Трубно-колісна компанія Віктора Пінчука «Інтерпайп» 2020 року скоротила продажі трубної та залізничної продукції в тоннах на 17%, а обсяг реалізації склав 662,4 тис. тонн.
Частка експорту в структурі реалізації склала 81%, водночас частка ринку України зменшилася з 24% до 19%, повідомляє пресслужба компанії.
Продажі трубної продукції впали на 21% проти 2019 року і склали 469,9 тис. тонн. Основний чинник — зниження попиту на труби для видобутку нафти та газу внаслідок зниження цін на нафту в I півріччі 2020 року.
Постачання труб на український ринок скоротилося на 31% проти 2019 року й досягло 102 тис. тонн. Основний чинник — згортання програми видобутку газу компанією «Укргазвидобування», яка скоротила 2020 року програму буріння нових свердловин майже в 4 рази. Відвантаження приватним газовидобувним компаніям залишилося приблизно на рівні 2019 року.
Ринок США для «Інтерпайпу» також скоротився. Падіння цін на вуглеводні й банкрутство багатьох нафтових компаній призвели до скорочення попиту на OCTG-труби. Крім того, українська трубна продукція в США обкладається сумарним митом у розмірі 32,5%. У підсумку продажі труб компанією в Північній і Південній Америці знизилися на 63%, до 52 тис. тонн.
Європейським клієнтам «Інтерпайп» поставив 137 тис. тонн труб (-6% до 2019 року) через політику локдаунів. Крім того, європейський ринок обмежений імпортними квотами, які не враховують потужності СП Vallourec Niko Tube.
На Близькому Сході «Інтерпайп» отримав зростання реалізації на 9% — до 111 тис. тонн. Цьому сприяв старт продажів преміальних сполук UPJ-F до Туреччини та лінійних труб провідним нафтовидобувникам — Національній нафтовій компанії Абу-Дабі та Qatar Petroleum.
«Частка продажів «Інтерпайпу» на експортні ринки перевищила 80% за підсумками року. Ми увійшли в нові сегменти і здійснили постачання компаніям-лідерам ринку. Трубний дивізіон успішно відвантажив продукцію з преміальним різьбовим з'єднанням для Turkish Petroleum, лінійні труби для ADNOC (Національної нафтової компанії Абу-Дабі) і Qatar Petroleum. Колісний дивізіон пройшов сертифікацію і здійснив перші постачання залізничних коліс для пасажирських швидкісних поїздів Deutsche Bahn», — прокоментував директор з фінансів та економіки «Інтерпайпу» Денис Морозов.
За його словами, «Інтерпайп» як компанія-експортер упродовж року спостерігала посилення протекціонізму на ключових ринках.
«Пандемія посилила бажання інших держав забезпечити замовленнями передусім своїх виробників через посилення квот, введення антидемпінгових мит і інших інструментів, спрямованих проти імпортерів. З іншого боку, всередині України «Інтерпайп» відчував тиск через високі ціни на електроенергію. Споживання й ціни на ключові енергоносії у світі — нафту, природний газ і вугілля — падали, водночас в Україні тарифи на електроенергію для промисловості зростали», — пояснив він.
Морозов додав, що 2021 року «Інтерпайп» планує завершити будівництво додаткового цеху з виробництва колісних пар і почати будівництво нових потужностей для виробництва труб із преміальним різьбовим з'єднанням для видобутку нафти та газу.
«Інтерпайп» — вітчизняний виробник безшовних труб і залізничних коліс. Продукція компанії постачається до понад 80 країн світу через мережу торгових офісів, розміщених на ключових ринках СНД, Близького Сходу, Північної Америки та Європи. 2020 року «Інтерпайп» реалізував 662 тис. тонн готової продукції, зокрема 192 тис. тонн залізничної продукції. Продажі продуктів для залізниці здійснюються під брендом KLW.
У компанії працюють 11 тис. співробітників. 2019 року компанія перерахувала до бюджетів усіх рівнів 3,25 млрд грн.