропозиції партнерів (знижки на товари та послуги);
  • Чат підтримки з оператором у viber чи telegram;
  • Автоплатіж, який можна налаштувати для для автоматичної оплати за світло. Щомісяця з банківської картки буде списуватися сума, що дорівнює виставленому рахунку або та, яку налаштує користувач.

Варто підкреслити, що YASNO Mobile дозволяє керувати необмеженою кількістю особових рахунків. Побутовим клієнтам це дозволяє, наприклад, сплачувати за своїх літніх батьків або контролювати рахунки кількох квартир, що здаються в оренду.

yasno02.jpg

А бізнес-клієнти в YASNO Mobile можуть переглянути виставлені рахунки, а малі та середні підприємці – одразу сплатити карткою або через GPay / Apple Pay. Крім того, застосунок допоможе бізнесу стежити за статистикою споживання, переглядати історію оплат та актуальну інформацію про тарифний план, поточні ліміти споживання, ЕІC-код площадки тощо.

Представники редакції The Page, які є користувачами YASNO Mobile, відзначають суттєве покращення фунціоналу та інтерфейсу оновленого застосунку. На думку редакції, особливо корисними є функції перегляду попередніх показань і статистики споживання. Адже таку інформацію неможливо отримати в банківських і платіжних застосунках, які часто використовують для сплати за світло. Тобто із застосунком YASNO Mobile споживання електроенергії стає більш контрольованим та усвідомленим.

Співробітники The Page вчасно сплачують свої рахунки за світло (до 20 числа кожного місяця) і тому отримують бонуси в 10% від суми платежу в програмі лояльності YASNOЛОВ. Скористатися бонусами виявилося досить просто. Для цього потрібно вибрати одну з різноманітних пропозицій, за бонуси придбати промокод і використати його на сайті партнера.

Цифрові сервіси Нафтогазу

На жаль, компанія «Нафтогаз України», яка контролює майже 100% ринку газу для населення, поки не розробила власний мобільний застосунок. Проте компанія для керування послугами пропонує своїм клієнтам скористатися особистим кабінетом.

Функції особистого кабінету на сайті my.gas.ua

  • передавати показання лічильників;
  • оплачувати рахунки за газ;
  • переглядати стан особового рахунку, історію платежів та споживання;
  • отримувати консультації.

Крім того, майже всі ці функції доступні безпосередньо в чат-ботах компанії у Viber, Telegram та Messenger.

naftogaz01.jpg

Чи є мобільні додатки у водоканалів

Водоканали великих міст подекуди теж створюють власні мобільні застосунки. В їх числі:

  • Київводоканал;
  • Львівводоканал;
  • Чернігівводоканал;
  • Рівнеоблводоканал.

Наприклад, застосунок «Київводоканал Цифровий» наразі працює у тестовому режимі і має оцінку на Google Play лише 2,4 з 5. Зокрема, споживачі скаржаться на труднощі з додаванням особового рахунку та проблеми з передачею показань лічильників. Тим часом розробники працюють над покращенням сервісу.

vodokonal01.png

Офіційний мобільний додаток «Львівводоканал», який також стикається з технічними проблемами, користувачі App Store оцінили усього в 1,2 бала. Головне зауваження – додаток не працює.

Тим часом «Харківводоканал», який обслуговує значну кількість споживачів, наразі власного мобільного додатка не має. Проте підприємство пропонує для передачі показань лічильників та іншої взаємодії месенджери Viber та Telegram.

Чи працює єдине вікно для платників за комуналку в мобільних застосунках

Напевно, об'єднання усіх комунальних послуг, що надаються мешканцям певного міста, у єдиній цифровій оболонці чи зручному застосунку – гарна ідея. Але, як виявилося, реалізація далеко не завжди виходить вдалою.

Що не так із застосунком «Комуналка» для киян

Назва додатку «Комуналка» говорить сама за себе. Адже цей онлайн-сервіс позиціонується як «інструмент для контролю та оплати за комунальні послуги у Києві». Він дозволяє додавати до чотирьох об'єктів нерухомості, відслідковувати рахунки, передавати показання лічильників, проводити миттєві платежі тощо.

Задумка, звісно, красива. Проте, на App Store застосунок отримав середню оцінку 1,8 з 5, а на Google Play – 1,7 з 5. Ба більше, у фейсбуці на сторінці «Центру комунального сервісу» (ЦКС), за ініціативою якого розроблений застосунок «Комуналка», лише 40% користувачів рекомендують цей сервіс. Зокрема, клієнти скаржаться на проблеми з входом, роботу сканера QR-кодів тощо.

komunalka.jpg

Що відбувається з додатком Complatezh для мешканців Дніпра

Для спрощення оплати комунальних послуг у місті Дніпро ТОВ «Єдиний розрахунковий центр комунальних платежів» (ЄРЦКП) пропонує мобільний додаток Complatezh.

Застосунок Complatezh надає інформацію щодо нарахування та заборгованості за комунальні послуги, пропонує функцію оплати рахунків банківською карткою, дозволяє передавати показання лічильників, записатися на прийом до центру абонентських послуг за допомогою електронної черги тощо.

Проте оцінка офіційного застосунку ЄРЦКП в App Store та Google Play невисока – 1,8 та 2,1 відповідно. Користувачі повідомляють про часті збої в роботі застосунку – проблеми з авторизацією, нестабільну роботу тощо.

komplatizh.jpg

Як працює «Єдиний Рахунок» для Вінниці

Прийом платежів за комунальні послуги для мешканців міста Вінниця та області за всі послуги ЖКГ має забезпечити проєкт «Єдиний Рахунок», створений у квітні 2013 року. Однойменний мобільний додаток випустили у 2017 році.

Отже, застосунок «Єдиний Рахунок» пропонує функції оплати за комунальні послуги, передачу показань лічильників, інформацію про обсяги та вартість спожитих послуг тощо.

Але і цей застосунок отримує невисокі оцінки користувачів – 2,0 на Google Play і 3,0 на App Store. Залишається сподіватися, що велике оновлення додатка, яке вийшло в кінці грудня 2024 року, має покращити ситуацію.

komrakhunok.jpg

Як диджиталізується сфера комунальних послуг

Проаналізувавши низку цифрових рішень, які станом на початок 2025 року запропоновані для керування комунальними послугами в Україні, The Page доходить висновку, що цей напрям потребує вдосконалення і ретельної роботи над помилками. Адже редакція або взагалі не знайшла мобільних застосунків окремих постачальників послуг, або побачила їх вкрай низькі оцінки на Google Play та App Store і численні скарги споживачів на технічні проблеми.

Проте є й позитивні зрушення. Тут за приклад можна навести оновлений застосунок YASNO Mobile, який гарно себе зарекомендував під час редакційного тестування. Він не поступається кращим цифровим рішенням в сегменті бізнесу і фінансів, що підтверджують високі оцінки користувачів.

Подякувати 🎉