Альбом Бейонсе Cowboy Carter вийшов лише кілька днів тому, але вже б'є рекорди на стримінгових платформах, а сама артистка називає її «найкращою музикою, яку вона коли-небудь створювала». Але посеред пресрелізу зірка зробила несподівану заяву проти зростаючої присутності штучного інтелекту в музиці.
Про це пише TechCrunch.
На думку артистки, радість створення музики полягає у відсутності правил.
«Чим більше я бачу, як розвивається світ, тим більше я відчуваю глибший зв'язок з чистотою. Зі штучним інтелектом, цифровими фільтрами та програмами я хотіла повернутися до справжніх інструментів», — написала Бейонсе.
Попзірка рідко дає інтерв'ю, надаючи кожному своєму коментарю про новий альбом більшого значення. Тому позиція Бейонсе щодо ШІ — це не просто випадковий коментар, зроблений у розмові з репортером. Вона обдумана.
Чому музиканти виступають проти ШІ-мистецтва
Основна реакція проти ШІ-мистецтва пов'язана з тим, як працює ця технологія. Музичні генератори можуть створювати нові треки за лічені хвилини та імітувати вокал артистів.
У деяких випадках це відбувається тому, що штучний інтелект навчається на роботах музикантів, чию роботу він може замінити. Мовні моделі та моделі дифузії вимагають великих баз даних тексту, зображень і звуків, щоб мати змогу створювати твори.
Деякі з найвідоміших ШІ-компаній, як от OpenAI та Stability AI, використовують набори даних, що включають захищені авторським правом твори мистецтва, без згоди на це.
Не дивно, що артисти на кшталт Бейонсе негативно ставляться до цієї технології — занадто багато моделей навчали на роботах артистів без їхньої згоди. Особливо під загрозою опинилися музиканти-початківці, які не мають достатнього впливу в і без того безжальній індустрії.
Проте позиція Бейонсе набуває ще більшого сенсу в контексті самого альбому Cowboy Carter.
Cowboy Carter — не лише про апропріацію музики з боку ШІ
Хоча в ньому прямо не йдеться про штучний інтелект, Cowboy Carter вже звертається до проблеми крадіжки та привласнення творів мистецтва без згоди. У самому альбомі Бейонсе дає слухачам урок історії про те, як темношкірі музиканти сформували фундамент кантрі-музики, яка надто часто вважається репрезентантом білої культури Півдня США.
Навіть назва платівки має подвійне значення. Хоча «Картер» може відсилати до прізвища по чоловіку Бейонсе, це також натяк на Картерів, «першу сім'ю» кантрі-музики — і ті Картери взяли творчість темношкірих музикантів, щоб розвинути стиль, який тепер відомий як кантрі, що продовжує виключати темношкірих артистів.
Нещодавно одна радіостанція в Оклахомі відмовила слухачеві у проханні поставити пісню Бейонсе Texas Hold 'Em. За словами менеджера, трек «не відповідав їхньому визначенню кантрі-виконавця».
Texas Hold 'Em від Бейонсе — відео
Здавалося б, випадкова позиція Бейонсе проти штучного інтелекту розкриває схожу істину: творчість митців знову крадуть без їхньої згоди й спотворюють на щось інше, залишаючи їх без оплати або визнання їхнього внеску в культуру.