Facebook Pixel

«Так» месенджерам і соцмережам: де українці читають новини — дослідження Gradus Research

В Україні зберігається тенденція переходу на джерела інформації, що дають можливість найбільш оперативно дізнаватися про суспільно-політичні події, — месенджери та соціальні мережі. Про це йдеться в опитуванні Gradus Research.

Зараз люди все більше надають перевагу споживанню інформації на платформах, де переважає user-generated контент, а новини з’являються миттєво.

  • 65% опитаних дізнаються про події в месенджерах;
  • 61% — у соціальних мережах.

У серпні 2020 року частка месенджерів складала лише 41%. Воднчас рівень довіри до месенджерів разюче відрізняється з-поміж жінок і чоловіків.

Телебачення відходить на другий план

Інформаційні інтернет-ресурси та національні ТБ-канали відходять на другий план. Лише третина опитаних громадян споживають новини із цих джерел інформації. Частка користування інформаційними інтернет-ресурсами зменшилася майже вдвічі проти серпня 2020 року.

Цими традиційними джерелами інформації більшою мірою користуються представники вікової категорії 55 — 60 років. Водночас вибір основних каналів отримання інформації суттєво різниться з-поміж жителів міст-мільйонників і невеликих міст.

Quote«Ми простежуємо тенденцію до споживання більшої кількості новин у месенджерах і соцмережах, яку запустив початок повномасштабного вторгнення. Рік тому це було для українців питанням виживання: якомога швидше дізнаватися про події війни, і в умовах складної безпекової ситуації ці медіа й надалі залишаються першими в списку», — коментує Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця та директорка Gradus Research.

Контекст. Дослідження було проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному застосунку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру міст із населенням понад 50 тис. жителів віком 18 — 60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіону. Період проведення: 24 — 26 січня 2022 року. Розмір вибірки: 1 190 респондентів.

Подякувати 🎉