Facebook Pixel

Верховна Рада включила ФОПів у нову концепцію бронювання

У Верховній Раді було представлено нову ініціативу щодо концепції бронювання працівників, згідно з якою підприємства зможуть зарезервувати до 50% військовозобов'язаних працівників.

Про це повідомляє Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) за підсумками зустрічі з автором моделі економічного бронювання, головою економічного комітету ВР Дмитром Наталухою.

Quote«Розробка концепції моделі економічного бронювання відбувається паралельно з роботою над основним законопроєктом про мобілізацію. Завдання комітету – дослідити фінансовий і економічний вплив мобілізації та створити можливість економічного бронювання співробітників на додачу до механізмів, що пропонуються Постановами уряду №76 та №45», – йдеться у повідомленні.

За підсумками зустрічі стало відомо, що наразі від мобілізації заброньовано близько 540 тисяч осіб, найбільше – в енергетиці, агропромисловому секторі, промисловості, виробництві та транспорті. Водночас найбільше мобілізаційне навантаження несе саме білий бізнес, який працевлаштовує людей офіційно. Наразі близько 2,7 млн чоловіків віком 25-60 років офіційно працевлаштовані, а 600 тисяч – активні ФОПи. Водночас близько 1 млн чоловіків, ймовірно, знаходяться у тіньовому секторі, оскільки інформація про їхнє працевлаштування у держави відсутня.

Quote«Щоб перенести мобілізаційне навантаження на тіньову частку економіки, у комітеті пропонують модель економічного бронювання співробітників, яка б дала додаткову можливість забронювати потрібних працівників білому бізнесу. Згідно з цією моделлю, бізнес зможе забронювати до 50% від військовозобов’язаних співробітників. Умова бронювання: відсутність податкових боргів та сплата військового збору на кожного працівника за формулою: 1,5% від зарплати + фіксована ставка у розмірі 20 тисяч грн/місяць. Стратегічні підприємства залишаються під дією Постанови №76», – йдеться у повідомленні.

Як відбуватиметься бронювання?

  • Крок 1. Сплата збору. Підприємство вносить відомості про працівників на електронному порталі, надає квитанцію про сплату збору, у випадку ФОП – довідку про рух коштів.
  • Крок 2. Верифікація. Податкові органи в онлайн-режимі підтверджують відсутність заборгованості, відбувається онлайн-перевірка особи заброньованого. Людина отримує жовтий QR код, що підтверджує процедуру бронювання. Протягом 60 днів необхідно оновити власні дані в ЦНАП для валідації бронювання.
  • Крок 3. Оновлення даних. Заброньована особа відвідує ЦНАП, де оновлює дані та валідує бронювання. Кожен заброньований отримує зелений QR код, що підтверджуватиме його бронювання.
Quote«Модель поширюється на всіх найманих працівників та ФОП, втім не поширюватиметься на дефіцитні ВОС. За цією моделлю, компанія може самостійно обрати, яких працівників забронювати. Водночас економічна бронь не дає дозвіл на виїзд. Для ФОП діє додаткова вимога – подання довідки про наявність обороту на суму, не менше вартості 3 місяців бронювання для підтвердження реальної активності», – уточнили в ЄБА.

Нагадаємо, що закон про е-кабінет військовозобов'язаного, який сьогодні, 2 квітня, підписав президент України Володимир Зеленський, дозволить спростити бюрократичні питання.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉