IT

Боротьба з фейками та жорстка відповідальність: як зміняться Facebook, Twitter і Google після слухань у Конгресі

У Конгресі США пройшли слухання за участю глав Facebook, Twitter і Google. Фото: unsplash / @ stereophototyp

У Конгресі США пройшли слухання за участю глав Facebook, Twitter і Google. Фото: unsplash / @ stereophototyp

У комітеті з енергетики та торгівлі Палати представників Конгресу США 25 березня завершилися слухання про дезінформацію в соцмережах, зокрема щодо коронавірусу, виборів президента країни в листопаді 2020 року тощо.

Як пише видання Washington Post, слухання за участю глави Facebook Марка Цукерберга, глави Twitter Джека Дорсі та Google Сундара Пічаї тривали майже п'ять годин.

Що обговорював Конгрес із главами Facebook, Twitter і Google

Одним із питань, які поставили главам інтернет-компаній, було таке: «Чи несуть інтернет-платформи відповідальність за поширення теорій змови про «вкрадені вибори», які стверджують, що на останніх насправді переміг Дональд Трамп?» Таке питання поставив конгресмен-демократ Майкл Дойл і попросив відповісти тільки «так» або «ні». Ствердно на це запитання відповів лише Дорсі, додавши, що потрібно взяти до уваги ширшу екосистему, оскільки річ не тільки в технологічних платформах, які використовують техногіганти.

Telegram Logo

Також обговорювався і штурм будівлі Конгресу США в січні 2021 року. За словами Цукерберга, Facebook зробив усе можливе для того, щоб забезпечити чесність виборів, але 6 січня Трамп виступив із промовою, у якій заперечив їхні результати й закликав людей до боротьби, передає Business Insider.

Quote«Я вважаю, що колишній президент має нести відповідальність за свої слова, а особи, які порушили закон, мають нести відповідальність за свої дії», — сказав глава Facebook.

Главам компаній також висловлювали такі претензії, як-от дезінформація щодо COVID-19 і вакцин проти коронавірусу та негативний вплив інтернет-платформ на дітей, зажадавши, щоб технологічні компанії робили більше для їхнього захисту від кіберзалякувань і пристрасті до соцмереж, пише Washington Post. Так, закон про захист приватного життя забороняє компаніям збирати дані про дітей до 13 років, але представниця Кеті Кастор звинуватила глав компаній у тому, що вони знають про те, що діти сидять у Facebook і Instagram, і не борються із цим. Законодавці також запитали, чому Facebook і Google створили платформи для дітей (минулого тижня стало відомо про створення Instagram для дітей; є також Facebook Messenger Kids і YouTube Kids), оскільки деякі критики вважають, що ці послуги спрямовані на раннє підключення дітей до соцмереж.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Також йшлося про дезінформацію щодо COVID-19 і змін клімату. Зокрема, було поставлено питання, чому Facebook не бореться з фейками про останні так само, як із неправдивою інформацією про захворювання. На що Цукерберг відповів: «Брехня про COVID може завдати неминучої фізичної шкоди, а дезінформація про зміни клімату — ні».

Контент у Facebook, Twitter і Google: хто відповідатиме за дезінформацію

На слуханнях обговорювали й розділ 230 закону про комунікації, який захищає соцмережі від відповідальності за контент користувачів. Раніше представники й Демократичної, й Республіканської партії в Конгресі пропонували його реформувати. Як пише агентство Bloomberg, зараз Конгрес розглядає кілька змін до розділу.

Так, сенатори-демократи на чолі з Марком Уорнером внесли законопроєкт про безпечні технології. Він, зокрема, передбачає, що компанії нестимуть відповідальність за контент, який порушує закони щодо цивільних і міжнародних прав людини, переслідувань або залякувань. А в законопроєкті сенатора-демократа Браяна Шатца та сенатора-республіканця Джона Туна міститься вимога до компаній видаляти контент упродовж чотирьох днів, якщо суд вирішить, що він є незаконним.

Демократ Деббі Дінгелл також запитав Цукерберга про те, чи виступатиме він проти закону, який дає регуляторам доступ до алгоритмів технологічних компаній, що сприяють дезінформації та екстремізму. Той відповів так: «Забезпечення більшої прозорості в системі — це важлива річ» і додав, що алгоритми й дані людей дуже важко розділити, а доступ до алгоритмів може поставити під загрозу конфіденційність користувачів.

За словами глави Facebook, він підтримує посилення відповідальності соцмереж, якщо вони матимуть системи для виявлення та видалення незаконних матеріалів. А от глава Google (належить YouTube) сказав, що скептично ставиться до внесення змін до закону, зазначивши, що реформування або повне скасування розділу 230 завдадуть шкоди свободі висловлювання думок і здатності платформ вживати заходів щодо захисту користувачів. Однак пізніше він додав, що згоден із думкою Цукерберга. Зі свого боку глава Twitter підтримує ідею заохочення технологічних компаній до більшої прозорості.

Контекст. Утім, це не перші слухання американських техногігантів у Конгресі. Так, наприклад, влітку 2020 року Конгрес США майже шість годин допитував власників і керівників найбільших американських технологічних компаній, серед яких Amazon, Google, Facebook і Apple. Антимонопольні органи США вважають, що ці компанії мають монопольну владу, тому повинні понести покарання.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини