Українська компанія Milton Group, що розташовувалася в Києві в одному з найдорожчих торгових центрів Mandarin Plaza, організувала так звану фінансову піраміду, на гачок якої потрапило близько 1000 людей. Загалом за минулий рік компанії вдалося заробити на довірливих клієнтах понад $70 млн.
Викрило схему видання Dagens Nyhete, яке влаштувало на роботу в компанію свого інформатора. Офіційно Milton Group займалася наданням фінансових послуг та розробкою програмного забезпечення. Штат «піраміди» налічував близько 200 співробітників. Їхнім завданням був пошук нових жертв у різних країнах світу, яких переконували зробити вигідні інвестиції в криптовалюти та акції.
Your browser doesn't support HTML5 video.
Робота в компанії було професійно структурованою – працівники мали щомісячні цілі. Для прикладу, співробітники, чиєю цільовою групою були російськомовні клієнти, мали «заробити» $40 тис. на місяць, іспаномовні – $60 тис., англомовні – $100 тис. Члени команди повинні були робити по 300 дзвінків на день. Ті, хто виконував план, отримували винагороду у вигляді бонусів; тих, у кого не виходило – звільняли.
Цікаво, що задля уникнення витоку інформації працівники при вході завжди здавали свої мобільні телефони. Генеральним директором компанії є Якоб Кесельман. Зовні складалося враження, що це успішна торгова компанія, однак з однією відмінністю – її продуктів не існувало.
Компанія діяла за однаковою схемою в усіх країнах. З майбутніми жертвами спілкувались працівники колл-центру Milton Group, першочерговою задачею яких було переконати потенційних клієнтів зробити першу інвестицію і запевнити в отриманні великих та стабільних прибутків. Далі жертви мали встановити спеціальне програмне забезпечення, завдяки якому шахраї отримували доступ до всієї необхідної банківської інформації, а в деяких випадках клієнти й самі розкривали конфіденційні дані, наприклад для підтвердження їхньої особи. Аби не виникало сумнівів, ПЗ, запропоноване організаторами, показувало фальшиві дані про стрімке зростання прибутків, що спонукало клієнтів інвестувати ще більше. Натхненні легкими грошима люди іноді продавали свої будинки та брали великі кредити у банках.
Коли потерпілі намагалися вивести гроші і у них це не виходило, компанія переходила до наступного етапу. Іноді трейдери говорили, що для виведення коштів треба внести додаткові гроші, іноді – що операція з виведення перебуває в процесі. З людьми, які починали розуміти, що обіцяних грошей вони не побачать, зв’язувались так звані фінансові консультанти або юристи, які заспокоювали жертв обіцянками отримати ще більше грошей. Насправді зазначені спеціалісти також були співробітниками компанії і працювали заради єдиної мети – витягнути з людей якомога більше.