Київ в аутсайдерах у сфері соціальних послуг: що не так
У нещодавно оприлюдненому рейтингу прозорості міст Київ посів 26-те місце зі 100 можливих, набравши 51,5 бала. Хоча це й не катастрофічний результат, він навряд чи відповідає очікуванням від столиці — міста з великим бюджетом, потужними ресурсами та величезним потенціалом. Києву хотілося б бути прикладом для інших, але наразі він залишається «міцним середнячком». Про це пише громадська організація Transparency International Ukraine.
Втім, є й позитивні зрушення. Столиця може похизуватися значними досягненнями у сферах бюджету та закупівель — 67,6% прозорості в цій категорії є одним з найкращих показників в Україні. Також місто активно залучає мешканців до ухвалення рішень: проводяться громадські слухання, опитування, а їх результати оприлюднюються. Скарги та звернення можна подавати онлайн, що суттєво спрощує комунікацію з владою.
Київ також лідирує за кількістю електронних сервісів, побудованих на відкритих даних. «Київ Цифровий», мапи укриттів та громадських вбиралень, дашборди з інформацією про петиції, паркувальні простори та інші сервіси активно використовуються містянами.
Проте на цьому позитив завершується. У сфері надання послуг для громадян Київ — серед аутсайдерів. Рівень прозорості тут становить лише 16,7%. Онлайн-запис до шкіл запрацював лише навесні, а подати заяву на квартирний облік разом з документами через інтернет досі неможливо.
Ще гірша ситуація у сфері комунального майна та землі. Громадяни не мають доступу до актуальної інформації про ремонти, будівництво, благоустрій чи реконструкцію. Незрозуміло також, які земельні ділянки готуються до продажу чи оренди, а дані про комунальне майно — неповні або взагалі відсутні.
Крім того, на офіційних ресурсах неможливо знайти і перелік об’єктів, які не підлягають приватизації.