Верховна Рада голосує за ініціативи, які не могли пройти парламент місяцями. НБУ нарешті дочекався закону про «спліт», який надасть регулятору контроль за небанківськими фінансовими компаніями. Це не той законопроєкт, за який попередній парламент проголосував у першому читанні. Але, власне, вони мало чим відрізняються. Вирішив парламент і питання автомобілів на єврономерах. Це остаточне рішення – більше поблажок не буде.
Новини коротко
Верховна Рада прийняла закон про спліт. У ньому передбачено, що ліквідується Нацкомфінпослуг, яка здійснювала контроль над страховими та фінансовими небанківськими компаніями та пенсійними фондами. Її функції будуть розділені між Національним банком та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Прийняття цього законопроєкту було однією з умов для продовження співпраці України з МВФ.
Верховна Рада продовжила період пільгового митного оформлення автомобілів на єврономерах. Більшість парламентаріїв проголосували за законопроєкт №1030, згідно з яким введення штрафів за експлуатацію таких автівок переноситься ще на три місяці. Голова комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев заявив, що ця відстрочка – остання, і більше до цього питання парламент не повернеться.
Україна оголосила конкурс для бажаючих взяти порти в концесію. Як зазначається в оголошенні в газеті «Урядовий кур'єр» від 12 вересня, Міністерство інфраструктури шукає бажаючих стати концесіонерами «Херсонського морського порту і порту «Ольвія». Перший пропонується передати в управління на 30 років, другий – на 35.
«Миронівський хлібопродукт» випустив єврооблігації на суму $350 млрд. За даними джерел агентства «Інтерфакс-Україна», їхня прибутковість становить 6,5% річних. Гроші спрямують на погашення попередніх позик та корпоративні потреби.
Україна програла Росії суперечку за добрива. Апеляційний суд Всесвітньої торгової організації визнав, що наша країна у 2014 році порушила правила СОТ, коли ввела п'ятирічні антидемпінгові мита на імпорт нітрату амонію російського виробництва. Рішення про це Третейська група організації винесла ще у 2018 році. Основним виробником азотних добрив в Україні є Group Df Дмитра Фірташа. Мита дозволили підняти ціни на добриво на українському ринку.